Gå til innhold

B230et

Ranger emnet


Bremseklossen

Anbefalte innlegg

-tar opp åndefilteret,

-tar opp akslingen til oljepumpa,

-tar av regreim,

-tar av alle tann hjulene.

-tar av deksel nederst på motor, der veivakselen og "mellomakslingen" går.

-så vasker du det dekselet, fetter opp de nye simringene du kjøpte og setter de i etter å ha tatt ut de gamle.

-så kan du bare dra ut "mellomakselingen" og dytte inn en "mellomaksling" fra en b2x0 motor med blokkmontert fordeler.

-setter det sammen i motsatt rekkefølge, tilslutt kommer det å "taime" (time) motoren og sette på reima. detta er 0 problem og tar deg toppen 2 timer.

- tilslutt banker du inn et nytt lokk i bakkant av toppen.

- kan også være en fordel å bytte pakningen rundt dekselet du tar av nede, så da trenger du pakningen og litt silikon

deler du trenger:

 

1: tom fordeler helst B230K

2: simring til veiva

3: simring til "mellomaksling"

4: simring til kammen (foretrekker å bytte simring på kammen samtidig)

5: lokk til bak på toppen

6: pakning til deksel for veiv og "mellomaksling"

7: motor silikon

8: fett

9: 10mm fastnøkkel

10: 13mm fastnøkkel

- BMW 525DAT M-Sport 2005 -

- SELGES 400.000 -

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår