vx2go Skrevet August 22, 2005 Rapporter Share Skrevet August 22, 2005 Har montert turbotrykksmåler på min A4 1.8T 97mod, men sliter med en liten ting. Av og til viser ikke måleren det den skal vise (I bar), bilen drar som bare det men trykkmåleren gir seg. Noen forslag på hva det kan være? For langt mellom måler å måle uttak? Sett over slangen og finner ikke noe krøll, hull eller klem. Har også byttet måler. Noen som har noen tips?? Siter Zoom Zoom Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
magnus_primera Skrevet August 22, 2005 Rapporter Share Skrevet August 22, 2005 Har montert turbotrykksmåler på min A4 1.8T 97mod, men sliter med en liten ting. Av og til viser ikke måleren det den skal vise (I bar), bilen drar som bare det men trykkmåleren gir seg. Noen forslag på hva det kan være? For langt mellom måler å måle uttak? Sett over slangen og finner ikke noe krøll, hull eller klem. Har også byttet måler. Noen som har noen tips?? Inlegg nr 1, velkommen til forumet =) Hvor har du plassert slangen fra måleren? Prøv med kompressor og sjekk om den er helt tett, virker som det kan være noen lekkasje, har du dump ventil? Siter 02 VW Golf 1,9 (GT) Tdi 190hk 420nm 4-motion 89 Nissan Sunny - Arbeidsbil x Solgt - 79 Volvo 242 GL - Vinterbil x Solgt *og savnet*- 97 Audi A4 1,8 Turbo x Solgt - 98 Nissan Primera 1,6 SI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vx2go Skrevet August 22, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 22, 2005 Takker :) Har dumpventil ja. Den går fra der den orginale resirkulerings ventilen stod før. Han jeg kjøpte bilen av som hadde satt på dumpventilen, skjønte kanskje ikke så mye men skal få tatt et bilde når jeg kommer hjem fra jobb av hvor den går fra så kan du se. Siter Zoom Zoom Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vx2go Skrevet August 23, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 23, 2005 Inlegg nr 1, velkommen til forumet =) Hvor har du plassert slangen fra måleren? Prøv med kompressor og sjekk om den er helt tett, virker som det kan være noen lekkasje, har du dump ventil? Her er en link til bilde av hvor turbotrykksmåleren står. http://i17.photobucket.com/albums/b52/vx2go/4838ad75.jpg Litt dårlig bilde, var mørkt og regnet. Men du ser en rød penn nederst i høyre hjørne, der går måleren utfra. Siter Zoom Zoom Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
magnus_primera Skrevet August 23, 2005 Rapporter Share Skrevet August 23, 2005 Her er en link til bilde av hvor turbotrykksmåleren står. http://i17.photobucket.com/albums/b52/vx2go/4838ad75.jpg Litt dårlig bilde, var mørkt og regnet. Men du ser en rød penn nederst i høyre hjørne, der går måleren utfra. Jeg har satt turbotrykksmåleren min der hvor vakumslangen til dumpventilen går, prøv det istedet du, se om det blir noe bedre. Siter 02 VW Golf 1,9 (GT) Tdi 190hk 420nm 4-motion 89 Nissan Sunny - Arbeidsbil x Solgt - 79 Volvo 242 GL - Vinterbil x Solgt *og savnet*- 97 Audi A4 1,8 Turbo x Solgt - 98 Nissan Primera 1,6 SI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vx2go Skrevet August 23, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 23, 2005 Jeg har satt turbotrykksmåleren min der hvor vakumslangen til dumpventilen går, prøv det istedet du, se om det blir noe bedre. Har du både dumpventil og måleren på samme uttak? Altså for meg så blir det på motsatt side av der den står nå. Har du et bilde du kan sende sånn at jeg ser hvordan du har gjort det?? Siter Zoom Zoom Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vwfreak Skrevet August 23, 2005 Rapporter Share Skrevet August 23, 2005 Har du både dumpventil og måleren på samme uttak? Altså for meg så blir det på motsatt side av der den står nå. Har du et bilde du kan sende sånn at jeg ser hvordan du har gjort det?? Det beste er å ha de på samme ja.. blir vel egentlig eneste løsningen.. Men har du ikke noe slange som går til toppen av dumpventlien din nå da eller? Den som er ved den røde pennen, skal ned til toppen av dumpventilen, så setter du på et T-stykke og kobler turbotrykksmåleren på den slangen.. da skal det fungere.. På andre siden av innsuget, der du har en blå silikonslange skal du helst ikke røre noe for den slangen går til bensintrykksregulator... Siter x Jetta 1.8 84 mod. A4 1.8T 95 mod. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vx2go Skrevet August 24, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 24, 2005 Det beste er å ha de på samme ja.. blir vel egentlig eneste løsningen.. Men har du ikke noe slange som går til toppen av dumpventlien din nå da eller? Den som er ved den røde pennen, skal ned til toppen av dumpventilen, så setter du på et T-stykke og kobler turbotrykksmåleren på den slangen.. da skal det fungere.. På andre siden av innsuget, der du har en blå silikonslange skal du helst ikke røre noe for den slangen går til bensintrykksregulator... Den blå slangen går til dumpventilen nå, han som hadde den før meg som har montert. Men prøvde å sette slangen der du sa men det ga ikke noe utslag på dumpventilen. Den ville ikke gå av. Ak som det ikke var nok vakuum ut den lille uttaket til begge to. Hmmm. Hvorfor dette, for stor slange? Jeg har også hørt at den skal ut fra det uttaket men prøvde å sette bare dumpventilen der men den slo ikke ut. Noen tips?? Siter Zoom Zoom Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
magnus_primera Skrevet August 24, 2005 Rapporter Share Skrevet August 24, 2005 Den blå slangen går til dumpventilen nå, han som hadde den før meg som har montert. Men prøvde å sette slangen der du sa men det ga ikke noe utslag på dumpventilen. Den ville ikke gå av. Ak som det ikke var nok vakuum ut den lille uttaket til begge to. Hmmm. Hvorfor dette, for stor slange? Jeg har også hørt at den skal ut fra det uttaket men prøvde å sette bare dumpventilen der men den slo ikke ut. Noen tips?? Har du mulighet for å justere dumpventilen da? Prøv det da, kanskje den er for stram. Siter 02 VW Golf 1,9 (GT) Tdi 190hk 420nm 4-motion 89 Nissan Sunny - Arbeidsbil x Solgt - 79 Volvo 242 GL - Vinterbil x Solgt *og savnet*- 97 Audi A4 1,8 Turbo x Solgt - 98 Nissan Primera 1,6 SI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vx2go Skrevet August 24, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 24, 2005 Har du mulighet for å justere dumpventilen da? Prøv det da, kanskje den er for stram. Mulighet for det veit du. Skal se litt på det i dag. Men den slipper tidlig så trur den ikke er så stram. Men sjekker... Siter Zoom Zoom Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg