Gå til innhold

Åssen få meg og min bil til å bli bedre til å drifte ?

Ranger emnet


Ottesen

Anbefalte innlegg

Heisann :)

 

Siden det er mange oppgående mennesker her å tenkte jeg å lufte tankene min litt, jeg var ute å "trena" litt idag og kom til å tenke på at kanskje noen har noen smarte tips eller råd om hva som kan gjøre meg til en bedre "drifter"

 

Selv vet jeg at jeg kan bli litt bedre visst jeg tør litt mer, er redd for bilen vettu...

 

Bilen har en grei men ikke opptimall vektfordeling i følge Fredrik iallefall(56-44), jeg har nok med effekt til å drifte, men v8'eren forran gjør så at kontraene kan bli noe harde :)

 

Bilen har røde koni, og er lav nok...et problem jeg har er at den sitter litt vel godt etter 4-hjulsjusteringen syntes jeg... det burde vel gå greit å drifte med 225-50/15 ? eller bør jeg finne noe annet ?

 

Osv osv

 

Moro å høre hva folk syntes her, alltid moro med litt hjelp og slik :)

 

Mvh Ottesen

82 Mustang 302 med 280/290 kam,porta topper,

Speed-Pro Hypereutectic w/ Coated Skirt stempler,Accel/Malloy tenningssystem,osv osv

 

96 Mercedes E230

87 Bmw e30 325i. Var pen og trimmet, men ble knust av en "kamerat" :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vel ikke noen drifter selv, men det er vel enklere hvis man øver seg på sne vil jeg tro.. Får til ganske gode opplegg med mange svinger kontra og greier med rekorden på vinterføre med piggfritt bak.. Og helst med en bil man ikke er så redd for ;) Går vel fint å drifte med 225, med nok effekt, men er vel enklere med smalere dekk (Duuh :hammer ) Trengte vel streng tatt ikke si det.;)

Dream as if you'll live forever; live as if you'll die tomorrow.

James Dean

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå tenker jeg egentlig mest på hva jeg kan gjøre med bilen, men jeg må jo bli bedre selv også... jeg vil vel tro jeg er forbi det hele med å trene på snø og slik...:)

82 Mustang 302 med 280/290 kam,porta topper,

Speed-Pro Hypereutectic w/ Coated Skirt stempler,Accel/Malloy tenningssystem,osv osv

 

96 Mercedes E230

87 Bmw e30 325i. Var pen og trimmet, men ble knust av en "kamerat" :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror du kan få drifta ganske bra med den bilen, kjentes ganske overstyrt ut, syns den virke overraskene behagelig å kjøre sidelengs med når jeg satt på med deg på skogen sist, bilen funker tror jeg, bare å kjøre litt mere sidelengs så blir det bedre å bedre.når vi monterte kamera på bilen din, fikk du jo til nesten hele s'en på baksiden med en kontra på toppen etter langstrekka og fint over i høyre svingen i nedoverbakken, så klarte du alle svingene i s'en ganske bra, men ikke sammenhengende. Men klarer du alle, så klarer du det og etterhvert, nå bruker du kun effekten for å få ut rævva på bilen da. med responsen du har i den motoren så skjønner jeg godt at det er lett å gjøre det, sliter litt med det samme selv. selv om jeg må klutsje litt mere for å få opp turbotrykket. I enden av langstrekka trilla du inn i 2 gir, og bare trykka litt på gassen la jeg merke til, så kom rævva, da gikk du av gassen, og møtte med gassen igjen når sladden har blitt "stabil". det funka jo bra, men det er jo litt tøffere å bremse inn sidelengs med enten håndbrekk eller shiftlock, eller legge opp bilen med lift off eller noe. Jeg sier ikke at jeg gjør dette selv, bare at det er det jeg prøver på selv og.

Driftfun.com

1967 Chevrolet Camaro LS1/T56

1990 Chevrolet Van 6.5 g30

1990 200sxS13 LS1/T56 (LS13)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Diffsperre og stivt understell (spessielt bak)

 

Er røde koni og senket med nye foringer nesten overalt + 8,8 aksel med sperre ja...

82 Mustang 302 med 280/290 kam,porta topper,

Speed-Pro Hypereutectic w/ Coated Skirt stempler,Accel/Malloy tenningssystem,osv osv

 

96 Mercedes E230

87 Bmw e30 325i. Var pen og trimmet, men ble knust av en "kamerat" :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror du kan få drifta ganske bra med den bilen, kjentes ganske overstyrt ut, syns den virke overraskene behagelig å kjøre sidelengs med når jeg satt på med deg på skogen sist, bilen funker tror jeg, bare å kjøre litt mere sidelengs så blir det bedre å bedre.når vi monterte kamera på bilen din, fikk du jo til nesten hele s'en på baksiden med en kontra på toppen etter langstrekka og fint over i høyre svingen i nedoverbakken, så klarte du alle svingene i s'en ganske bra, men ikke sammenhengende. Men klarer du alle, så klarer du det og etterhvert, nå bruker du kun effekten for å få ut rævva på bilen da. med responsen du har i den motoren så skjønner jeg godt at det er lett å gjøre det, sliter litt med det samme selv. selv om jeg må klutsje litt mere for å få opp turbotrykket. I enden av langstrekka trilla du inn i 2 gir, og bare trykka litt på gassen la jeg merke til, så kom rævva, da gikk du av gassen, og møtte med gassen igjen når sladden har blitt "stabil". det funka jo bra, men det er jo litt tøffere å bremse inn sidelengs med enten håndbrekk eller shiftlock, eller legge opp bilen med lift off eller noe. Jeg sier ikke at jeg gjør dette selv, bare at det er det jeg prøver på selv og.

 

Takk, bra inlegg :)

 

Jeg brukte litt mer teknikk før, når du satt på nå hadde jeg nesten ikke kjørt bil på 11 mnd :)

Shiftlock'n gikk bra før med den gamle utvekslinga, men jeg får ikke brukt den så mye nå visst det ikke er "hårnåla" eller en annen type skarp sving. Bremse den in gå egentlig veldig lett på den pga kompen i motoren, men jeg merker at sperra ikke har så lyst til å sladde mot høyre...Jeg griver å trener litt med brekket om dagen, og det er vanskelig i litt fart har jeg lært :)

 

Problemene jeg har er at jeg syntes kontraene blir for harde, jeg har nesten ikke svingradius og bilen sitter litt vel godt syntes jeg...

 

Hva kan jeg gjør for å ikke få så harde kontraer ?

 

Mvh Magnus Ottesen

(ps: gleder meg til filmen Hans :) )

82 Mustang 302 med 280/290 kam,porta topper,

Speed-Pro Hypereutectic w/ Coated Skirt stempler,Accel/Malloy tenningssystem,osv osv

 

96 Mercedes E230

87 Bmw e30 325i. Var pen og trimmet, men ble knust av en "kamerat" :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk, bra inlegg :)

 

Jeg brukte litt mer teknikk før, når du satt på nå hadde jeg nesten ikke kjørt bil på 11 mnd :)

Shiftlock'n gikk bra før med den gamle utvekslinga, men jeg får ikke brukt den så mye nå visst det ikke er "hårnåla" eller en annen type skarp sving. Bremse den in gå egentlig veldig lett på den pga kompen i motoren, men jeg merker at sperra ikke har så lyst til å sladde mot høyre...Jeg griver å trener litt med brekket om dagen, og det er vanskelig i litt fart har jeg lært :)

 

Problemene jeg har er at jeg syntes kontraene blir for harde, jeg har nesten ikke svingradius og bilen sitter litt vel godt syntes jeg...

 

Hva kan jeg gjør for å ikke få så harde kontraer ?

 

Mvh Magnus Ottesen

(ps: gleder meg til filmen Hans :) )

Detta kommer sikkert ikke som noe stor nyhet på deg, men du kan jo lage en anordning på brekket så knappen står inne hele tiden. Da slipper å få problemer med at du glipper brekket mens det låser hjula, for det er ikke morro. Skal ikke mer enn et hull og en splint til det. Ellers visst du er fornøyd med bilen så er det vel bare mer trening som hjelper :)

 

Hilsen Trond

- BMW 528i 85 -Langtids prosjekt

- BMW 525i

- BMW 745i

X BMW e30 med S50B30 -Morro bil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Detta kommer sikkert ikke som noe stor nyhet på deg, men du kan jo lage en anordning på brekket så knappen står inne hele tiden. Da slipper å få problemer med at du glipper brekket mens det låser hjula, for det er ikke morro. Skal ikke mer enn et hull og en splint til det. Ellers visst du er fornøyd med bilen så er det vel bare mer trening som hjelper :)

 

Hilsen Trond

 

Heisann...

