Oleee Skrevet August 23, 2005 Rapporter Share Skrevet August 23, 2005 Fikk på nye felger i slutten av mai måned og selvfølgelig nye Falken dekk..:) Glad og fornøyd kjørte av gårde og var fremdeles happy, men så merka jeg nå at dekka foran er bltt slitt en god del på ytterkantene, og jeg har ikke spinnet med hjula eller kjørt noe særdeles hardt, men det skal vel tåle såpass så mer enn 1 sesong vel? Svakhet hos Falken? Har hatt forstillingskontroll på den, men.. Kan det være for lite luft i dekka? Mange bar skal det være? Bilen det er snakk om er en Golf 3... Siter | -My rides- | [X] VW Golf III 1,8 GL - 95 mod. aka. "Hot Stuff" (solgt) [X] Suzuki FZ 50 - 87 mod (dævkjørt, solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bjørn W Skrevet August 23, 2005 Rapporter Share Skrevet August 23, 2005 Er nok spissing du må få retta opp. Bjørn Siter Bjørn M Wilhelmsen Trur du æ røyke når æ koble... http://www.altabilstereo.com Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Oleee Skrevet August 23, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 23, 2005 Er nok spissing du må få retta opp. Bjørn Forstillingskontroll? Tok det nesten med en gang jeg fikk på nye felger og dekk.. Bakdekka er ikke så slitt som foran.. Siter | -My rides- | [X] VW Golf III 1,8 GL - 95 mod. aka. "Hot Stuff" (solgt) [X] Suzuki FZ 50 - 87 mod (dævkjørt, solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stig-Arne Skrevet August 23, 2005 Rapporter Share Skrevet August 23, 2005 Du har for lite luft i dekkene. Om du har for lite slites ytterkantene på dekkene, har du for mye slites midten. Har du rett luftrykk så slites det jevnt. Skal vel være rundt 25-30 psi.. Men mere nøyaktig finner du i brukerhåndboken til bilen eller bak i tanklokket. Hadde det vært forstillingen så ville du slitt bare en ytterkant om gangen, eller innerkant for den del. Siter [/] Volvo V50 1.6 D Addition - Selges [x] Volvo 440 89- 1,7i Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Oleee Skrevet August 23, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 23, 2005 Du har for lite luft i dekkene.Om du har for lite slites ytterkantene på dekkene, har du for mye slites midten. Har du rett luftrykk så slites det jevnt. Skal vel være rundt 25-30 psi.. Men mere nøyaktig finner du i brukerhåndboken til bilen eller bak i tanklokket. Hmm... Felgene og dekka følgte ikke med bilen orginalt, så det står nok ikke på tanklokket eller i bruksanvisnga til bilen. Heller ikke på dekktavla på bensistasjonene der man fyller luft, hmm...:( Siter | -My rides- | [X] VW Golf III 1,8 GL - 95 mod. aka. "Hot Stuff" (solgt) [X] Suzuki FZ 50 - 87 mod (dævkjørt, solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bjørn W Skrevet August 23, 2005 Rapporter Share Skrevet August 23, 2005 Du har for lite luft i dekkene.Om du har for lite slites ytterkantene på dekkene, har du for mye slites midten. Har du rett luftrykk så slites det jevnt. Skal vel være rundt 25-30 psi.. Men mere nøyaktig finner du i brukerhåndboken til bilen eller bak i tanklokket. Hadde det vært forstillingen så ville du slitt bare en ytterkant om gangen, eller innerkant for den del. Er det for lite luft slites både inner og ytterkant.få justet spissinga du. Bjørn Siter Bjørn M Wilhelmsen Trur du æ røyke når æ koble... http://www.altabilstereo.com Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ekkoj Skrevet August 23, 2005 Rapporter Share Skrevet August 23, 2005 2,2 bar burde være greit luftrykk, synes du det er for hardt å kjøre på kan du forsøke 2,1 Kompis av meg kjøpte falken hos sharif, og de ble også fort slitt... Siter Fotobloggen min 78 Golf LS +82 Golf C 07 Passat 1,9 Tdi - 97 Vectra 1.8 x 04 A4 avant 1.8t x 03 A4 avant 2,0 x 98 A4 avant 1,8t Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Excaliburz Skrevet August 23, 2005 Rapporter Share Skrevet August 23, 2005 På 17" skal det vell være 3 bar +- ?? Siter http://www.bilforumet.no/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
EvenS Skrevet August 23, 2005 Rapporter Share Skrevet August 23, 2005 På 17" skal det vell være 3 bar +- ??' Det er helt unødvendig, kun på banekjøring det er behov for sånt lufttrykk. På en golf holder det i massevis med 2.2. Siter - Golf Gti 99mod x BMW 318is 96mod x Polo 6N 95mod http://www.aalesund-gatebilklubb.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TBI Skrevet August 23, 2005 Rapporter Share Skrevet August 23, 2005 Jeg er i allfall kjempeforsnøyd med Falken. Har kjørt med ZE-512 i snart fire sesonger nå - det skal dog bemerkes at de idag er vel hard og har i minste laget med gummi igjen (under 2mm). Har vært lite med spinnings (ser ikke helt poenget med slikt med fwd) men de har fått kjørt seg godt ellers. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stig-Arne Skrevet August 23, 2005 Rapporter Share Skrevet August 23, 2005 Er det for lite luft slites både inner og ytterkant.få justet spissinga du. Bjørn Er det spissinga sliter du ikke både inner og ytterkant. Da vill han merke at en site slites mere enn den andre. Og som jeg sa.. både inner og ytterkant slites ved for lite luft! Siter [/] Volvo V50 1.6 D Addition - Selges [x] Volvo 440 89- 1,7i Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mfafa Skrevet August 23, 2005 Rapporter Share Skrevet August 23, 2005 hørte på ford hvor mye lufftrykk jeg skulle ha på en Sierra 2.0 med 205/40-17 falken. de visste ikke, men sendte meg bort til en mekaniker i bygget ved siden av .. han sa han hvert fall ikke ville kjørt mindre enn 2,6 bar forran, 2,2 bak. det viktigste er i hvert fall å ha nok luft i dekka...så ikke du treffer noe og felgen sprekker fordi dekket ikke har nok luft! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bjørn W Skrevet August 23, 2005 Rapporter Share Skrevet August 23, 2005 Er det spissinga sliter du ikke både inner og ytterkant. Da vill han merke at en site slites mere enn den andre. Og som jeg sa.. både inner og ytterkant slites ved for lite luft! Hva var det jeg skrev?les hele innlegget før du svarer...ved slitasje på inner eller ytterkant tyder det på at spissing er feil,ikke feil lufttrykk. Bjørn Siter Bjørn M Wilhelmsen Trur du æ røyke når æ koble... http://www.altabilstereo.com Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
greddyspeed Skrevet August 23, 2005 Rapporter Share Skrevet August 23, 2005 slites dekket på innerkant eller ytterkant er det camber som er feil... enkel måte å sjekke om spissinga er feil; stryk med håndflata mot rulleretninga på dekket, kjenner du at det lugger (taggete) er det mest sannsynelig at spissinga er feil (toe in/toe out) du sir du har hatt den på firhjulskontroll? mulig at de har sett bort fra camber-vinkelen da hvis den ikke lar seg justere på golf? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stig-Arne Skrevet August 24, 2005 Rapporter Share Skrevet August 24, 2005 Beklger, leste ikke innlegget til trådstarter godt nokk. Er det bare ytterkant, da er det noe feil med forstillingen ja. Men jeg leste at det var både inner og ytterkant som er lufttrykk feil. Beklager Siter [/] Volvo V50 1.6 D Addition - Selges [x] Volvo 440 89- 1,7i Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.