Gå til innhold

film: Porsche RUF-CTR vs mc`er og alt annet på N.R. Helt jævli rå film

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

Råere kjerre må en lete lenge etter. Bare så synd at det ikke var noen skyliner på banen akurrat da som kunne blitt frakjørt. Men det var jo mc`er der, og kjører en fra mc`er, da vet en at det er en heftig kjerre en ratter.

 

http://www.lad.lv/%7Emartini/porsche/Videos/RUF-CTR_Nurburgring1.wmv

 

http://www.lad.lv/%7Emartini/porsche/Videos/RUF-CTR_Nurburgring2.wmv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gale mannen! :eek:

 

Eller var det selveste Walther som hadde fått beskjed av legen om at han hadde tre dager igjen å leve?

 

Jeg mener, det er sånn jeg kjører på Gran Turismo, ikke i vrikeligheten..

The problem with me, they tell me, is that I use people, and love things

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er en film med den legendariske RUF 911 CTR "Yellowbird" og føreren er en mekaniker ved navn Stefan Roser - som kjører i mokasiner og t-skjorte!

 

Om fyren er såpass kompetent bak rattet og allikevel er ansatt som mekaniker må han jo være en j!vel til å skru :D Det går fort i filmen, men det er mest show - tror ikke de gjorde noe seriøst forsøk på å sette lave tider da de var der - men hvis jeg husker rett tømmer han femte og drar godt i sjette ned strekket, og i en bil som gjør over 340km/t begynner det nok å gå unna da.

 

Skal bli spennede å se om RUF tar tilbake rekorden til våren, det hintes i evo magazine om at en lett moddet CTR burde kunne gå fortere enn TechArt rundt Ringen og at Stefan "klødde i fingrene". RUF er jo ikke et tuninghus men en produsent, så de stiller uansett i klassen for produkajsonsbiler - så de burde satse på å ta tilbake rekorden for å demonstrere at de er bedre enn "simple tunere", eller hur? :)

 

Jeg håper bare de rigger bilen full av kameraer og leger en film til, kanskje noen her kan låne ut litt ekspertise og kamerautstyr, hehe...

Espen

evo.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den filmen er en av de råeste jeg har sett... det er den yellow-bird shiten ja...

 

Og føreren er en hobby mekker:)

Har peil på å ratte den søpla der!

Verdensmester'n ©

  • EPC Chiptuning
  • Spyshop Overvåking
  • Dekkpartner Holmen-Bilgummi
  • Autover Bilglass
  • Crazy Wheels Design
  • Felgimport

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hobby-mekker??

 

RUF bygger noen av de råeste og mest gjennomførte bilene på kloden, og har en kvalitet på høyde med Porsche selv. De er vel kanskje det nærmeste Porsche kommer til å ha en "in house" tuner som Alpina, quattro eller AMG.

 

Søppel... :rolleyes: du hadde ikke sett hvilken vei han kjørte en gang.

 

gatebil0023.JPG Var ikke mye som hang på denne rundt Rudskogen, nei... :D

Espen

evo.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by espen

Hobby-mekker??

 

RUF bygger noen av de råeste og mest gjennomførte bilene på kloden, og har en kvalitet på høyde med Porsche selv. De er vel kanskje det nærmeste Porsche kommer til å ha en "in house" tuner som Alpina, quattro eller AMG.

 

Søppel... :rolleyes: du hadde ikke sett hvilken vei han kjørte en gang.

 

RUF har forresten kommet ut med en ny versjon av RCT... nemlig RCT -EVO !!

RCT-EVO er basert på 964 modellen... tror den kan bygges på alle modeller..carrera 2/4, RS, RS America etc..

Lettvekts-versjonen veier tilsvarende en RS..1200 (?) kilo.. 425hk, 570NM ..

Understellet er byttet ut/ forbedret.. 6 girs kasse basert på original G50.. minimalt turbolag..

Utgangsbilen kan også restaureres som endel av ombyggingen slik at man får tilbake en nærmest ny bil. det koster forresten to armer og et ben... tror det var rundt 23000 pund..

 

Tror man skal være ekstremt kresen og/eller ha ekstrem erfaring for å disse en RUF porsche.. RUF har ikke samme høye ytelsene som f.eks Gemballa... men det virker som om RUF har blitt/ er veldig opptatt av detaljer og å lage biler som fungerer både til daglig kjøring og til banekjøring. Jeg hadde så absolutt ikke sagt noe annet en JA dersom de ønsket å bygge om bilen min gratis:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes RUF har funnet et strålende konsept :D De bygger holdbare og brukervennlige biler med minimal styling og med bra finish på arbeidet (på det jeg har sett i alle fall). Det går flere Porscher med RUF biter på her i Bergen, hadde jeg hatt en 911 så hadde RUF vært velkommen til å skru på den, ja :)

 

Vet ikke hvordan det er med TechArt og Gemballa, men jeg har klart inntrykk av at RUF følger Porsches konservative tradisjoner når det gjelder å oppgi prestanda. For eksempel så jeg at en RUF CTR 996 med 520hk gjorde 351km/t på Nardo nylig - i tråd med hva RUF oppgir og vesentlig raskere enn det jeg har sett fra konkurrentene med et par hundre hk overtak.

 

Og uansett, jeg har sittet på med en RUF 993 Turbo R og det var en dypt imponerende bil - komfortabel, sivilisert, fast og solid i fisken - og med 490hk pluss tuning gikk den ganske bra :eek:

Espen

evo.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by espen

Hobby-mekker??

 

RUF bygger noen av de råeste og mest gjennomførte bilene på kloden, og har en kvalitet på høyde med Porsche selv. De er vel kanskje det nærmeste Porsche kommer til å ha en "in house" tuner som Alpina, quattro eller AMG.

 

Søppel... :rolleyes: du hadde ikke sett hvilken vei han kjørte en gang.

 

gatebil0023.JPG Var ikke mye som hang på denne rundt Rudskogen, nei... :D

 

den er forresten til salgs her:

 

http://www.porsche-club-norge.no/index.php?main=showadd&id=410

 

løp og kjøp:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår