Gå til innhold

Takk for meg folkens

Ranger emnet

Gromit

Anbefalte innlegg

Ja. Da er det slutt på volvo epoken for meg. Må si jeg er fornøyd med det jeg har opplevd. Bilen legges ut for salg i kveld og ny bil blir skrevet kontrakt på om noen timer. Om noen lurer på hva det ble så kjøpte vi en (Ja Vi som snart blir tre) en VW Passat 1.8T Tiptronic 1998 modell som har gått 120 000 km. Må si meg fornøyd. Knallfin bil.

1998 VW Passat 1.8T Tiptronic

X: 1990 Volvo 240 GL B230F (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 86
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

unnskyld meg.. men har du prøvt å kjøre langt i en passat? esj for noen jævlige seter.. vondt i ræva og ryggen!

Ja. Min far har hatt 2 passater hittil. en 1998 modell og 2005 modell. Så må nok si jeg ikke har så mye negativt å utsette på de. Jeg synes setene i de bilene er herlige. Men smaken er som baken. delt på midten og akkurat passelig hårete ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finn en 98 850 v70 som har gått under 130.000 til samme prisen. Akkurat det som er problemet. Hadde jeg hatt fritt spillerom prismessig hadde jeg kjøpt Volvo igjen. Vær du trygg.

Men falle SÅ DYPT som å kjøpe Vw da!! Det går ikke.

Kjørte en passat tdi i en mil - da jeg kom hjem var ryggen hørselen ødelgat. Det er sant.

Får mye fine Volvoer til samme pris.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får masse fine volvoer i den prisklassen til rundt 140 000. men da er det enten 95-96 modeller 850 eller V40 (V40 vil jeg ikke ha) som har gått 200 000. Derfor ble det VW. Enkelt å greit. Å diskutere hvor forferdelig vw er gidder jeg ikke. De er ikke noe værre enn andre europeiske merker hvis man tar med statistikker her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får masse fine volvoer i den prisklassen til rundt 140 000. men da er det enten 95-96 modeller 850 eller V40 (V40 vil jeg ikke ha) som har gått 200 000. Derfor ble det VW. Enkelt å greit. Å diskutere hvor forferdelig vw er gidder jeg ikke. De er ikke noe værre enn andre europeiske merker hvis man tar med statistikker her.

Setene i VAG biler er ikke gode, men det er ditt valg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja. Min far har hatt 2 passater hittil. en 1998 modell og 2005 modell. Så må nok si jeg ikke har så mye negativt å utsette på de. Jeg synes setene i de bilene er herlige. Men smaken er som baken. delt på midten og akkurat passelig hårete ;)

var sikkert sportsseter elns. i den jeg kjørte ('03 Higline TDi.. 4-motion og 6trinns.. no sportselige greier) men stolene var ihvertfall murstein med setetrekk..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hentet en -04 passat vogn med 129 mil på telleren på avis bilutleie etter at vi hadde krokket med 940in i fjor vinter...og jeg har aldri sittet så vondt i en bil noensinne som jeg satt i den passaten.

Pluss at en dag jeg skulle på jobb kl. 05 om morran i 2 kuldegrader gikk faen ikke førerdøra i lås....og jeg har ca 15km til jobben og kan love dere at å holde igjen døra med ene hånda og kjøre med den andre ikke er lett på de svingete veiene jeg må kjøre for å komme noe sted.

Har aldri savna 940in så mye som akkurat da.

Eneste positive med bobla var at den ikke brukte mer enn 0,6 på mila men så gikk den faenmeg som en dass au...

VW? Aldri!

better to be first in hell than second to heaven

Volvo 242 turbo-82

Volvo 245 turbo-93

Volvo 945 turbo-98

Team Losi LST2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hentet en -04 passat vogn med 129 mil på telleren på avis bilutleie etter at vi hadde krokket med 940in i fjor vinter...og jeg har aldri sittet så vondt i en bil noensinne som jeg satt i den passaten.

Pluss at en dag jeg skulle på jobb kl. 05 om morran i 2 kuldegrader gikk faen ikke førerdøra i lås....og jeg har ca 15km til jobben og kan love dere at å holde igjen døra med ene hånda og kjøre med den andre ikke er lett på de svingete veiene jeg må kjøre for å komme noe sted.

Har aldri savna 940in så mye som akkurat da.

Eneste positive med bobla var at den ikke brukte mer enn 0,6 på mila men så gikk den faenmeg som en dass au...

VW? Aldri!

Enig med deg der... Som sagt den 11km lange turen jeg kjørte med passat 03 var nok!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke vær så negative nå da. Det med døra er jo frost i låsen det kan skje med alle biler. Når det gjelder setene så er jo det opp til hver enkelt. Ja de er hardere men nei man får ikke vondt i ryggen av en 20min kjøretur. Det er heller ikke alle som liker å vugge rundt i et dødt vommskinn som 240setene ofte er når dem har rulla noen tusen mil. Men egentlig så liker jeg 240seter og 740/940 seter veldig godt, men jeg sier bare at det er ikke sikkert alle gjør det fordi om "vi" liker de. Gi nå passaten en sjanse da.

Til slutt syns jeg det blir veldig feil og sammenligne en 98mod passat og en 86 mod volvo 240 som biler. Det kan ikke sammenlignes. Har skjedd en del i bilverden på 12 år!!!

Volvo - Mercedes - Audi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke vær så negative nå da. Det med døra er jo frost i låsen det kan skje med alle biler. Når det gjelder setene så er jo det opp til hver enkelt. Ja de er hardere men nei man får ikke vondt i ryggen av en 20min kjøretur. Det er heller ikke alle som liker å vugge rundt i et dødt vommskinn som 240setene ofte er når dem har rulla noen tusen mil. Men egentlig så liker jeg 240seter og 740/940 seter veldig godt, men jeg sier bare at det er ikke sikkert alle gjør det fordi om "vi" liker de. Gi nå passaten en sjanse da.

Til slutt syns jeg det blir veldig feil og sammenligne en 98mod passat og en 86 mod volvo 240 som biler. Det kan ikke sammenlignes. Har skjedd en del i bilverden på 12 år!!!

har du kvittet deg med 242en også?!?!?!?!?!??!?!?!?!?!?!!???????????????????????????????????

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår