Gå til innhold

Prosjekt: ombygging 8v => 16v

Ranger emnet

Housey

Anbefalte innlegg

• Svar 200
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

fikk ledningsnettet fredagen.. men sender det i retur grunnet at det har brent :(

uansett..

noen av dere som veit hva tyngden på svinhjulet til GTI 16v er?

edit:

og mens man først er i gang.. noen som har tegninger over ledningsnettet?

uendelig mye plugger som skal forskjellige plasser..

og "spreng" bilder av motor hadde vært fint

Golf II 16vT Syncro

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 weeks later...

så? du har satt en 16v topp på en blokk med oprinnelig 8v topp?!

jeg driver med det samme selv, så jeg tenkte jeg kunne spørre deg da, siden du er litt lenger enn meg.. hva er det du egentlig trenger og bytte på 8v blokka ? hvis det var det du gjorde da.. :)

Golf 16v Turbo - Porsche powered.. -> http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=96330

Chevrolet camaro 5spd 1971 - bbc 454cid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg driver med det samme selv, så jeg tenkte jeg kunne spørre deg da, siden du er litt lenger enn meg.. hva er det du egentlig trenger og bytte på 8v blokka ? hvis det var det du gjorde da.. :)

nei, jeg har komplett 16v motor jeg.. blokk og bunn og hele sulamitten

Golf II 16vT Syncro

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med mindre du skal ha overladning, er det mye enklere å gå for en komplett 16v

No SPEAKERS

NO BODYKITS

NO BULLSHIT

M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi

M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Housey:

Ka deler er det du mangler no då??Mulig jeg kan skaffe noe,visst det er grikasse,bremser og det "vann-røret" du mangler....

90mod:Golf Syncro TD (bruksbil)

83mod:Einser Golf 1,1 (prosjekt)

x85mod:Golf 1,6 ombygd til GTI 8V-deretter 16V

x 84mod:Golf GTI 8V (solgt)

x 84mod:Golf GTI 8V (ribbet og blitt spiker)

x 86mod:Golf 1,6 (ribbet og blitt spiker)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Housey:

Ka deler er det du mangler no då??Mulig jeg kan skaffe noe,visst det er grikasse,bremser og det "vann-røret" du mangler....

vannrøret er på tur hit med posten nå. han som solgte motoren glemte å slenge det med på lasset..

det jeg da mangler nå er girkasse med tilhørende aksler og komplett bremsesystem

edit: og bensinpumpe.. da jeg mistenker at pumpa jeg allerede har er "litt" for liten.. :( .. KR må vel ha 60mm pumpe. og jeg tror jeg har 50mm pumpe..

må vel ratt kansje ha matepumpa som sitter i tanken og

Golf II 16vT Syncro

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vannrøret er på tur hit med posten nå. han som solgte motoren glemte å slenge det med på lasset..

det jeg da mangler nå er girkasse med tilhørende aksler og komplett bremsesystem

edit: og bensinpumpe.. da jeg mistenker at pumpa jeg allerede har er "litt" for liten.. :( .. KR må vel ha 60mm pumpe. og jeg tror jeg har 50mm pumpe..

må vel ratt kansje ha matepumpa som sitter i tanken og

Ok...bensinpumpen vet jeg at jeg kan skaffe,girkassen må jeg sjekke opp i på koden!!!At det er rett...den stod hvertfall på en 16V motor...mangler du bremsekraftforsterkeren oxo??

90mod:Golf Syncro TD (bruksbil)

83mod:Einser Golf 1,1 (prosjekt)

x85mod:Golf 1,6 ombygd til GTI 8V-deretter 16V

x 84mod:Golf GTI 8V (solgt)

x 84mod:Golf GTI 8V (ribbet og blitt spiker)

x 86mod:Golf 1,6 (ribbet og blitt spiker)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok...bensinpumpen vet jeg at jeg kan skaffe,girkassen må jeg sjekke opp i på koden!!!At det er rett...den stod hvertfall på en 16V motor...mangler du bremsekraftforsterkeren oxo??

mangler ALT av bremsesystem og gir/drivledd.. blir uaktuelt for meg å kjøpe kasse uten drivledd med desverre..

Golf II 16vT Syncro

Lenke til kommentar
Del på andre sider