Gå til innhold

bass

Ranger emnet

stubb

Anbefalte innlegg

når du først bygger kasse, ikke spar på kruttet! jeg kjøpte mdf på coop bygg, kosta 170kroner pr, de var 40mm breie, 24mm tjukke, og lengden er jeg uskker på, men gikk AKKURAT nedi henger'n(toaksla jævel) og ha godt med lim på så det tyter ut både på innsiden og utsiden. jeg skrudde 35mm treskruer med ca 10cm mellomrom over hele kasse, å etterpå drylte jeg i ei tube med sånn sikafleks lignende, bare dette skulle vist være hakket bedre ble jeg fortalt. heter noe med marine, alt kjøpt på coop bygg..

men en ting til der med trøkket du vil ha i bilen, hadde jeg vært deg ville jeg ALLDRIG kjøpt det du går for(beklager) pga. når du ser p åutvalget du har i mindre kjente merker, får du bedre lyd, og bedre kvalitet. har ikke store erfaringen selv, men dette var det jeg ble fortalt, og ser jo litt selv og.

jeg brukte ca 8k på earthquake anlegg, 2x10", et sett 6.5" koakser(trenger modding av dører for å få plass) 1x1.5m farad kondis med LEDog neon, 1Xkabelkit med 8gauge strømledning 4kanals frsterker samt en ekstra signalkabel.

ble litt halvskuffa i begynnelsen, men etter litt spilletid er jeg MEGET fornøyd, og er ikke i tvil om hvor jeg skl handle neste gang!

(er en grunn for at naboen kom ned en dag jeg dreiv å vaska bilen innvendig og klagte på at vannet i doskåla i 2.etasje dirra som fan!:D da hørte jeg ikke høyt engang, bare mata på litt bass)

hvor mye har du betalt for det du har? skal du bruke spilleren til å drive høytalerne? annbefaler deg da å trekke ny feitere strømledning samt jord;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg får min del har anlegg til en verdi av 8280kr! det er 2*12" rockford p2, mono block lightning audio forsterker, 1 farad lightning audio kondensator,lightning audio 6*9, og en panasonic cd spiller! høytalerne i dører er orginale men skal skiftes ut!alt av kabler er kjøpt på biltema! dette fungerer veldi bra! er ganske fornøyd! skal invistere i en forsterker til høytalerene! eller 2! det var dette anlegget jeg ble anbefalt på bilradiospesialisten i trondheim! og det var de som tengnet hvordan jeg måtte ha kassen! men jeg bygde den litt anderledes! å det funker!

det beste er å ha subbene inn mot sete ryggen! tror kankje ikke pentagon subbene er d beste alternativet da! etter som at de er 5 kantet!

Golf 2 bruksbil,volvo 142 prosjekt,

volvo 240 tic prosjekt,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

som jeg prøvde å si tidligere, det som er så synd er at folk faktsikt hører på bilradiospes., de er kun ute etter penga fra ungdom, og "go's with the flow" der du betaler i dyre dommer for kicker, audiobahn, pioneer og rockford. for all del sier ikke at overnevnte merker er drit, men du kan få ekementer som yter det samme om ikke bedre, til en billigere penge! bare da står det ikke rockford i senter av elementet!

men klart om du kjenner noen som kjenner noen, så er det jo alltids mulig å ordne en god pris der som alle andre steder!;)

et eksempel da jeg fikk bekreftet at jeg alldrig setter mine bein innenfor bilradiospesialisten på lura igjen, jeg gikk inn å lurte på om de hadde noe avkapp av mdf, som skulle brukes til å ha bak dørtrekket forran til å skru høytaleren fast i, så den står mer stabilt. -hvor stor høytaler er det du skal ha i da? jo det er 6.5" svarer jeg. så forsvinner han inn på lageret og kommer ut med sånne ommbyggingsringer til 5.25", å sier at det ike går an å sette 6.5" i 740, og dette var det eneste han hadde. så sier jeg, for det første er ikke det mdf, for det andre alt er mulig om du bare legger litt mer tid i det.. så begynte han nermest å krangle med meg om dette med høytalerdim, før han omsider kom ut med ei bittelita 12/14 mm plate, målte ca 200x200, denne skulle jeg få for en 100lapp!!! dvs om jeg betalte 70kroner mer fikk jeg nok plate jeg brukte på halve kassen min! jeg sa bare jeg hadde glemt kortet hjemme, og fikk komme opp senere....aldri!

mjmen for all del, om du har så mye penger å bruke uten at det gjør deg så mye, og at du i tillegg er fornøyd med lyden, så er jo igrunnen alt bare bra:) jeg ville i utgangspunktet ikke bruke så mye mer enn 5, men budsjetter er til for å sprenges eller hva?;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fikk utstyret veldig billig, ga 4000 for:

2 stk bassere(verdi ca 2000)

1 stk monoblokk(verdi 4000)

1 stk cd spiller(litt eldre spiller, skal ikke bruke den får ny i løpet av uka)

Alt av merket Sony xplod, høytalerne i dørene er også byttet til xplod.

Noen som anbefaler å bytte eller burde dette duge helt greit?

* Subaru Impreza WRX STI

-Volvo 240 Turbo prosjekt

-Ford Fiesta Sport 01

-Volvo 850 R

-Volvo 740 Gl, Volvo 740 "R",-Volvo 740 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ikke kjøp nytt nå..får så lite for det, så er bedre å heller bare bruke det å heller vente til du har fått resten av bilen slik du vil..spiller sikkert helt greit(;))men du kunne fått bedre..er bare det..men som sagt, nå som du allerede har det, er det bare å kinne på:)hehe

funnet ut noe mer om åssen du skal bygge kassa? når jeg bygde min prøvde jeg å lage en tegning med et prog. som heter bassbox 6 pro, som du laster ned gratis på mds.se/com dette er iogfor seg greit nok i teorien, men fant ut at jeg sleit litt mer å få platen i målene jeg hadde på arket! gikk litt i surr med de 24mm fra/til(tykkelsen på platene) men om du bruker litt tid med planleggingen, så bruker du 20min på pc'en å finner ut åssen du vil ha boksen, så skriver du ned p åen lapp alle målene på alle platene du skal ha, da er det hele gjort på kun kort tid..

lykke til uansett: hold oss oppdatert åssen du løser dette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sjekka i stad at elementet passer på skrå, magneten butter ikke.. men er ikke helt sikker på hvor tykke plater jeg kan bruke.. Hvert element skal ha ca 28,3 liter.. vurderer å ha skillevegg inni kassa.. Finner vel ut av det

* Subaru Impreza WRX STI

-Ford Fiesta Sport 01

-Volvo 850 R

Lenke til kommentar
Del på andre sider

no vill æ jo itj påstå at 1 rockford subb til 1200 kr er så veldi dyrt da! er jo ca samme pris får mye annet som ikke er så kjent! og du merker foreksempel stor forskjeld på en biltema subb og en rockford! og d var faktisk jeg selv som bestemte meg får å kjøpe anlegget! ikke de! annbefalte hvordan kassa skulle være de! og på bilradiospesialisten i trondheim er d faktisk ganske bra sørvis! de synes det er morro når vi kommer med slike biler og vill ha tips på kasse! får da bynner de å tenke på når de bynte med og bygge annlegg! og faktis han jeg snakka me hadde 740 selv! men d er nåkk mye som er bedre enn kjente merker! men det er jo også en grunn til at de er så kjent! å flere ukjente merker er d værre å få tak i! etter som at det ikke er så mange forhandlere!

volvo 240 tic prosjekt,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sjekka i stad at elementet passer på skrå, magneten butter ikke.. men er ikke helt sikker på hvor tykke plater jeg kan bruke.. Hvert element skal ha ca 28,3 liter.. vurderer å ha skillevegg inni kassa.. Finner vel ut av det

funker greit med 22mm mdf plater! mitt forslag er og bygge med et firkantet bassrør midt på fronten på kassa! mellom elementene og ta den ut armlena! viss du har d da! da blir det bra trøkk inne i bilen! ble iallefall det til meg! og jeg har ikke forsterker som driver subbene skikkeli en gang!

volvo 240 tic prosjekt,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skal du ha lukka kasse trenger du ikke skillevegg..

men husk det med port i kassa, så skal den være ett bestemmt mål, og har ikke hørt/sett om 4kanta port før..går jo på "flow" der også, med feil port(lende/dia.) får du sånn ekkel suselyd å bassen blir null god!

men om du har fått det til og det ser bra ut er jo det supert;) bilder?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ta også reg deg på http://www.photobucket.com, når du laster opp bildet dit så får du 3 forskjellige linker:

Url

Tag

Img

Tror du bare trenger å kopiere Img linken å lime den inn når du skriver så skal det komme bilde, er ikke helt sikker selv

* Subaru Impreza WRX STI

-Ford Fiesta Sport 01

-Volvo 850 R

Lenke til kommentar
Del på andre sider