 

Ja, bra du tok opp det, har lurt litt på det. kan jeg bare borre et lite hull mens jeg holder knappen inne og sette in en splint ? så lett lissom ? :)

 

Fornøyd med bilen er jeg aldri, jeg MÅ få fikset så jeg får litt mer sving, også må jeg bli litt tøffere såklart da, men er jo også redd for bilen såklart :)

 

Mvh Magnus Ottesen

82 Mustang 302 med 280/290 kam,porta topper,

Speed-Pro Hypereutectic w/ Coated Skirt stempler,Accel/Malloy tenningssystem,osv osv

 

96 Mercedes E230

87 Bmw e30 325i. Var pen og trimmet, men ble knust av en "kamerat" :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann...

 

Ja, bra du tok opp det, har lurt litt på det. kan jeg bare borre et lite hull mens jeg holder knappen inne og sette in en splint ? så lett lissom ? :)

 

Fornøyd med bilen er jeg aldri, jeg MÅ få fikset så jeg får litt mer sving, også må jeg bli litt tøffere såklart da, men er jo også redd for bilen såklart :)

 

Mvh Magnus Ottesen

Der er kan du vel sette splinten eller kanskje det er muligheter helt innerst der hakka er visst du skjønner hva jeg mener. Der vil det jo ikke synes at det er triksa med på en eu-kontroll heller.

Du snakker om at sperra ikke virker som du vil. Min gjorde heller ikke det så jeg skifta lameller og la på schims på hver side. Skal bytte ut disse mot noen som er tjukkere for å stramme opp mer.

Hva har du tenkt å gjøre for å bedre svingen din?

 

Hilsen Trond

- BMW 528i 85 -Langtids prosjekt

- BMW 525i

- BMW 745i

X BMW e30 med S50B30 -Morro bil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo vanlig å gå av gassen for å "få" kontraen, hvis du syns den kommer for hardt, så kan du gå litt av gassen i stedet for helt av gassen, da kommer den litt penere, for min del, syns jeg kontraen går saktere hvis jeg holder venstrebremsen litt inne samtidig samtidig som jeg slipper gassen.

Driftfun.com

1967 Chevrolet Camaro LS1/T56

1990 Chevrolet Van 6.5 g30

1990 200sxS13 LS1/T56 (LS13)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du kan jo prøve smalere dekk også når du trenger nye.da spinner/sklir det lettere og kontrane vil føles noe mykere.

kjenner ikke bilen din så godt men det pleier også å hjelpe mye med stivere krengestag under bilen bak.Da blir det lettere å kontrolere sideveisbevegelser de blir javnere og kontraen blir ikke så merkbar.

 

når det er sagt så har jeg obsevert deg på banen og det virker som du har peil.

Du bruker kanskje denne bilen til daglig?det er som regel dette som ligger bak i hodene våres når vi kjører.Det gjør oss til dårligere sjåfører enn vi egentelig er.Vil jo gjerne hjem også og på jobb.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du kan jo prøve smalere dekk også når du trenger nye.da spinner/sklir det lettere og kontrane vil føles noe mykere.

kjenner ikke bilen din så godt men det pleier også å hjelpe mye med stivere krengestag under bilen bak.Da blir det lettere å kontrolere sideveisbevegelser de blir javnere og kontraen blir ikke så merkbar.

 

når det er sagt så har jeg obsevert deg på banen og det virker som du har peil.

Du bruker kanskje denne bilen til daglig?det er som regel dette som ligger bak i hodene våres når vi kjører.Det gjør oss til dårligere sjåfører enn vi egentelig er.Vil jo gjerne hjem også og på jobb.

 

Hey hey...

 

Du sier noe ja, jeg bruker den til vanlig også så jeg tar det litt pent ja. Jeg bør vel få testet ut litt med forskjellinge dekk og se om det hjelper noe å stive den opp bak litt.... :)

82 Mustang 302 med 280/290 kam,porta topper,

Speed-Pro Hypereutectic w/ Coated Skirt stempler,Accel/Malloy tenningssystem,osv osv

 

96 Mercedes E230

87 Bmw e30 325i. Var pen og trimmet, men ble knust av en "kamerat" :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår