espsko Skrevet August 22, 2005 Rapporter Share Skrevet August 22, 2005 Denne har visst blitt kåret til filmhistoriens mest kjente bil: For min del ligger nok andreplassen lengre frem i hukommelsen enn Lotus'en: (Og hvor Il Tempo Gigante ligger på lista sier undersøkelsen ingenting om.) Siter Flink til å kjøpe biler jeg ikke har bruk for. PCN Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mazdafun Skrevet August 22, 2005 Rapporter Share Skrevet August 22, 2005 Hei. Hvor er den sjarmerende boblen med 53 på "dørane" Den fortjener mer enn 1. plass. mvh Siter Reciprocating engines are OUT ! http://www.mazdafun.com Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sons of haukeli Skrevet August 22, 2005 Rapporter Share Skrevet August 22, 2005 Hei. Hvor er den sjarmerende boblen med 53 på "dørane" Den fortjener mer enn 1. plass. mvh tja,Den er nokk ikke like berømt er nok derfor den ikke er på 1. plass? eller? Mange biler som skulle ha vært på den lista ja! Var foresten en helt lik boble på notodden i helga med henger og greier! Siter Biler: Nissan primera 97` Med styling Nissan laurel 89` 2,8l diesel Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
momo Skrevet August 22, 2005 Rapporter Share Skrevet August 22, 2005 Den lotusen, er den fra james bond? selv husker jeg best il tempo gigante seff, og p1800 som bond kjørte, og herbie seff :D Siter - 85 Toyota Levin AE86 - F20C - 87 Toyota Supra MK3 - 1JZ-GTE Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Phantom Skrevet August 22, 2005 Rapporter Share Skrevet August 22, 2005 Den lotusen, er den fra james bond? selv husker jeg best il tempo gigante seff, og p1800 som bond kjørte, og herbie seff :D P1800 og Bond ?! Correct me if I'm wrong, men var ikke det Roger Moore i hans rolle som Helgenen ? Siter -Abarth- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sons of haukeli Skrevet August 22, 2005 Rapporter Share Skrevet August 22, 2005 Den lotusen, er den fra james bond? selv husker jeg best il tempo gigante seff, og p1800 som bond kjørte, og herbie seff :D Lotusen er fra james bond ja! Siter Biler: Nissan primera 97` Med styling Nissan laurel 89` 2,8l diesel Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
zoom Skrevet August 22, 2005 Rapporter Share Skrevet August 22, 2005 P1800 og Bond ?! Correct me if I'm wrong, men var ikke det Roger Moore i hans rolle som Helgenen ? Bond kjører da et par lotuser, blant annet den med den fine innbruddsalarmen ;) Vet ikke om det er den du tenker på men.. Det bildet der ser ut til å være fra filmen der han står på ski i bob-banen i Østerrike/Sveits et eller annet? Husker ikke hva den heter, men bra film :) Siter Saab 9-3 1.8t Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Breisladdern Skrevet August 22, 2005 Rapporter Share Skrevet August 22, 2005 Bond kjørte aldri p1800 fordi Volvo ikke ville gå med på det.. Det er nok volvo`s største PR tabbe. (sitat fra en eller annen i en annen tråd) Siter O-1999 VW Passat 4Motion. O-1989 E34 535. prosjekt. x-1998 VW Passat Syncro. x-1991 BMW 525i 24v Shadowline - Solgt! x-1993 Ford Sierra - Solgt! X-1975 242 -| 2.3 turbo prosjekt Prosjektråden her! Byttet i 535 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Phantom Skrevet August 22, 2005 Rapporter Share Skrevet August 22, 2005 Bond kjører da et par lotuser, blant annet den med den fine innbruddsalarmen ;) Vet ikke om det er den du tenker på men.. Det bildet der ser ut til å være fra filmen der han står på ski i bob-banen i Østerrike/Sveits et eller annet? Husker ikke hva den heter, men bra film :) Jeg er helt med på at Bond kjører Lotus Espirit, men at han kjører en P1800 (regner da med det ble tenkt på Volvo P1800) så er jeg ikke helt med.. Trodde Roger Moore derimot kjørte en P1800 når han spilte Helgenen i en tv-serie. Siter -Abarth- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
momo Skrevet August 22, 2005 Rapporter Share Skrevet August 22, 2005 jo det er sant surra litt et sekund :) Helgenen seff Siter - 85 Toyota Levin AE86 - F20C - 87 Toyota Supra MK3 - 1JZ-GTE Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bjerke Motorsport Skrevet August 22, 2005 Rapporter Share Skrevet August 22, 2005 Personlig synes jeg bilen til elektriker Sten i Norske Byggeklosser var den artigste, men den er nok langt i fra verdenskjent. Derimot synes jeg bilen til Blodstrupmoen var rå, samt at den ser langt hvassere ut enn Il Tempo Gigante. Ingen av disse er vel på filmhistoriens mest kjente billiste, men juryen hadde vel gjort litt dårlig research får vi tro... Siter Holy Moses smell the roses! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
zoom Skrevet August 22, 2005 Rapporter Share Skrevet August 22, 2005 Jeg er helt med på at Bond kjører Lotus Espirit, men at han kjører en P1800 (regner da med det ble tenkt på Volvo P1800) så er jeg ikke helt med.. Trodde Roger Moore derimot kjørte en P1800 når han spilte Helgenen i en tv-serie. Har aldri sett Helgenen, og har ikke peiling på gamle lotuser, så det kan godt være at du har rett. Har ingen en link til undersøkelsen, kanskje det står mer info der? Siter Saab 9-3 1.8t Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mcbanan Skrevet August 22, 2005 Rapporter Share Skrevet August 22, 2005 skal rett være rett tror jeg fandf supraen ligger øverst. tror nok flere husker den, enn en gammel lotus. no offence til lotus såklart! Siter Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall, torque is how far you take the wall with you. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
espsko Skrevet August 22, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 22, 2005 Det viser seg at lista er stemt fram av engelskmenn, jeg trodde det var nettavstemning blant mange forskjellige land, men her er ihvertfall en link http://www.theregister.co.uk/2005/08/19/top_movie_film/ Her er topp 5 ihvertfall: 1. James Bond sin Lotus fra The Spy who loved me 2. DeLorean fra Back to the Future 3. Starsky & Hutch sin Ford Torino 4. Herbie! 5. Batmobile Uten at de neste fem plassene er spesifisert har de ihvertfall gått til Bullitt, The Blues Brothers, Grease, Ghostbusters og Thelma & Louise. Siter Flink til å kjøpe biler jeg ikke har bruk for. PCN Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bullitt_Mustang Skrevet August 22, 2005 Rapporter Share Skrevet August 22, 2005 Det er ikke den Lotusen som er på bildet der som vant, det er den hvite Lotusen i "The Spy Who Loved Me" som ble gjort om til u-båt når Bond kjørte utenfor en pir. Synes det var bra at Mustangen fra Bullitt kom så langt opp på lista. Siter "Jeg brukte mye penger på fyll, damer og raske biler. Resten bare rotet jeg bort." George Best Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg