Gå til innhold

Rover 620Ti

Ranger emnet


sony606

Anbefalte innlegg

vel, jeg har kjøpt meg en slik en.

 

en 1996 modell som har gått 173K.

den har en 2L motor med turbo som yter rundt 200hk.

 

er visstnok en sjelden bil, så har lixom ingen å spørre om denne.

noen som har vært borti denne bilen?

tingene jeg lurer på er følgende:

-chipping av den, er det verdt det? hvor mye får jeg ut av det?

-hvor mye ladetrykk har turboen fra fabrikk?

-hvor slitesterk er motoren og girkassen?

-hva kan jeg gjøre for å hente litt mere hk ut av denne?

 

jeg kan legge ut litt bilder av bilen og motoren hvis noen er interesert.

jeg fikk høre av noen at bilen og motoren er mye basert på honda sine, er det noe sannhet i dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er visstnok en sjelden bil, så har lixom ingen å spørre om denne.

noen som har vært borti denne bilen?

DEn er kanskje sjelden her til lands, men det finnes masse folk med slike i england. Registrer deg her for en haug med eksperthjelp :D

 

-chipping av den, er det verdt det? hvor mye får jeg ut av det?

-hvor mye ladetrykk har turboen fra fabrikk?

-hvor slitesterk er motoren og girkassen?

-hva kan jeg gjøre for å hente litt mere hk ut av denne?

 

Her er en formak på hva du kan forvente av svar der inne:

 

If you want to mod the car to make it a bit more rapid then do the following - dont waste money on a chip.

 

1) Decat and backbox

2) Induction kit with a heatshield - too much hot air is bad!

3) Uprate the brakes - Ti brakes are sh#te

4)Up the boost using either a GBE controller (£25) or a electronic controller (anything up from £200) - DONT use a bleed valve!!!!!!!

 

Run it at 11 - 12 psi and you will notice a huge difference in the car - trust me!

 

KAn ikke de hjelpe deg kan det hende du kan få litt hjelp her : http://www.rovertech.net/forum/

Fotobloggen min

78 Golf LS +82 Golf C

07 Passat 1,9 Tdi - 97 Vectra 1.8

x 04 A4 avant 1.8t x 03 A4 avant 2,0 x 98 A4 avant 1,8t

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4)Up the boost using either a GBE controller (£25) or a electronic controller (anything up from £200) - DONT use a bleed valve!!!!!!!

 

Run it at 11 - 12 psi and you will notice a huge difference in the car - trust me!

 

 

hva menes med det?

 

hva er en "bleed valve"? og en GBE controller?

 

 

jeg er relativt grønn når det gjelder turboer altså

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vel, jeg tror turboen min bare lader 0,5bar, så hva slags dump ventil anbefales til dette ladetrykket?

må lage lyd dah ;)

 

 

og det beste plassen å sette en dump ventil er mellom intercoolern og turboen, right?

 

Florer mange diskusjoner om plassering av dump og virkiningene av det. Så langt har vel ikke noen funnet noen spesiell forskjell men man setter den som regel så nærmt innsuget som mulig.

Biler:

 

-Litt forskjellig, noe gøy og noe kjedelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår