Gå til innhold

Prosjekt: ombygging 8v => 16v

Ranger emnet

Housey

Anbefalte innlegg

Og du kan vel heller ikke bruke KR, da denne ikke er levert med katalysator, så du må finne en PL, ev kr med PL ledningsnett og kat

dette skal uansett gå greit!

bilen er EU godkjent for ca 1 mnd siden nå

katalysator kan man vel bare sette på når den trengs?

Golf II 16vT Syncro

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 200
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

må jeg ha nye drivakslinger da?

veit at flensen på kassa er 100mm. men er det forskjell på senteret på spindelen da?

mye skal du ha?

senteret på spindelen er visstnok likt. men skal du ha 16v kasse så må du jo ha drivledd som passer på flensen.

kan gi deg tilbud på 2500,- da får du girkassa, spindlene og alt som har med bremsene å gjøre der + drivakslingene

Prosjekt Rolfsburg

-87 Golf Gti 16v

*85 Golf gti, stylet, kjørt, solgt.

*84 Golf gti. ublidt møte med kong vinter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

senteret på spindelen er visstnok likt. men skal du ha 16v kasse så må du jo ha drivledd som passer på flensen.

kan gi deg tilbud på 2500,- da får du girkassa, spindlene og alt som har med bremsene å gjøre der + drivakslingene

denne konverteringa kommer til å bli dyr... men var ikke kassa herpa på syncen da?

Golf II 16vT Syncro

Lenke til kommentar
Del på andre sider

denne konverteringa kommer til å bli dyr... men var ikke kassa herpa på syncen da?

ikke herpa. bare litt ustødig på 2 giret. som sagt jeg har klart å skrape den 3-4 ganger i løpet av et og halvt år. er bare snakk om å kjøre vettu. skal du rågire så kommer du til å skrape ja. dette er da snakk om fra 1 til 2 og 3 til 2. og så å si bare når den er kald.

EDIT: du kan jo sjekke prisene på disse delene hvis du skulle kjøpt de nytt. dette er et kjempetilbud fra min side. har ikke noe hast å selge det heller.

Prosjekt Rolfsburg

-87 Golf Gti 16v

*85 Golf gti, stylet, kjørt, solgt.

*84 Golf gti. ublidt møte med kong vinter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skal du gjøre dette økonomisk, så bruker du din forstilling, kasse, aksler og bremser med nye skiver og klosser..

utslippskravet til en såpass ny golf derimot vet jeg ikke helt hva du må gjøre med.. kan jo være at det vil gå med en kat. på kr og..

- golf gti16vT prosjekt

- 76 polo - prosjekt UR -polo

- 77 derby - old skool

Lenke til kommentar
Del på andre sider

KR har blitt levert med katalysator, corrado ble vel levert med KR og kattepus?

Altså hva er KR i forhold til annen motor :S?

Hvordan vet man forskjellen? har samme prosjektet på gang kjøpte en 8v med 16v motor til har ikke ledningsnette...

[x] 87- Volvo 740 GL -> http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=95317&page=1&pp=15

[x] 86- Golf II GTI 16v -> Byggeprosjekt kommer på veien så fort jeg får råd..

[x] 88- Golf II 1.6 -> Knust etter uvennlig møte med Camry.. *skrotet*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

lite liv her, så jeg får lage litt liv selv

har nå oppdattert lista litt. etter at motor ankom meg så trengte den vist litt av hvert gitt

trenger downpipe og slik vannrør i metall som går på høyresida av blokka (sett forfra)

noen som har dette så pm meg..

ellers så vil motoren bli prøve montert i min gamle golf, bare for å sjekke at alt funker som det skal og slike ting.. deretter blir det sortering og nummerering av kabler og hele greia vil bli flytta over i min nåværende bil!

Dan

Golf II 16vT Syncro

Lenke til kommentar
Del på andre sider

lite liv her, så jeg får lage litt liv selv

har nå oppdattert lista litt. etter at motor ankom meg så trengte den vist litt av hvert gitt

trenger downpipe og slik vannrør i metall som går på høyresida av blokka (sett forfra)

noen som har dette så pm meg..

ellers så vil motoren bli prøve montert i min gamle golf, bare for å sjekke at alt funker som det skal og slike ting.. deretter blir det sortering og nummerering av kabler og hele greia vil bli flytta over i min nåværende bil!

Dan

Detta blir bra vettu Dan;) hi hi.-. men... har du gamle golfen enda?:) NAJS;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider