Gå til innhold

Dekkslitasje på Falken 205/40-17

Ranger emnet


Oleee

Anbefalte innlegg

Fikk på nye felger i slutten av mai måned og selvfølgelig nye Falken dekk..:) Glad og fornøyd kjørte av gårde og var fremdeles happy, men så merka jeg nå at dekka foran er bltt slitt en god del på ytterkantene, og jeg har ikke spinnet med hjula eller kjørt noe særdeles hardt, men det skal vel tåle såpass så mer enn 1 sesong vel? Svakhet hos Falken? Har hatt forstillingskontroll på den, men..

 

Kan det være for lite luft i dekka? Mange bar skal det være? Bilen det er snakk om er en Golf 3...

| -My rides- |

 

 

[X] VW Golf III 1,8 GL - 95 mod. aka. "Hot Stuff" (solgt)

[X] Suzuki FZ 50 - 87 mod (dævkjørt, solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er nok spissing du må få retta opp.

 

Bjørn

 

Forstillingskontroll? Tok det nesten med en gang jeg fikk på nye felger og dekk.. Bakdekka er ikke så slitt som foran..

| -My rides- |

 

 

[X] VW Golf III 1,8 GL - 95 mod. aka. "Hot Stuff" (solgt)

[X] Suzuki FZ 50 - 87 mod (dævkjørt, solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har for lite luft i dekkene.

Om du har for lite slites ytterkantene på dekkene, har du for mye slites midten. Har du rett luftrykk så slites det jevnt.

 

Skal vel være rundt 25-30 psi.. Men mere nøyaktig finner du i brukerhåndboken til bilen eller bak i tanklokket.

 

Hadde det vært forstillingen så ville du slitt bare en ytterkant om gangen, eller innerkant for den del.

[/] Volvo V50 1.6 D Addition - Selges

[x] Volvo 440 89- 1,7i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har for lite luft i dekkene.

Om du har for lite slites ytterkantene på dekkene, har du for mye slites midten. Har du rett luftrykk så slites det jevnt.

 

Skal vel være rundt 25-30 psi.. Men mere nøyaktig finner du i brukerhåndboken til bilen eller bak i tanklokket.

 

Hmm... Felgene og dekka følgte ikke med bilen orginalt, så det står nok ikke på tanklokket eller i bruksanvisnga til bilen. Heller ikke på dekktavla på bensistasjonene der man fyller luft, hmm...:(

| -My rides- |

 

 

[X] VW Golf III 1,8 GL - 95 mod. aka. "Hot Stuff" (solgt)

[X] Suzuki FZ 50 - 87 mod (dævkjørt, solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har for lite luft i dekkene.

Om du har for lite slites ytterkantene på dekkene, har du for mye slites midten. Har du rett luftrykk så slites det jevnt.

 

Skal vel være rundt 25-30 psi.. Men mere nøyaktig finner du i brukerhåndboken til bilen eller bak i tanklokket.

 

Hadde det vært forstillingen så ville du slitt bare en ytterkant om gangen, eller innerkant for den del.

 

Er det for lite luft slites både inner og ytterkant.få justet spissinga du.

 

Bjørn

Bjørn M Wilhelmsen

 

Trur du æ røyke når æ koble...

http://www.altabilstereo.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er i allfall kjempeforsnøyd med Falken. Har kjørt med ZE-512 i snart fire sesonger nå - det skal dog bemerkes at de idag er vel hard og har i minste laget med gummi igjen (under 2mm). Har vært lite med spinnings (ser ikke helt poenget med slikt med fwd) men de har fått kjørt seg godt ellers.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det for lite luft slites både inner og ytterkant.få justet spissinga du.

 

Bjørn

 

Er det spissinga sliter du ikke både inner og ytterkant. Da vill han merke at en site slites mere enn den andre.

 

Og som jeg sa.. både inner og ytterkant slites ved for lite luft!

[/] Volvo V50 1.6 D Addition - Selges

[x] Volvo 440 89- 1,7i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hørte på ford hvor mye lufftrykk jeg skulle ha på en Sierra 2.0 med 205/40-17 falken. de visste ikke, men sendte meg bort til en mekaniker i bygget ved siden av .. han sa han hvert fall ikke ville kjørt mindre enn 2,6 bar forran, 2,2 bak. det viktigste er i hvert fall å ha nok luft i dekka...så ikke du treffer noe og felgen sprekker fordi dekket ikke har nok luft!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det spissinga sliter du ikke både inner og ytterkant. Da vill han merke at en site slites mere enn den andre.

 

Og som jeg sa.. både inner og ytterkant slites ved for lite luft!

 

 

Hva var det jeg skrev?les hele innlegget før du svarer...ved slitasje på inner eller ytterkant tyder det på at spissing er feil,ikke feil lufttrykk.

 

Bjørn

Bjørn M Wilhelmsen

 

Trur du æ røyke når æ koble...

http://www.altabilstereo.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

slites dekket på innerkant eller ytterkant er det camber som er feil...

enkel måte å sjekke om spissinga er feil; stryk med håndflata mot rulleretninga på dekket, kjenner du at det lugger (taggete) er det mest sannsynelig at spissinga er feil (toe in/toe out)

 

du sir du har hatt den på firhjulskontroll? mulig at de har sett bort fra camber-vinkelen da hvis den ikke lar seg justere på golf?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår