Gå til innhold

Turbo på C20NE....

Ranger emnet


Islanwind

Anbefalte innlegg

  • 4 weeks later...

Nei, ikke helt samme motore.... MEN, nå har det seg faktisk sånn at jeg kjøpte omega motor, en 20SE... Og skal kanskje ha turbo på den...

Er det bare å få tak i turbo, intercooler, olje greier og ekstra toppakning..? så er det tut å kjør på 0,5-0,7 bar?

 

 

C20NE. Har ikke lært meg opel helt enda. Er det samme motor som står i omega a? I så fall. Den kan det kjøres rundt 0,5 bar +- med bare å bytte til tykkere toppakning. Det er motoren som jeg skal ha i kadetten. :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, ikke helt samme motore.... MEN, nå har det seg faktisk sånn at jeg kjøpte omega motor, en 20SE... Og skal kanskje ha turbo på den...

Er det bare å få tak i turbo, intercooler, olje greier og ekstra toppakning..? så er det tut å kjør på 0,5-0,7 bar?

 

Ok kult. 8v eller 16 v? ....

Har hørt at det bare er det som trengs her: http://www.opelmotorsport.com Denne motoren er en av de beste motorene opel har laga har jeg hørt. Umulig å kjøre den i filler som org.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er 8v... 122hk...

Beste motoren ja? Fett da...

Tror jeg får høre med protrim.. De kan vel det meste..

 

Men hva pris kommer oljekjøler og intercooler på?

 

Ok kult. 8v eller 16 v? ....

Har hørt at det bare er det som trengs her: http://www.opelmotorsport.com Denne motoren er en av de beste motorene opel har laga har jeg hørt. Umulig å kjøre den i filler som org.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er 8v... 122hk...

Beste motoren ja? Fett da...

Tror jeg får høre med protrim.. De kan vel det meste..

 

Men hva pris kommer oljekjøler og intercooler på?

 

Jeg leter litt etter en brukt ic som for plass oppi kadetten. må være ca 50 x 50 tror jeg :) lite! hvertfall penger å spare.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er 8v... 122hk...

Beste motoren ja? Fett da...

Tror jeg får høre med protrim.. De kan vel det meste..

 

Men hva pris kommer oljekjøler og intercooler på?

 

Tatt fra boka, så det ikke blir noe forvirring... Detta er de mest vanlige OHC motorene en får tak i:

20SE (90kW, 122,4HK/5400, 175Nm/2600- Omega A)

20NE (85 kW, 115,6HK /5600, 175Nm/3000 - Ascona C, Kadett E)

C20NE (85kW, 115,6HK/5400, 170Nm/3000 - Kadett E, Vectra A)

20SEH (95kW, 129,2HK/5600, 180Nm/4600 - Kadett E, Ascona C)

 

Sånn grovt sett er det samme motor, bare med/uten katalysator, servo ol , slikt som stjeler litt hk osv....

 

Flotte motorer, de lever evig, og en får dem til samme pris som de gamle jøtulene (CIH). Lever evig så lenge de ikke går varme, varme er farlig på OHC da toppen har lett for å bli litt banan... Godt med kjøling er et myst om en skal trimme. Så derfor. Turbo-> behov for oljekjøler ol...

En dag jeg var ute å kjørte sa de over radio'n at en mann kjørte feil retning på E6. Rart tenkte jeg, de kjører jo alle i feil retning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår