Gå til innhold

Vindusheis

Ranger emnet

Merog

Anbefalte innlegg

Er det flere her som har hatt problemer med vindusheisene forran?

I juni så ville ikke vinduet på høyre side gå opp (sef. den dagen jeg skulle på ferie :fire: )

Så jeg stakk innom møller og de sa at jeg måtte kjøpe hele den metallplata som alt henger fast på (1260 kr takk.... :fire: )

Det var den plastik (dritten) som glir på skinnene som hadde sprukket så vaierene fikk smette ut...

(heldigvis så var det et annet system på den nye heveren(metall :))

Nå på søndag så fallt vinduet på venstre side ned, samme feil GRRRRRR!!!! :fire:

Så nå har jeg bestillt den, får det i morgen

Så er dette en vanlig svakhet på golfen eller er det jeg som har uflaks?????

2000 Golf 1,9 tdi Higline tre dørs 115hk og 6 trinns kasse. Knall blå

Takker ArraKiss (Marius) for javn strøm med småville og ville ideer, og for hjelp til å fylle fritiden med skruing av bil ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samme her. Har en 98-mod, aldri hatt det problemet. Eneste problemet jeg har hatt med vinduene er at vinduet på førersiden går automatisk ned igjen (av og til) om jeg kjører det opp med "one touch" -dvs automatikken. Og så fungerer ikke automatikken når jeg skal ta det opp igjen. Merkelig feil egentlig. :fire:

Golf IV

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det der er noe DRITT!!!!!!!!! :deng :deng :deng

De som ikke har hatt dette problemet med plastikk-klips, kommer nesten helt sikkert til å få det... i hvertfall med litt isete ruter på en kald vinterdag....

Men, det kan unngås på to måter... (bortsett fra å være veldig forsiktig med rutene)

1. kjøp nye i metall.. eller let litt på skroten..

2. borre hull i dem og sette i en bolt... (nevnt i den andre tråden også)

Har gjort det selv, og dette tåler masse juling......

Det SKAL ryke av en Diesel-bil!!!!!

98 mod Golf IV TDi http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=78421

Powered by http://www.dreamtm.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I USA er dette en garantisak å få byttet ut.

du får også kjøpt "kit" til begge sidene foran med metall-klips for ca 50 dollar, (følger også med en ny wire da)

Tar litt tid å bytte det ut, men ikke direkte vanskelig, bare mye som må demonteres...

Vet at møller bytter hele metallplata, noe som er totalt unødvendig da det som tidligere nevnt her bare er innfestninga i klipset som holder ruta som ryker, alt det andre er i orden. Metall-klipsene har et delenummer i møller systemet, men vet det at de er "kjipe" på å selge disse, vet også at de i utgangspunktet bare leverer den gamletypen av plast, men at du skal kunne "grine" deg til å få de skikkelige klipsene...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prisen på ny metallplate med de nue metallfestene koster kr 1222,-

men nå skal det ivertfall ikke ryke!!!!!!!!

2000 Golf 1,9 tdi Higline tre dørs 115hk og 6 trinns kasse. Knall blå

Takker ArraKiss (Marius) for javn strøm med småville og ville ideer, og for hjelp til å fylle fritiden med skruing av bil ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samme her. Har en 98-mod, aldri hatt det problemet. Eneste problemet jeg har hatt med vinduene er at vinduet på førersiden går automatisk ned igjen (av og til) om jeg kjører det opp med "one touch" -dvs automatikken. Og så fungerer ikke automatikken når jeg skal ta det opp igjen. Merkelig feil egentlig. :fire:

Det er sentral lås motoren som ikke fungerer helt.. Hadde det samme problemet selv, og da fikk jeg beskjed om å bytte den og da var det borte..

Problemet kommer av den 'komfort-funksjonen' som du har.. Når du vrir om nøkkelen og holder nøkkelen i 'låse-opp stillingen' i noen sekunder, så går alle vinduene ned..

92 Civic: Remux Exhaust, Green Air Filter, MOMO Tornado ratt & Momo pedaler.

..:: Honda Power ::..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke sentral-lås motoren som er problemet (men for møller sin del er det greiest at du bytter ut hele dritten, da dette er enklest og mest lønnsomt for dem)

I selve dørlåsen sitter det forskjellige microbrytere, og når disse slutter og fungere så "tror" låsen at nøkkelen fremdeles blir holdt mot åpne og vinduene går ned... Grunnen til at det slutter og fungere er ofte at loddingen mot printkortet de sitter på løsner delvis på grunn av dårlig lodding fra før, og delvis på grunn av mye slag når dørene åpens og slås igjen...

her har dere en link som viser hvordan dere kan fikse endel av disse probleme selv..

http://forums.vwvortex.com/zerothread?id=1542461

og her har dere bilder og info om hvordan dere tar ut låsemodulen.

http://forums.vwvortex.com/zerothread?id=1015107

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke sentral-lås motoren som er problemet (men for møller sin del er det greiest at du bytter ut hele dritten, da dette er enklest og mest lønnsomt for dem)

I selve dørlåsen sitter det forskjellige microbrytere, og når disse slutter og fungere så "tror" låsen at nøkkelen fremdeles blir holdt mot åpne og vinduene går ned... Grunnen til at det slutter og fungere er ofte at loddingen mot printkortet de sitter på løsner delvis på grunn av dårlig lodding fra før, og delvis på grunn av mye slag når dørene åpens og slås igjen...

her har dere en link som viser hvordan dere kan fikse endel av disse probleme selv..

http://forums.vwvortex.com/zerothread?id=1542461

og her har dere bilder og info om hvordan dere tar ut låsemodulen.

http://forums.vwvortex.com/zerothread?id=1015107

Hmm.. Men var en ting som skurret for meg nå.. Hvordan henger det da sammen med vindusbryteren ? *datt egentlig litt ut nå*

92 Civic: Remux Exhaust, Green Air Filter, MOMO Tornado ratt & Momo pedaler.

..:: Honda Power ::..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm.. Men var en ting som skurret for meg nå.. Hvordan henger det da sammen med vindusbryteren ? *datt egentlig litt ut nå*

forsto ikke helt spørsmålet ditt her nå...

Som du selv sier så har golfen en komfort funksjon som gjør at du kan holde nøkkelen mot åpen i dørlåsen og alle vinduer og takluke går opp, samme med at du kan stenge tilsvarende. Noen kan også gjøre det samme med fjernkontrollen til sentrallåsen.

Når den microbryteren av en eller annen grunn feiler, så tror den døren at den skal kjøre vinduet ned fordi den har "fått beskjed om dette"

Dette er som sagt en veldig vanlig feil å få... "ofte" finner Golf IV eiere bilen om morningen med alle vinduene nede (og kliss våt inni, siden det jo alltid må regne samtidig... murphy's law)

Andre ting som kan gjøre at vinduet går ned igjen etter å ha kjørt det opp med "automatikken" er at det av en eller annen grunn går treigt, (rust i wire inne i døren er en vanlig feil her... men også mye annet) og vinduet har "klem-sikring" som gjør at når du får nok motstand eksempelvis et barn som har hodet ut av vinduet og blir klemt, ikke skal kveles, men vinduet går ned igjen.

(Chriz, har ikke fått letet mer etter det siste øyelokket, men vet jeg skal ha begge to en eller annen plass..)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har dere en link til delene dere trenger for å fikse vinduet...

Linken jeg postet lenger oppe her viser også hvordan dere demonterer alt dere trenger for å komme til

Dette settet er til førerdør komplett med fester og wire, samt nye fester til den andre døren...

Du får også kjøpt "samma" settet med wire som er beregnet til passasjer-døren komplett med fester og nye fester til fører-dør...

Kommer vel på ca 200,- i frakt for dette her i tillegg... men uansett ganske billig, frakten blir den samma om du bestiller flere sett, så om flere trenger, så gå sammens og spar litt penger.

http://www.ecstuning.com/stage/edpd/pagebuild_v2.cgi?make=Volkswagen&engine=1.8T&model=Golf%20IV&submodel=&category=Exterior&subcategory=Window

edit... fikk ikke til å linke direkte, pga javascript... men dere finner det på den linken der og..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 years later...