deluxe1300 Skrevet August 22, 2005 Rapporter Share Skrevet August 22, 2005 Tempmåleren ligger konstant på kald uansett hvor varm motoren (zetec 1.8) blir. I haynes står det at man bør sjekke sikringa først. Hvilken sikring er temperaturmåleren på? Har sjekka at mekonomen har tempsender til 209,- er den like bra som en original? Noen som veit hva en original en koster? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mondie Skrevet August 22, 2005 Rapporter Share Skrevet August 22, 2005 Er nok termostaten som er gåen. Hadde samme feil på min. Siter MK3 2001 Ford Mondeo 2.0 - ex politibil Mk3 2002 Ford Mondeo 1,8 - bytta inn MK1 1994 Ford Mondeo 1,8 - solgt 2004 Chrysler Voyager 2,4 SE - firmabilen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
deluxe1300 Skrevet August 22, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 22, 2005 finnes det noen måte å teste om det er termostaten eller giveren som har gitt seg? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tommeliten Skrevet August 22, 2005 Rapporter Share Skrevet August 22, 2005 Kanskje like greit å skifte begge deler med en gang. Kan jo også være termostaten som er ødelagt og holder åpen hele tiden... De greiene der er uansett fort gjort å fikse... Siter Skal det være, så skal det være! 2000 Audi A6 1.9 TDI 2002 Chevrolet Tahoe LT 1994 Ford Mondeo 2,0 GLX 1990 VW Passat GT STV Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TurboJugend2 Skrevet September 4, 2005 Rapporter Share Skrevet September 4, 2005 Erfaringsmessig så er det to feil som går igjen vedrørende lav temp på Mondeo; termostat og tempgiver. Feilsøking: la bilen stå i ro med motoren i gang helt til kjøleviften starter - du kan gjerne ruse motoren. Når kjøleviften starter kontrollerer du tempen etter tempmåleren i instrumentgruppen. Er den fremdeles lav so er tempgiveren synderen. Er tempen OK og den faller ned igjen når du begynner å kjøre, so er det termostaten som er synderen. hellothere Siter www.NorskWankelregister.Com Faster-then-ever Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
deluxe1300 Skrevet September 5, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 5, 2005 temp måleren kommer ikke innpå "normal" selv ved køkjøring i 25 grader, så da er vel senderen gåen. Utfra det finnes det vel ikke grunnlag for å si noe om termostaten, men siden den koster bare drøyt en femtilapp på biltema, og krever omtrent tilleggsmekkinga (tappe kjølevann og svinge tilsides "resonatoren") som senderen Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
arntis Skrevet September 16, 2005 Rapporter Share Skrevet September 16, 2005 På min mondeo var det faktisk målern i instrumentpanelet som var gåen. Hvis du får varme i varme apperatet er det sannsynlig at det er viser'n. fatality Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Baufish Skrevet Oktober 12, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 12, 2005 Har akkurat utbedret denne feilen på min 93 mod. tempen kom aldri over i normal-feltet. Tok ut termostaten og fant ut at den drar seg skjevt og stopper i halvåpen stilling istedet for å lukke seg. kjøpte ny på biltema til 89 tror jeg (med ny pakning), og nå ligger den på bokstaven "O" ved normal kjøring. Men den nye jeg kjøpte hadde en litt annen utførelse enn den gamle. men det funker fett fordet. Siter - Audi A4 2,0TDI B8-Dont drive faster than your guardian angel can fly- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg