Gå til innhold

Hvilke dempere?

Ranger emnet

Carpo

Anbefalte innlegg

nei men lenden på demper/fjør må stå i forrhold til hverandre, hvis du ikke vil ha det sikkert far'din tenker på når han hører kappe fjærene! da står bilen på demper'ne istedefor fjærene, og du får serdeles dårlige kjøreegenskaper. så om du har en demper beregnet til ei fjør på f.eks 200mm, så skifter du til senkefjør, som er 40mm kortere, så kapper du 20-30mm i tillegg, da har du plutselig ganske lang demper iforrhold til fjør..og da har du driti på lokket;)

skal ikke kappe!

Carpo

Volvo 240 classic 1992 modell

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men dette med koni vs. bilstein tror jeg alldrig jeg blir klok på! har to stk. japse frikerhan ene har syyk s14 og han andre grapste s13 bygget sitt) og begge sier; jno kommer jo litt ann på økonomien, bilstein er el egentlig det beste, selv om de kansje ryker litt raskere, men koni er jo helt kurrant det også, er ikke noe videre negativt om koni nei. så sitter jeg der med skjegget i postkassa da jeg snakker med en annen kompis som råder meg til åholde meg vekke fra sprint demper'ne, og hans erfaringer er at koni er stivere og selvfølgelig mye mer holdbare da hans sprintdempere røyk etter noen mnd.(ikke skamkappa fjører heller nei;))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men dette med koni vs. bilstein tror jeg alldrig jeg blir klok på! har to stk. japse frikerhan ene har syyk s14 og han andre grapste s13 bygget sitt) og begge sier; jno kommer jo litt ann på økonomien, bilstein er el egentlig det beste, selv om de kansje ryker litt raskere, men koni er jo helt kurrant det også, er ikke noe videre negativt om koni nei. så sitter jeg der med skjegget i postkassa da jeg snakker med en annen kompis som råder meg til åholde meg vekke fra sprint demper'ne, og hans erfaringer er at koni er stivere og selvfølgelig mye mer holdbare da hans sprintdempere røyk etter noen mnd.(ikke skamkappa fjører heller nei;))

da er det produksjonsfeil da veitdu.

- BMW 525DAT M-Sport 2005 -

- SELGES 400.000 -

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har hatt bilstein sprint på 760en min å det ble jævli stivt å fint. mye bedre enn sachs advantics demperene som jeg kjørte med først. på 245 prosjektet har jeg bilstein sport (ikke sprint altså) foran og gule koni bak og lesjøfors rundt hele. mitt inntrykk er at bilen er mye stivere foran uten at jeg da har kjørt med den. skal du ha bilstein dempere bør du ringe autotrio på alnabru. bare si at du vil ha rabatt så får du det. fikk 20% til 760en og 15% på 245en. tror de er billigere enn pedersen i utgangspunktet også.

-Mazda 323 GTR

Lenke til kommentar
Del på andre sider