Gå til innhold

Del til overs og bilen sliter på tomgang (bilder)

Ranger emnet

djman

Anbefalte innlegg

Heisann!

Har en golf 2 1,3 07 modell som jeg har et problem med.. Bilen sliter for å gå på tomgang.. Jeg tror det er falskluft da jeg har prøvd meg fram med startgass.. På bildet under er det mulig å se hvor jeg fikk høyere turtall ved hjelp av å spraye på startgassen (der det er merket med rødt). Spørsmålet mitt er bare da: Hvor kan det lekke hen? Finner ikke noe sted jeg kan skjønne at det lekker inn.. Har hatt av luftfilterboksen og tittet.. Har også lagt på pakning på tube rundt innsuget, men ingen bedring.

Bilde:

motor.JPG

Har også hatt et clutchbytte på samme bilen, og sitter da igjen med en del. :hammer Problemet er vel ikke at bilen ikke fungerer uten denne delen, men heller at det irriterer meg at jeg har glemt hvor den skal sitte. (på clutchbyttet har jeg da hatt av gearkassa, starter ol deler).

Igjen bilde, her sammen med en cola kork som viser hvor stor den er..

dings.JPG

dings2.JPG

Takker for all hjelp.

djman

I am going to find myself. If I get back before I return, keep me here.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har ikke noe å si om den trekker falsk luft der.

Sjekk at alle slanger er skikkelig på, og ikke leker.

Spray gjerne start gass nede på gummien mellom manifoil og gasser.

Tror denne kan være røken.

Ellers har vel disse en del dåser og dasser som kan være røkne...

Om alle slanger er på og hele samt forgassermembranen er tett tror jeg du må overlate videre feil søkning til et verksted. Eller skifte hele dritten.

Golf 4 gti 99 mod

x - en del golf 2 er

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når en golf ikke vil gå på tomgang skikkelig, så tenker jeg alltid på forvarmingen. Dette spjeldet pleier iallefall å sitte litt. Enkelte monterer bare en skrue for at det alltid skal slippe inn litt varmluft, men jeg ville demontert akselen som spjeldet vrir seg på. Det er bare et lite vakum som skal styre spjeldet og det skal ikke mye rust til for å stoppe det. Demonter boksen og puss akselen og smør godt. Min bil tullet seg på tomgang ved litt kaldt fuktig vær, men når går den alltid..

Det som mange ikke vet, men som haynes visst var at det skal suges inn varmluft helt opp til 17-18 pluss grader og ikke bare ved minus grader..

Let´s go, Hammer down!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takker for svar! Men siden jeg ikke er så flink til å skru skjønner jeg ikke helt hvor du mener Suzuki Ac-50. Mener du å ta av den boksen som forvarmingsslangen er festet til? ( den boksen/dekselet som sitter rett under toppdekselet på i første post?

mvh djman

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja, fant jo fort ut at det ikke var den boksen som styrte det, men den saken på inntaket til luftfilteret: denne ikke sant?

luftfiltersak.JPG

Har nå funnet ut at spjeldet som gjør at gasseren tar inn luft fra eksosmanifolden er lukket når vakumslangen ikke er koblet til, og når den suger.. Men den metallsaken går opp og ned etter om vakumet er på eller av.. Så da skal vel alt være i orden der?

takker for svar igjen.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider