Volvo240R Skrevet August 22, 2005 Rapporter Share Skrevet August 22, 2005 Jeg som er vant med seter fra Nye Volvoer kan uttale meg om setene i Passaten, eller alle passater - Det er klasseforskjell med mange trinn mellom. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MortenK Skrevet August 22, 2005 Rapporter Share Skrevet August 22, 2005 Ja. Da er det slutt på volvo epoken for meg. Må si jeg er fornøyd med det jeg har opplevd. Bilen legges ut for salg i kveld og ny bil blir skrevet kontrakt på om noen timer. Om noen lurer på hva det ble så kjøpte vi en (Ja Vi som snart blir tre) en VW Passat 1.8T Tiptronic 1998 modell som har gått 120 000 km. Må si meg fornøyd. Knallfin bil. gratulerer med ny bil då, ikkje at eg har kjørt vw siden eg tok lappen, men eg likte de bilene (kjørte golf4 og bora).. setene var gode og.. Bil: 07 Volvo V70 Tidligere biler: 97 740, 97 Subaru Justy 4x4,97 Fiat Brava, '86 240 GL (LPG), '91 Volvo 940 GL (LPG), '92 Volvo 945 Turbo, '86 Volvo 240 GLE, '85 Opel Rekord 2.0S, '90 Ford Scorpio 2.0i GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaButcher Skrevet August 22, 2005 Rapporter Share Skrevet August 22, 2005 gratulerer meed din kommende unge forresten!! unger er digge de, når de ikke griner :p hhaha.. er vel ikke så ille, når man hr hatt ungen og den har grenet litt.. tror man får "foreldrefilter". men, men.. du kommer til å angre på at du solgte bilen.. om 20-30 år, når du ser en sjelden 240 burne bortover motorveien i 160km/t, så sier du til sønnen din: "ja, når eg var ong, dåå... då køyrde me slika suparbilar, volvo tooooføøørti.." Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Estrewes Skrevet August 22, 2005 Rapporter Share Skrevet August 22, 2005 har du kvittet deg med 242en også?!?!?!?!?!??!?!?!?!?!?!!??????????????????????????????????? Nei hvorfor trur du det? Tenker du på signaturen? Det er en annen 242 det. Jarl som kaller seg for wunderbaum på forumet her nå har den bilen... Volvo - Mercedes - Audi Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
2re Skrevet August 22, 2005 Rapporter Share Skrevet August 22, 2005 Nå vet jeg riktignok ikke hva du har gitt for kjempebobla di, men ut fra hva jeg kan se så ligger de på rundt 150-180k. Et par eksempler på hva du får av Volvo: 1997 Volvo S70 2.0, 102"km, 135.000kr 1998 Volvo V70, 112"km, 155.000kr 1998 Volvo V70 2.5, 122"km, 168.900kr Alle har selvfølgelig skinn og masse annet deilig ekstrautsyr! ;) Jeg hadde ikke vært i tvil....!!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo264 Skrevet August 22, 2005 Rapporter Share Skrevet August 22, 2005 synd at en volvo entusiast ska forlate oss... uansett kor gammal eg blir, skal der allti stå en volvo i garasja!!! General-Aasen Stolt volvo eiger Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
2re Skrevet August 22, 2005 Rapporter Share Skrevet August 22, 2005 synd at en volvo entusiast ska forlate oss...uansett kor gammal eg blir, skal der allti stå en volvo i garasja!!! Enig! Nå har jeg holdt på med biler i cirka 8 år, og det har ikke gått totalt mer enn et par uten en Volvo, og i periodene uten har jeg lett nesten konstant etter en ny... Nå har jeg to, og skal snart ha en til :D Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo264 Skrevet August 22, 2005 Rapporter Share Skrevet August 22, 2005 Enig! Nå har jeg holdt på med biler i cirka 8 år, og det har ikke gått totalt mer enn et par uten en Volvo, og i periodene uten har jeg lett nesten konstant etter en ny... Nå har jeg to, og skal snart ha en til :D ja sant de ja..om eg ikkje tar feil, so har eg hatt volvo i snart 4år konstant, uten om kansje ein måne sånn sammenlakt då eg har stått uten nåke General-Aasen Stolt volvo eiger Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nnnneh Skrevet August 22, 2005 Rapporter Share Skrevet August 22, 2005 ette at eg kjøpte min første bil ha d ikkje gått et einaste sekund uten at eg har hatt en volvo i eige.. på det meste 4.. no 2. snart en og rett etter at pengane for den eine e i handa mi ska eg kjøpe en te.. den 6. i rekka :D å eg e fortsatt 19 år.. kjøpte min første når eg va 18.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mambo Skrevet August 22, 2005 Rapporter Share Skrevet August 22, 2005 Ikke vær så negative nå da. Det med døra er jo frost i låsen det kan skje med alle biler. Når det gjelder setene så er jo det opp til hver enkelt. Ja de er hardere men nei man får ikke vondt i ryggen av en 20min kjøretur. Det er heller ikke alle som liker å vugge rundt i et dødt vommskinn som 240setene ofte er når dem har rulla noen tusen mil. Men egentlig så liker jeg 240seter og 740/940 seter veldig godt, men jeg sier bare at det er ikke sikkert alle gjør det fordi om "vi" liker de. Gi nå passaten en sjanse da. Til slutt syns jeg det blir veldig feil og sammenligne en 98mod passat og en 86 mod volvo 240 som biler. Det kan ikke sammenlignes. Har skjedd en del i bilverden på 12 år!!! for å støtte deg litt, så mener jeg at passat er fine biler. gode å kjøre, godt understell flyter lett og er komfortabel, mye bedre enn båt 940'ien.(ikke så stygt ment som det ser ut som) eneste jeg veit er negativt med de er intervalet på tannreima 90K.. og stort problem med bærearmer. men for deg som kanskje kan skru selv så er det der en glimrende bil med god kvalitetsfølelse og klasse innvendig, iforhold til prisen. hadde annbefalt deg en 2001-2002 mod passat om du hadde spurt men det gjorde du ikke ;) hehe. - BMW 525DAT M-Sport 2005 - - SELGES 400.000 - Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Estrewes Skrevet August 22, 2005 Rapporter Share Skrevet August 22, 2005 for å støtte deg litt, så mener jeg at passat er fine biler. gode å kjøre, godt understell flyter lett og er komfortabel, mye bedre enn båt 940'ien.(ikke så stygt ment som det ser ut som) eneste jeg veit er negativt med de er intervalet på tannreima 90K.. og stort problem med bærearmer. men for deg som kanskje kan skru selv så er det der en glimrende bil med god kvalitetsfølelse og klasse innvendig, iforhold til prisen. hadde annbefalt deg en 2001-2002 mod passat om du hadde spurt men det gjorde du ikke ;) hehe. Er ikke jeg som skal kjøpe passaten jeg bare la inn et trøstende ord om at passat tross allt ikke er så ille som de værste volvo frelste her skal ha det til. Jeg kjører jo tannreimsbil med forstillingssvakheter selv da i audien. Men heldig vis så kan jeg gjøre det som skal bli gjort selv og da går det jo ann. Det er dyrt og sette bort tannreims jobber eller andre jobber på en audi, for det er bygd så tungvint opp så allt må demonteres for å komme til, og det blir timer ut av sånnt :deng Volvo - Mercedes - Audi Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mambo Skrevet August 22, 2005 Rapporter Share Skrevet August 22, 2005 hmm jeg brukte 5 timer på siste stor service jeg tok. og det var da første gang med regreim på a6 for meg. .. de flinke halverer tiden - BMW 525DAT M-Sport 2005 - - SELGES 400.000 - Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
2re Skrevet August 23, 2005 Rapporter Share Skrevet August 23, 2005 for å støtte deg litt, så mener jeg at passat er fine biler. gode å kjøre, godt understell flyter lett og er komfortabel, mye bedre enn båt 940'ien.(ikke så stygt ment som det ser ut som) eneste jeg veit er negativt med de er intervalet på tannreima 90K.. og stort problem med bærearmer. men for deg som kanskje kan skru selv så er det der en glimrende bil med god kvalitetsfølelse og klasse innvendig, iforhold til prisen. hadde annbefalt deg en 2001-2002 mod passat om du hadde spurt men det gjorde du ikke ;) hehe. Ehhh... blir vel noe rart å sammenlikne en 98 Passat med en 940...? Da må du i så fall sammenlikne med S/V70, som var Volvo's ny modell på samme tid. Og DA scorer ikke Passat'en spesielt høyt. Ikke i mine øyne i hvert fall; stivere og billigere seter, luksusfølelse á la plastikk, motorer som lever omtrent halve tiden av Volvo-motor, dårligere kvalitet på understell. Og ikke minst, Volvo er bygd som mannfolkbiler, VW er bygd som kvinnfolkbiler (bare se på setestørrelse, pedalstell osv). Sorry, men jeg gir ingen min støtte til å kjøpe en folkevogn... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Estrewes Skrevet August 23, 2005 Rapporter Share Skrevet August 23, 2005 hmm jeg brukte 5 timer på siste stor service jeg tok. og det var da første gang med regreim på a6 for meg. .. de flinke halverer tiden Jada det er fullt mulig og gjøre det unna på et par timer. Men så er jo timeprisen rimlig høy da om du ikke får gjort noe sjøl. Veit ikke hva de tar på audi for regreimskift på 95mod A6 2,5 tdi eller 2,3 bensin jeg? Volvo - Mercedes - Audi Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nnnneh Skrevet August 23, 2005 Rapporter Share Skrevet August 23, 2005 Jada det er fullt mulig og gjøre det unna på et par timer. Men så er jo timeprisen rimlig høy da om du ikke får gjort noe sjøl. Veit ikke hva de tar på audi for regreimskift på 95mod A6 2,5 tdi eller 2,3 bensin jeg? du vil ikke vite det.. men ex.. på en audi s4.. 4.2 koster registerreimbytte et sted mellom 20 og 30 000kr! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg