sony606 Skrevet August 22, 2005 Rapporter Share Skrevet August 22, 2005 vel, jeg har kjøpt meg en slik en. en 1996 modell som har gått 173K. den har en 2L motor med turbo som yter rundt 200hk. er visstnok en sjelden bil, så har lixom ingen å spørre om denne. noen som har vært borti denne bilen? tingene jeg lurer på er følgende: -chipping av den, er det verdt det? hvor mye får jeg ut av det? -hvor mye ladetrykk har turboen fra fabrikk? -hvor slitesterk er motoren og girkassen? -hva kan jeg gjøre for å hente litt mere hk ut av denne? jeg kan legge ut litt bilder av bilen og motoren hvis noen er interesert. jeg fikk høre av noen at bilen og motoren er mye basert på honda sine, er det noe sannhet i dette? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ekkoj Skrevet August 22, 2005 Rapporter Share Skrevet August 22, 2005 er visstnok en sjelden bil, så har lixom ingen å spørre om denne.noen som har vært borti denne bilen? DEn er kanskje sjelden her til lands, men det finnes masse folk med slike i england. Registrer deg her for en haug med eksperthjelp :D -chipping av den, er det verdt det? hvor mye får jeg ut av det?-hvor mye ladetrykk har turboen fra fabrikk? -hvor slitesterk er motoren og girkassen? -hva kan jeg gjøre for å hente litt mere hk ut av denne? Her er en formak på hva du kan forvente av svar der inne: If you want to mod the car to make it a bit more rapid then do the following - dont waste money on a chip. 1) Decat and backbox 2) Induction kit with a heatshield - too much hot air is bad! 3) Uprate the brakes - Ti brakes are sh#te 4)Up the boost using either a GBE controller (£25) or a electronic controller (anything up from £200) - DONT use a bleed valve!!!!!!! Run it at 11 - 12 psi and you will notice a huge difference in the car - trust me! KAn ikke de hjelpe deg kan det hende du kan få litt hjelp her : http://www.rovertech.net/forum/ Siter Fotobloggen min 78 Golf LS +82 Golf C 07 Passat 1,9 Tdi - 97 Vectra 1.8 x 04 A4 avant 1.8t x 03 A4 avant 2,0 x 98 A4 avant 1,8t Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sony606 Skrevet August 23, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 23, 2005 4)Up the boost using either a GBE controller (£25) or a electronic controller (anything up from £200) - DONT use a bleed valve!!!!!!! Run it at 11 - 12 psi and you will notice a huge difference in the car - trust me! hva menes med det? hva er en "bleed valve"? og en GBE controller? jeg er relativt grønn når det gjelder turboer altså Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ekkoj Skrevet August 23, 2005 Rapporter Share Skrevet August 23, 2005 Hey, Har ingen anelse hva noe av det er... Noen andre her vet sikkert, men snok litt rundt på de forumene jeg oppgav, og du er dømt til å finne det ut tilslutt. :) Siter Fotobloggen min 78 Golf LS +82 Golf C 07 Passat 1,9 Tdi - 97 Vectra 1.8 x 04 A4 avant 1.8t x 03 A4 avant 2,0 x 98 A4 avant 1,8t Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andreas_1 Skrevet August 25, 2005 Rapporter Share Skrevet August 25, 2005 4)hva menes med det? hva er en "bleed valve"? og en GBE controller? jeg er relativt grønn når det gjelder turboer altså Det er en ventil som styrer hvor mye eksos wastegaten skal slippe ut. Altså hvor høyt trykk en skal kjøre! Siter Biler: -Litt forskjellig, noe gøy og noe kjedelig. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sony606 Skrevet August 25, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 25, 2005 vel, jeg tror turboen min bare lader 0,5bar, så hva slags dump ventil anbefales til dette ladetrykket? må lage lyd dah ;) og det beste plassen å sette en dump ventil er mellom intercoolern og turboen, right? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andreas_1 Skrevet August 25, 2005 Rapporter Share Skrevet August 25, 2005 vel, jeg tror turboen min bare lader 0,5bar, så hva slags dump ventil anbefales til dette ladetrykket?må lage lyd dah ;) og det beste plassen å sette en dump ventil er mellom intercoolern og turboen, right? Florer mange diskusjoner om plassering av dump og virkiningene av det. Så langt har vel ikke noen funnet noen spesiell forskjell men man setter den som regel så nærmt innsuget som mulig. Siter Biler: -Litt forskjellig, noe gøy og noe kjedelig. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sony606 Skrevet August 25, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 25, 2005 nærmest innsuget? altså slangen fra intercoolern? jada, jeg er veldig grønn på slike ting :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.