twinflower Skrevet August 22, 2005 Rapporter Share Skrevet August 22, 2005 Hei Jeg har akkurat begynt å småteste bilen min etter at den har stått stille siden april i år. Batteriet har vært frakoblet noen ganger, og dermed er hjernen helt tom. Når jeg nå starter den, så går den på fryyktelig lavt turtall, kanskje helt ned i 100/250 på tomgang. Det rister mildt sagt i hele bilen, og det føles veldig ut som en skurtresker der den står og putrer. Er dette vanlig? ps: Samtidig har det blitt sterk frieksos ca midt under bilen, kan dette påvirke nødprogrammet? Nytt eksosanlegg er allerede bestilt (supersprint), og kommer om et par ukers tid. Siter 1998 BMW 318i 2005 BMW 116i 1995 Ford Mondeo 1991 Mazda 323 1983 Golf Diesel (52hk) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mazda626 Skrevet August 24, 2005 Rapporter Share Skrevet August 24, 2005 Høres ut som om den kun går på tre sylindre! Ikke unormalt på disse...... Hva slags tennpluggledninger sitter på din? Er det de som har hetter av keramikk, kan du bytte disse med en gang. Vanlig at det ble overslag til jord med disse. De nye er av gummi! Det "hender" også at en ventilløfter henger seg opp......... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
twinflower Skrevet August 24, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 24, 2005 Høres ut som om den kun går på tre sylindre! Ikke unormalt på disse......Hva slags tennpluggledninger sitter på din? Er det de som har hetter av keramikk, kan du bytte disse med en gang. Vanlig at det ble overslag til jord med disse. De nye er av gummi! Det "hender" også at en ventilløfter henger seg opp......... Jeg har kjøpt andre pluggledninger fra england. De kostet ganske mye, så jeg tror ikke det er noe i veien med de. Likevel så var det første han pappa sa, at han syntes det hørtes ut som om den gikk på 3. Hvordan får jeg sjekket det skikkelig? Øret mitt e ikke trent til slikt Siter 1998 BMW 318i 2005 BMW 116i 1995 Ford Mondeo 1991 Mazda 323 1983 Golf Diesel (52hk) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
smiken Skrevet August 24, 2005 Rapporter Share Skrevet August 24, 2005 Sjekk kompresjon! Dra på et verskted, få folka der til å sjekke! Om du ikke har noen kompiser med slikt utstyr :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ja9^ Skrevet August 24, 2005 Rapporter Share Skrevet August 24, 2005 den går sikkert bare på 3.. hørte at de originale pluggene skulle være gode jeg. men nå har jo din stått stille en god stund og da.. ...er ihvertfall ikke normalt med så lavt turtall, min ligger på 1100 på kald motor, ca 900 på varm. Siter Mondeo mk1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
twinflower Skrevet August 24, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 24, 2005 Sjekk kompresjon! Dra på et verskted, få folka der til å sjekke! Om du ikke har noen kompiser med slikt utstyr :) Verksted.. pøkk.. Verksted høres dyrt ut samma faen hvilken sammenheng det ordet kommer i. Jeg kan heller kose litt på pluggledningene, og håper at det plutselig virker. Siter 1998 BMW 318i 2005 BMW 116i 1995 Ford Mondeo 1991 Mazda 323 1983 Golf Diesel (52hk) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mazda626 Skrevet August 24, 2005 Rapporter Share Skrevet August 24, 2005 Det hender ventilløfterne setter seg, særlig dersom bilen har ståtte en stund. Hadde selv dette problemet, og løste det med å kjøre litt. Etter hvert kom den fjerde...... PS: Dette er også et vanlig problem i følge "Ford". Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
twinflower Skrevet August 24, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 24, 2005 Hvordan pokker finner man det ut? Man kan vel ikke "føle" på motoren eller noe slikt lege-aktig vel? Synes egentlig den høres fin ut på høyt turtall og i fin fart, men på tomgang så dundrer det fælt ass. Riste, dundre, tukk tukk tukk. Siter 1998 BMW 318i 2005 BMW 116i 1995 Ford Mondeo 1991 Mazda 323 1983 Golf Diesel (52hk) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mazda626 Skrevet August 24, 2005 Rapporter Share Skrevet August 24, 2005 Hvordan pokker finner man det ut? Man kan vel ikke "føle" på motoren eller noe slikt lege-aktig vel? Synes egentlig den høres fin ut på høyt turtall og i fin fart, men på tomgang så dundrer det fælt ass. Riste, dundre, tukk tukk tukk. Helt klart at denne går på tre sylindre, kan ikke tenke meg noe annet. Hører du ulyd i ventilene? Du kan lokalisere sylinderen ved å sette metallet på en skrutrekker ned på hver enkelt sylinder, og legge øret ned på plastdelen (håntaket). Hører fort hvor det er ulyd........... Siden bilen går bedre på høyt turtall, kan det selvsagt være pluggene eller hetten det er overslag på/i. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
twinflower Skrevet August 24, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 24, 2005 Helt klart at denne går på tre sylindre, kan ikke tenke meg noe annet. Hører du ulyd i ventilene? Du kan lokalisere sylinderen ved å sette metallet på en skrutrekker ned på hver enkelt sylinder, og legge øret ned på plastdelen (håntaket). Hører fort hvor det er ulyd........... Siden bilen går bedre på høyt turtall, kan det selvsagt være pluggene eller hetten det er overslag på/i. Takk for kompentansen :) Hvor mye vil det koste å fikse dette? Pluggledningene håper jeg det ikke er noe i veien med, for de var a) dyre, og b) de gamle har jeg gitt bort :) Siter 1998 BMW 318i 2005 BMW 116i 1995 Ford Mondeo 1991 Mazda 323 1983 Golf Diesel (52hk) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mazda626 Skrevet August 24, 2005 Rapporter Share Skrevet August 24, 2005 Som sagt har mange Mondeo'er problemer med de hydraulikse ventilløfterene. Selv har dette problemet oppstått hos meg to ganger. Begge gangene har dette ordnet seg selv, og jeg har derfor ikke orket å gjøre noen inngrep. For å teste om plugger / ledning er i orden eller ødelagte. Napp ut en pluggledning, start opp, hør etter forskjell i lyden. Finner du ut at en "utnapping" ikke forandrer lyden, sitter feilen her. Altså plugg eller ledning kan være årsaken. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
twinflower Skrevet August 24, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 24, 2005 Som sagt har mange Mondeo'er problemer med de hydraulikse ventilløfterene. Selv har dette problemet oppstått hos meg to ganger. Begge gangene har dette ordnet seg selv, og jeg har derfor ikke orket å gjøre noen inngrep. For å teste om plugger / ledning er i orden eller ødelagte. Napp ut en pluggledning, start opp, hør etter forskjell i lyden. Finner du ut at en "utnapping" ikke forandrer lyden, sitter feilen her. Altså plugg eller ledning kan være årsaken. Takk skal du ha. Jeg skal prøve litt selv først, så skal jeg putre meg bort til verkstedet bort i gata om det ikke går. Trenger man noe spesialutstyr? Siter 1998 BMW 318i 2005 BMW 116i 1995 Ford Mondeo 1991 Mazda 323 1983 Golf Diesel (52hk) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
twinflower Skrevet August 24, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 24, 2005 Nå er det ordnet. Var nok kabel 4 som satt for dårlig. Tok ut en og en og prøvde. Skal si at motoren gikk dårlig på to sylindere ass. Det var direkte trist å høre. Nå går alt bra, vel og merke. Tusen takk for hjelpen, Mazda626 Siter 1998 BMW 318i 2005 BMW 116i 1995 Ford Mondeo 1991 Mazda 323 1983 Golf Diesel (52hk) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mazda626 Skrevet August 24, 2005 Rapporter Share Skrevet August 24, 2005 Flott at det ordnet seg! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.