Gå til innhold

Hvilke dempere?

Ranger emnet

Carpo

Anbefalte innlegg

skal skifte dempere på bilen min 240 classic 92 mod senka med lesjeförs 40mm senkesett. Valget står mellom gule koni eller bilstein club sport. Synes bilen min er litt for høy enda ((spesielt framme) (Har ikke kappet)) Er det noen av disse demperne som kan få bilen min litt lavere? Hva bør jeg velge?

Carpo

Volvo 240 classic 1992 modell

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skal skifte dempere på bilen min 240 classic 92 mod senka med lesjeförs 40mm senkesett. Valget står mellom gule koni eller bilstein club sport. Synes bilen min er litt for høy enda ((spesielt framme) (Har ikke kappet)) Er det noen av disse demperne som kan få bilen min litt lavere? Hva bør jeg velge?

Ingen av Demperne gjør bilen lavere.. jeg har Bilstein på min og er veldig fornøyd med dem. stiv og god

Lenke til kommentar
Del på andre sider

og jeg er fornøyd med gule koni sport.

ps. de vil vel gjøre bilen lavere, enn harde, utstlitte oljedempere.

oljedemperene som var på bilen min i utgangspunktet var så jalla, at om jeg jekket den opp og slapp den ned, sank ikke bilen.

da ble den så innihelvette høy.

og uansett, jeg har 45mm senkesett på bilen, men den er senket mye mer enn 45mm.

Original:

DCP_0501.JPG

DCP_0504.JPG

Nå (eller, før jeg ble rygget i):

Volvo_242R6_3.0_24v_with_volvo_original_40mm_space.jpg

den var en halv meter høyere før..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

og jeg er fornøyd med gule koni sport.

ps. de vil vel gjøre bilen lavere, enn harde, utstlitte oljedempere.

oljedemperene som var på bilen min i utgangspunktet var så jalla, at om jeg jekket den opp og slapp den ned, sank ikke bilen.

da ble den så innihelvette høy.

og uansett, jeg har 45mm senkesett på bilen, men den er senket mye mer enn 45mm.

Original:

DCP_0501.JPG

DCP_0504.JPG

Nå (eller, før jeg ble rygget i):

Volvo_242R6_3.0_24v_with_volvo_original_40mm_space.jpg

den var en halv meter høyere før..

hehe.. min 242 med utslitte gule r-sport.. den var og forble høy som et fjell..måtte til med et trykk på ca 1.5tonn per demper for å presse dem sammen.. var som å kjøre uten demper.. bare mye høyere

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ingen som vet hvor jeg får kjøpt de billigst?

på simco.no har dem for 5000 kr for hele bilen :) Jeg skal bestille der snart, om jeg ikke kommer over en annen plass hvor det er billigere da :)

- BMW 530da Touring M-Tech 2003

x Volvo V70 AWD T5 motor +++

x Flere Volvo 240'er, en 740 Turbo og en BMW 316 80 modell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bilen blir da ikke lavere?

nei men lenden på demper/fjør må stå i forrhold til hverandre, hvis du ikke vil ha det sikkert far'din tenker på når han hører kappe fjærene! da står bilen på demper'ne istedefor fjærene, og du får serdeles dårlige kjøreegenskaper. så om du har en demper beregnet til ei fjør på f.eks 200mm, så skifter du til senkefjør, som er 40mm kortere, så kapper du 20-30mm i tillegg, da har du plutselig ganske lang demper iforrhold til fjør..og da har du driti på lokket;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider