Gå til innhold

Takk for meg folkens

Ranger emnet

Gromit

Anbefalte innlegg

• Svar 86
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Passat er sikkert greie biler det. Kan ikke si at jeg liker de spesielt godt etter å ha kjørt en 2003 Passat TDI på kjøreskolen. Hadde alle kjøretimene mine i denne, og seter som jeg synes er verre å sitte i en disse har jeg enda ikke kjent. Men det er jo bare min mening, sikkert mange som liker de. Likte heller ikke sittestillingen i den, fant aldri en bra stilling. Oh har hørt veldig mye skryt om dieselmotorene i passat, men kan ikke si at denne var spesielt bra. Var 1.9 liters TDI motoren på 105 hk i den kjørt, og dette var ikke en stille sak! Var jo like mye kakling og støy i denne på tomgang i kupeen som en 98 Jeep Cheeroke 2.5TD. Ikke var det noe særlig til fart i den heller. Veldig glad nå for at jeg nekta foreldra mine å kjøpe passat TDi i 2001 slik at de heller kjøpte Volvo V40 1.9D! Mye bedre å sitte i, og mye sprekere og mer stillegående motor! Vel har den 10hk mer, men 10 hk utgjør normalt ikke så mye forskjell. Men så lenge du er fornøyd med bil valget er jo det det viktigste!

[ ] 1999 Alfa Romeo 166 2.0 TS

[x] 2001 Volvo V40 1.9D

[x] 1996 Volvo 460 1.7i Turbo Intercooler

[x] 1974 VW 1300S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

orph: nåja. bytter fortsatt en del av dem og de har ikke aksjon på de i evig tid. men greit nok, delene er forbedra masse. men ikke feilfrie. fra nye modellen 3B(II) er problemet så godt som borte.

nye passaten har jo gått tilbake til mac pherson så kan jo gjette selv hva de syntes om multilink.

ps. den 1.9D i V40, er det Vw motor eller renault? trodde det var samma motoren som satt i passat eler laguna, en av dem ekke sikker,

- BMW 525DAT M-Sport 2005 -

- SELGES 400.000 -

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ps. den 1.9D i V40, er det Vw motor eller renault? trodde det var samma motoren som satt i passat eler laguna, en av dem ekke sikker,

Er renault som har laget denne motoren ja. Er vel samme som sitter i laguna regner jeg med ja. Har funket veldig fint den, gått 140000km nå på 4 år. Hatt den på verksted to ganger utenom service. Det første var en slange til turboen som var løs eller så var det hull, husker ikke. Husker bare at den var slik da vi fikk den og at det var en veldig fin plystre lyd i den med en gang man ga gass. Mange som satt på å spurte om det var turbo i den, var ikke vanskelig å høre, men skulle jo ikke være den fine lyden der da. Veldig fin turbo lyd, men hører lite turbo lyd i den nå. Andre gangen var nå nettop da dynamoen gikk.

[x] 2001 Volvo V40 1.9D

[x] 1974 VW 1300S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan ikke si at jeg liker VAG sine dieselmotorer. Er for mye støy og vibrasjoner i forhold til andre dieselmotorer synes jeg. Men dette er jo min mening. Ser jo at de blir skrytt veldig av i mange tester, men har mer sans for renault og peugot sine dieselmotorer jeg. Har jo bare kjørt 2 VW med TDI og begge var med 1.9 TDI en på 105hk. En 2003 og en 2005, altfor mye støy og ikke noe sprekere enn andre dieselmotorer etter hva jeg har erfart.

[x] 2001 Volvo V40 1.9D

[x] 1974 VW 1300S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...når dere synes 240 seter er gode !!! ....

skal si deg det, at 240 seter er jævlig gode!!

eks-naboen min satt på i 240'en..

han har hatt en del biler, som mitshibitshi galant 92', lexus is200 og nå har han nyeste type golf..

anyhow, jeg har 1980 volvo 242r6..

han satt på med meg og var ikke bare imponert over hvor bra bilen min drar og henger, samt motorlyden (bilen min er langt fra original), men han likte også komfort i setet!!

damen hans digget også baksetet mitt (har jo skinn bak, så det er enda fetere).

og her snakker vi om seter fra 1980!! som har kjørt sine 300.000+++++++ km!!

førersetet mitt er jalla, pga. det er segent, men.. det er fremdeles bedre enn mange andre fabrikanter sine seter (les mercedes 190 og w124, m.fl.).

volvo setene er faktisk veldig bra og volvo har alltid fått skryt for de.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2003 og 2005 skal jo ha 130hk de da ? Etter innføringen av pumpedyse systemet... Vel, kanskje du har kjørt fattigversjoner eller noe. Mente også at 2005 ble levert med 2,0TDI.

Fantes i en versjon med 130hk også ja. Var pumpedyse systemet med 105 hk sa kjørelæreren, men ser på internett nå at det kanskje bare var 100hk. ganske sikker på at det er samme motoren som sitter i 2006 modellen passat med 1.9 TDI. Denne har 105 hk, og var denne motoren som var i kjøreskolebilen.

[x] 2001 Volvo V40 1.9D

[x] 1974 VW 1300S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fra hvilket grunnlag sier du alt dette om 240? har du eid/kjørt mange 240'er?

Skal vedde skjorta, på at både min 240 og dabutchers 240 eter svinger bedre enn konebilen din:)

Når vi snakker om konebil...hehehe.Det var en lørdag,dama var på jobb og det er sommertreff på mo i rana.vi er 5 gutter og ingen har bil.hun har en golf vr6.så va faen,vi tar den til mo.skilte fremme datt av samme uka så vi er litt oppfinnsomme før vi stiller ut bilen :)

IMGP0469.jpg

Volvo 245 Turbo - Prosjekt

-Jag gasar tills det rasar!

x-Golf Gti 16v

x-Volvo 740 Tic

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår