Ola Skrevet September 22, 2005 Rapporter Share Skrevet September 22, 2005 Jeg har en sierra cosworth som fikk montert det såkalte 330 kittet hos gik turboteknikk i sverige. Jeg var å bremsa bilen når jeg kom hjem. 330 hk i motor å 245 hk på bakhjula. Så det går an. :wave cheers En bremsebenk måler effekt på hjula, og regner ut etterpå sån ca driverkstap.. Oftest regnes dette ut med kalkulator, av de som bremsa.. Jeg får regnet meg frem til 288hk i motoren din, med 15% tap.. Mere tap enn det er det neppe.. Ikke mye mere iallefall.. Det regnes for oftest med 10-12% i fwd, 15% rwd og 20% i 4x4 biler.. Siter 03` Volvo V70 d5 197hk 470nm 01` Seat Leon 4x4 20vT X: 92` Bmw 328 turbo 600+hk X: 85` Bmw E30 286hk+ M-power X: 86` Audi 90 Quattro 20v Turbo 400hk X: 86` Bmw M535i Turbo 500hk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Polo Classic Skrevet September 22, 2005 Rapporter Share Skrevet September 22, 2005 En bremsebenk måler effekt på hjula, og regner ut etterpå sån ca driverkstap..Oftest regnes dette ut med kalkulator, av de som bremsa.. Jeg får regnet meg frem til 288hk i motoren din, med 15% tap.. Mere tap enn det er det neppe.. Ikke mye mere iallefall.. Det regnes for oftest med 10-12% i fwd, 15% rwd og 20% i 4x4 biler.. De rullene jeg har vært borte i har ikke regnet ut drivverkstapet, men målt det. Det gjøres ved at du har du etter endt måling/ved turtallssperren slipper gassen uten å trykke inn clutchen og turtallet går ned mot tomgang. Da får du reelt drivverkstap. Tapet vil varierer fra bil til bil, da feks dårlig hjullager, lite luft i hjulene, hjulstilling osv gir forskjellig friksjon Siter No SPEAKERS NO BODYKITS NO BULLSHIT M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mrleone Skrevet September 22, 2005 Rapporter Share Skrevet September 22, 2005 Escort skal ha 227hk orginalt da ;) Bare for og pirke litt... hehe Da tror jeg du bør sjekke dine kilder en gang til.. 1992-1994 med T35 turbo og Marelli hjerne har 224hk, 1995 mod ble bygd om Ford sitt eget hjerne system samt at så mange hadde klaget over dø-tiden turboen ha så dem puttet på en langt mindre turbo og samtidig økte dem effekten til 227hk!! Siter http://www.jdmgarage.no "Norges største leverandør av banebiler" http://www.driftmonkey.no "Fashion For Drifters" http://www.timeattack.no "Norges raskeste serie" http://www.d1gp.no "D1 Grand Prix" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JHS Skrevet September 22, 2005 Rapporter Share Skrevet September 22, 2005 Da tror jeg du bør sjekke dine kilder en gang til..1992-1994 med T35 turbo og Marelli hjerne har 224hk, 1995 mod ble bygd om Ford sitt eget hjerne system samt at så mange hadde klaget over dø-tiden turboen ha så dem puttet på en langt mindre turbo og samtidig økte dem effekten til 227hk!! http://www.turbocharger.co.uk/rs-cosworth-escort.html http://www.rsownersclub.co.uk/car_info/esccos.htm Ett par kilder... Har ikke sett at Escort ble oppgitt med 224, men sedan derimot... Hvor har du det fra? Bare lurer... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Polo Classic Skrevet September 22, 2005 Rapporter Share Skrevet September 22, 2005 Bilsport oppga også 227 hk i sin tid når de testet den med den store turboen. Kan være at den er oppgitt til 224 BHP som ikke er helt det samme. Sport Quattro har 306 PS/302 BHP Siter No SPEAKERS NO BODYKITS NO BULLSHIT M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mrleone Skrevet September 22, 2005 Rapporter Share Skrevet September 22, 2005 Det stod i vognkortene på mine... Siter http://www.jdmgarage.no "Norges største leverandør av banebiler" http://www.driftmonkey.no "Fashion For Drifters" http://www.timeattack.no "Norges raskeste serie" http://www.d1gp.no "D1 Grand Prix" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JHS Skrevet September 22, 2005 Rapporter Share Skrevet September 22, 2005 Det stod i vognkortene på mine... Når jeg var på Røhne & Selmer på Lillestrøm i 1992 og så på Escort Cosworth så var det 227hk... ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tcr Skrevet September 25, 2005 Rapporter Share Skrevet September 25, 2005 De rullene jeg har vært borte i har ikke regnet ut drivverkstapet, men målt det. Det gjøres ved at du har du etter endt måling/ved turtallssperren slipper gassen uten å trykke inn clutchen og turtallet går ned mot tomgang. Da får du reelt drivverkstap. Tapet vil varierer fra bil til bil, da feks dårlig hjullager, lite luft i hjulene, hjulstilling osv gir forskjellig friksjon Når du skal sjekke driverkstapet så må du trykke inn clutchen når du har kommet opp til turtallssperra, hvis ikke får du jo effekten i driverk + motorbrems. Det er jo bare driverkstapet som er int. Siter x-Kadett c cosworth 526 hk http://www.grombil.com x-Ktm 525 SuperMotard Ducati 998 testastretta Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HansenRS Skrevet September 30, 2005 Rapporter Share Skrevet September 30, 2005 1992-1994 227hk 95- 227hk RS500 224hk;) Siter [-] `93 Mondeo Si Sport her kan du grille loffen din tralalalalaaa Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.