Gå til innhold

Prosjekt: ombygging 8v => 16v

Ranger emnet

Housey

Anbefalte innlegg

• Svar 200
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

• 3 weeks later...
  • 4 weeks later...
Har ikke starta med prosjektet enda, men legger det ut fordi, og tråden vil oppdatteres etter hvert som ting går framover med detaljerte bilder og beskrivelser! sånn at dere kan følge framgangen i prosjektet

Handleliste:

• [x] Motor - 16v KR
  • [x] Ledningsnett - 16v KR
  • [ ] Girkasse - 2Y (ikke skaffet, trenger en)
  • [ ] Bremser 16v (ikke skaffet, trenger dem)
  • [x] Dynamo 16v (8v passer ikke, så da må jeg ha ny
  • [x] Speedometer 16v (noen som har dette, så jall ut)
  • [x] Downpipe (rør mellom eksosmanifold og eksosanlegg)
  • [x] vannrør (som går på siden av blokka, er i stål, det jeg har er det hull i)
  • [ ] Bensinpumpe® (KR motor. ekstern og intern pumpe)

*handlelista vil bli oppdattert med gjevne mellomrom*

Det hele skal inn i min 91 golf 2. som pr dags dato har en 1.8L monojet nå

Antar at dette kommer til å bli et helvette og sette inn, da jeg er blank på hvordan 16v fungerer, så tips og innspill mottas med takk. kritikk på prosjektet trenger dere ikke å skrive egentlig! vil ikke at noen skal ta fra meg motet jeg nå har!

Bilen det hele skal inn i:

015.jpg

Trenger dog noen tips fra folk som har gjort dette, og som kansje har noen av delene jeg trenger over!

Mvh

Dan Stamnes

min erfaring med eletrisk i golf er at i 1990 laget dem en ny sikringsbox. så eldre modeller ikke passer å 1990-1997+ passer. eg brukte 1990 g60 i min 1994 golf. men fortvil ikke bytt helle driten det er gjort på en time å to.

skriver masse feil ja vet det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 weeks later...

skjer utrolig lite her om dagen egentlig! har fått tatt noen nye bilder nå som jeg tenkte jeg skulle legge ut..

begynner og samle de siste delene i slutten av januar, og prosjektet begynner når det blir varmt nok i været til å skru uten å måtte fryse fingra av seg!

uansett.. noen bilder. tatt i dag (25.12.05)

25-01.jpg

25-02.jpg

25-03.jpg

25-04.jpg

25-05.jpg

25-06.jpg

25-07.jpg

25-08.jpg

25-09.jpg

25-10.jpg

Edit: ja... jeg veit. eksosanlegget er forferdelig skjevt.. er for kaldt til å gjøre noe med det nå uansett!

Golf II 16vT Syncro

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...
  • 2 weeks later...