Bremseklossen Skrevet August 22, 2005 Rapporter Share Skrevet August 22, 2005 Noen som vet hvor mye jobb det er å flytte fordeleren fra toppen til blokka? Hva må gjøres? Siter GråTassen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vector Skrevet August 23, 2005 Rapporter Share Skrevet August 23, 2005 er vel litt arbeid fordi du må ha utmed fordeler akslingen som sitter og bytte ut med en fra en b230A. vis du tar ut frost pluggen og ser så er det ikke drev nedi der på b230et Siter Volvo 850 1996 R-optik Ex-Volvo 740 Gl 1986 Bakhjulstrekk er som å sette hesten bak vognen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mambo Skrevet August 23, 2005 Rapporter Share Skrevet August 23, 2005 -tar opp åndefilteret, -tar opp akslingen til oljepumpa, -tar av regreim, -tar av alle tann hjulene. -tar av deksel nederst på motor, der veivakselen og "mellomakslingen" går. -så vasker du det dekselet, fetter opp de nye simringene du kjøpte og setter de i etter å ha tatt ut de gamle. -så kan du bare dra ut "mellomakselingen" og dytte inn en "mellomaksling" fra en b2x0 motor med blokkmontert fordeler. -setter det sammen i motsatt rekkefølge, tilslutt kommer det å "taime" (time) motoren og sette på reima. detta er 0 problem og tar deg toppen 2 timer. - tilslutt banker du inn et nytt lokk i bakkant av toppen. - kan også være en fordel å bytte pakningen rundt dekselet du tar av nede, så da trenger du pakningen og litt silikon deler du trenger: 1: tom fordeler helst B230K 2: simring til veiva 3: simring til "mellomaksling" 4: simring til kammen (foretrekker å bytte simring på kammen samtidig) 5: lokk til bak på toppen 6: pakning til deksel for veiv og "mellomaksling" 7: motor silikon 8: fett 9: 10mm fastnøkkel 10: 13mm fastnøkkel Siter - BMW 525DAT M-Sport 2005 - - SELGES 400.000 - Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.