Gå til innhold

Prosjekt: ombygging 8v => 16v

Ranger emnet

Housey

Anbefalte innlegg

Har ikke starta med prosjektet enda, men legger det ut fordi, og tråden vil oppdatteres etter hvert som ting går framover med detaljerte bilder og beskrivelser! sånn at dere kan følge framgangen i prosjektet

Handleliste:

• [x] Motor - 16v KR
  • [x] Ledningsnett - 16v KR
  • [x] Girkasse - 2Y
  • [x] Bremser 16v
  • [x] Dynamo 16v
  • [ ] Speedometer 16v (noen som har dette, så jall ut)
  • [x] Downpipe
  • [x] vannrør
  • [x] Bensinpumpe® (KR motor. ekstern og intern pumpe)

*handlelista vil bli oppdattert med gjevne mellomrom*

Det hele skal inn i min 91 golf 2. som pr dags dato har en 1.8L monojet nå

Antar at dette kommer til å bli et helvette og sette inn, da jeg er blank på hvordan 16v fungerer, så tips og innspill mottas med takk. kritikk på prosjektet trenger dere ikke å skrive egentlig! vil ikke at noen skal ta fra meg motet jeg nå har!

Bilen det hele skal inn i:

015.jpg

Trenger dog noen tips fra folk som har gjort dette, og som kansje har noen av delene jeg trenger over!

Mvh

Dan Stamnes

Golf II 16vT Syncro

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 200
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

et spørsmål

hvordan vil det bli å kjøre en 16v med GL kasse? uøkonomisk? (ikke det at 16v ER økonomisk uansett)

men vil det holde lenge? eller vil jeg komme til å knuse kassa ved første pådrag?

Kassen vil nok holde fint. Det gjelder vel egentlig bare hvis du ikke har tenkt å spinne HELE tiden. Menda vil nok 16V kassa ryke også. Jeg har kasse til deg, og jeg har bremser, og speedo.

Mvh.

Bjørn-Tore

Rallye G60 Soon to be 16vT

Rallye --> .:R32. Prosjekt.

Golf 2 VR6. Prosjekt.

Alt går an. Det umulige tar bare litt lenger tid.

Mannens oppgave her i livet er å fylle kvinnens tomrom

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe. hadde jeg bare kunne kommet og henta alt så =)

fått monoviskeren enda eller?

Mulig jeg har det. Merker det ikveld. Har holdt på å flytte fra hybelen min. Skal hjem hjem ikveld.

Kanskje vi kan møtes litt på halvveien? Jeg kan i værste fall få fraktet delene til Voss

Rallye G60 Soon to be 16vT

Rallye --> .:R32. Prosjekt.

Golf 2 VR6. Prosjekt.

Alt går an. Det umulige tar bare litt lenger tid.

Mannens oppgave her i livet er å fylle kvinnens tomrom

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hva slags bremser er det du egentlig trenger? har bremsene foran fra delebilen fortsatt. komplette spindler med skiver og klosser+++ men dette er vel og merke de første 16v bremsene som kom så de er ikke såååå mye større en gti bremsene. men godkjent til å bruke med 16v motor.

Prosjekt Rolfsburg

-87 Golf Gti 16v

*85 Golf gti, stylet, kjørt, solgt.

*84 Golf gti. ublidt møte med kong vinter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nå har det seg sånn at jeg har vanlig GL/CL bremser, dvs massive skiver foran og tromler bak. trenger bremser som er godkjent til 16v

og de bør ikke være så alt for dyre heller egentlig

det jeg da trenger er "alt"

dvs

hovedsylinder

spindler foran/bak

calipere

bremseledninger (eller kan jeg bruke de gamle)?

mvh

Dan

Golf II 16vT Syncro

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nå har det seg sånn at jeg har vanlig GL/CL bremser, dvs massive skiver foran og tromler bak. trenger bremser som er godkjent til 16v

og de bør ikke være så alt for dyre heller egentlig

det jeg da trenger er "alt"

dvs

hovedsylinder

spindler foran/bak

calipere

bremseledninger (eller kan jeg bruke de gamle)?

mvh

Dan

hmm. skulle sagt i fra før. solgte bremsekraftforsterkern til Rudi for en 50 lapp :p gadd ikke skru den ut selv. bremserørene skal være de sammen. men har i så tilfelle komplette frambremser til deg hvis du trenger. dvs, spindler, calipere, skiver, klosser. har du drivakslinger også eller trenger du det og?

Prosjekt Rolfsburg

-87 Golf Gti 16v

*85 Golf gti, stylet, kjørt, solgt.

*84 Golf gti. ublidt møte med kong vinter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmm. skulle sagt i fra før. solgte bremsekraftforsterkern til Rudi for en 50 lapp :p gadd ikke skru den ut selv. bremserørene skal være de sammen. men har i så tilfelle komplette frambremser til deg hvis du trenger. dvs, spindler, calipere, skiver, klosser. har du drivakslinger også eller trenger du det og?

må jeg ha nye drivakslinger da?

veit at flensen på kassa er 100mm. men er det forskjell på senteret på spindelen da?

mye skal du ha?

Golf II 16vT Syncro

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ok, først av alt, det eneste du trenger for å bygge om dine eksisterende bremser foran til 16v er nye ventilerte skiver med klosser... spindelen og calipperen og alt det er likt.. må ha 9" bremseforsterker, men bruker dan samme lille hovedsylinderen..

må ha bakstilling med bremsekraftregulator ( golf 2 gti med skiver eller hvilken som helst jetta menda montere på skiver på bakstilingen.)

Kassa kan du greit bruke den du har..

- golf gti16vT prosjekt

- 76 polo - prosjekt UR -polo

- 77 derby - old skool

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ok, først av alt, det eneste du trenger for å bygge om dine eksisterende bremser foran til 16v er nye ventilerte skiver med klosser... spindelen og calipperen og alt det er likt.. må ha 9" bremseforsterker, men bruker dan samme lille hovedsylinderen..

Må vel ha 256*20mm på 91 mod 16v for å få det godkjent, 16v fikk 256*20mm i 89. Eller kom alle de andre golfene med 256mm bremser også i 89?

05 Skoda Octavia L&K

75 Jaguar XJ6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

må ha bakstilling med bremsekraftregulator ( golf 2 gti med skiver eller hvilken som helst jetta menda montere på skiver på bakstilingen.)

Kassa kan du greit bruke den du har..

bremsekraft regulator har jeg alt på bilen bak :)

Golf II 16vT Syncro

Lenke til kommentar
Del på andre sider