zn00z Skrevet August 22, 2005 Rapporter Share Skrevet August 22, 2005 HEI! Startet på et lite prosjekt med å bygge til en ny hattehylle med høytaller kasser som skulle/skal se ut som 2 halve sjegler. Startet med å lage til buene og formene til kassa og satt i mellom noen avstivere (MDF), så trakk jeg dette med et tøystoff jeg fant i skoffen til ho mor for deretter sprøyte på med polyretanskum (byggeskum). Ser nå ut som en kake, har bare gjørt dette med den ene kassen, og kom til å tenke på... er det noe vits å gjøre dette på den andre når jeg seinere skal trekke over med glassfiber? vil ikke skummet løses opp av polyesteren? Siter Liten MX-3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kallekanin Skrevet August 23, 2005 Rapporter Share Skrevet August 23, 2005 nei , byggeskummet tåler polyesteren fint birthday btggeskum er et glimrende måte å bygge form med. Ta bilder av prossesen og legg de ut her. Det er artig å se og kan gi andre ideer :hello: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opel freak Skrevet August 23, 2005 Rapporter Share Skrevet August 23, 2005 Min erfaring med byggskum å polyester er at byggskum kan "kolapse" hvis du bruker for mye polyester. Siter K.I.S.S Keep It Simple Stupid Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jettamaster Skrevet August 23, 2005 Rapporter Share Skrevet August 23, 2005 eg har brukt byggskum med polyester mykje og har aldri opplevd at byggskummet har kollapsa. men skummet må vera ferdig herda. Siter -vw golf v 1,9 tdi (tddi) -vw jetta rsgl 1,6Weber. soon clean 2l 16v -vw golf II 1,6 cl Z-bra(rip) -vw jetta gl 1,8 91-mod "tuva"/rip) ligg unna vwcc / topcartuning.no. verdas største drittsekk driver dette firmaet. svindler Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opel freak Skrevet August 23, 2005 Rapporter Share Skrevet August 23, 2005 mener ikke at alt skummet kollapser men at det blir småe groper i byggskummen......... Siter K.I.S.S Keep It Simple Stupid Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jettamaster Skrevet August 23, 2005 Rapporter Share Skrevet August 23, 2005 mener ikke at alt skummet kollapser men at det blir småe groper i byggskummen......... oki.den er eg med på. da har eg opplevd, men da hadde eg formykje herder i.meine at da er herdaren som kan så skummet til å "smelte" Siter -vw golf v 1,9 tdi (tddi) -vw jetta rsgl 1,6Weber. soon clean 2l 16v -vw golf II 1,6 cl Z-bra(rip) -vw jetta gl 1,8 91-mod "tuva"/rip) ligg unna vwcc / topcartuning.no. verdas største drittsekk driver dette firmaet. svindler Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
fribbern Skrevet August 24, 2005 Rapporter Share Skrevet August 24, 2005 Hvor kjøper dere bygdeskum?? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
spnDude Skrevet August 24, 2005 Rapporter Share Skrevet August 24, 2005 Jeg tror man får tak i det på Maxbo Byggmakker o.l. Men brukere dere bare byggeskum, så polyester? Blir ikke det ikke sterkere med litt glass fiber også? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jettamaster Skrevet August 24, 2005 Rapporter Share Skrevet August 24, 2005 Jeg tror man får tak i det på Maxbo Byggmakker o.l. Men brukere dere bare byggeskum, så polyester? Blir ikke det ikke sterkere med litt glass fiber også? man får byggeskum i dei fleste byggevareforretninger. biltema sin er og fult brukanes. man må sefføleglig bruka glassfiber i tillegg. eller så vil da bli sprøtt og du vil bruka veldig mykje polyester for få styrke på da du lager Siter -vw golf v 1,9 tdi (tddi) -vw jetta rsgl 1,6Weber. soon clean 2l 16v -vw golf II 1,6 cl Z-bra(rip) -vw jetta gl 1,8 91-mod "tuva"/rip) ligg unna vwcc / topcartuning.no. verdas største drittsekk driver dette firmaet. svindler Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
zn00z Skrevet August 24, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 24, 2005 Takk! skal ned i kjelleren for å pusse ned nå :) Så får jeg se om jeg rekker å bli løsemiddelskadet i kveld også, men stresser ikke. Forresten, har ikke noe digitalt kamera hjemme som funger nu, men skal få lånt meg ett etter hvert ;) Siter Liten MX-3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
spnDude Skrevet August 25, 2005 Rapporter Share Skrevet August 25, 2005 Ja det var det jeg tenkte.. Begynte å lure om dere mente å forme med byggeskum og bare pensle polyester over.. jettamaster: har funnet ut at man bruker mye polyester på et lite området.. mitt lille "prosjekt" har jeg snart brukt opp en 3kg polyester dunk.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
zn00z Skrevet August 30, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 30, 2005 Hei, nå er jeg snart i mål, etter å ha laget til en front på mine høytallere i mdf, laget buer og avstivere, trekt dette og skummet på med byggeskum! Skjert til og pusset ned og trekt med 3 lags glassfiber, sparklet med glassfibersparkel og litt finsparkel når jeg gikk topp for den sterkesete ;) Tilslutt trakk jeg dette med høytaller/hattehyllestoff og endte opp med dette resultatet: Ble ganske fornøyd med skjøtene jeg endte opp med, men kunne vært foruten noen av limrestene jeg etterlot meg som en amatør :S menmen.. Nå venter jeg bare spent på høytallerene som ventes denne uka :) Siter Liten MX-3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BBandersen Skrevet September 8, 2005 Rapporter Share Skrevet September 8, 2005 noen som har erfaring med byggeskummet til biltema? vil jo være en rimlig løsning:) Siter - 76 Datsun 100a, Bygges opp - 73 Opel GT, Bygges opp,Nyeste:Skinnseter - 91 Opel Kadett E, RIP -94 Mitsubishi Galant Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jens Kristian Skrevet September 8, 2005 Rapporter Share Skrevet September 8, 2005 står lengere oppe i tråden at det er fint brukandes..... flott bil du har Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
zn00z Skrevet September 8, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 8, 2005 Byggeskum fra biltama er bare å kaste! Brukte en fra jobben på en av mine kasser (altså den jeg startet med) og var så fornøyd da jeg begynte å pusse på det utrolig fine og harde skummet, men derimot neste kasse brukte jeg biltemaskum og det var elendig, men brukbart... Skummet fra jobben er sikkert kjøpt hos Byggmakker... Siter Liten MX-3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg