Gå til innhold

billigere forsikring. kjappe tips...

Ranger emnet


Limkork

Anbefalte innlegg

Dere som er unge og har billig forsikring på e30'ene deres, åssen i helvete får dere til det???!? jeg fikk "tilbud" på 8000 med BARE ansvar på e30 320!!?

Mvh

Marius

 

 

Husk at bilforsikring varierer VELDIG etter hvor i landet man bor.

Jo lenger vekk fra storbyer som Oslo , Trondheim ol man kommer jo billigere er det. Jeg tror også at mange av de på forumet her forsikrer biler på foreldrene, noe som gjør at det blir billig. Men bonus sparer de jo ikke....

Hilsen cj

 

c¨,)

 

'01 Audi A4 1,9 TDI PumpeDyse avant

x '89 VW Golf MKII Lesjøfors senking

x '84 Volvo 240

 

...oppstarteren av:

-= forsikringstråden på forumet =-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 61
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Det stemmer ikke bestandig at de blir billigere å bo utenfor en stor by.

Et eks. er at jeg får billigere forsikring enn broren min enda han bor HELT nord-øst i landet Norge og jeg bor i Trondheim. Dette vet jeg da vi har brukt de der kalkulatorene som ligger ute på hjemmesidene til Postbanken, IF og Gjensidige.

Jeg fikk det faktik 3500,- billigere enn broren min enda han er 2 år eldre.

Vi brukte de samme forutsetningene på begge oss to.

 

Jeg fikk 10% i fra min kundebehandler hos Sparebank1, så nå har jeg 70% og er 22 år. Jeg har prøvd å prute, men det har ikke hjulpet. Men jeg har jo dog fått 10% gratis allikavel, etter at jeg spurte om å få mere bonus.

 

Det er ingen fasit når det gjelder km per år, da det avhenger alt av hvor langt du kjører. Det går jo ann å stille km-telleren tilbake, men det er jo ikke lov...

Det må nevnes at jeg måtte bare betale 200,- ekstra for å øke km ifra 8000 til 20000 km i året, egentlig latterlig billig.

 

Jeg tror at det beste man kan gjøre ang. forsikring er å ha bilen(e) forsikret på seg selv, ifra så tidlig som mulig.

Alternaltivt kan man evt. ha bilen forsikret på en av foreldrene og når man skal ha bil, så kan man få arbeidsplassen om å gi en bekreftelse om at du har kjørt skadefritt så lenge du har jobbet i den jobben. Dette fikk en kar på jobben lov til av IF. Han fikk da 30% gratis i tillegg til de 20% som er standard. Så nå har han en bil for første gang forsikret på seg selv med 50% enda den bare har vært forsikret på han i ca. 4 mnd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så kan man få arbeidsplassen om å gi en bekreftelse om at du har kjørt skadefritt så lenge du har jobbet i den jobben.

Hvordan gjør jeg dette??

Mvh

Marius

98' E36 Stasjonsvogn. x - 2006 VW Golf GT TSI 170HK, x- 03 E46 320i Sport

x- Toyota Hiace trekkbil, x- 91 200SX S13 Driftbil.

x - NA 1994 Mazda Miata 1.8

x - Mange BMW E28.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan gjør jeg dette??

Mvh

Marius

Du får en lapp fra firmaet du jobber i, på firmaets brevpapir med underskrift fra daglig leder om x-antall skadefrie kilometer..

 

Jeg dokumenterte selv 90 000km skadefritt og begynte derfor på 50% istedet for 20% som er vanlig.. Nå er jeg på 60% :)

 

Gikk fra 18 000 i året på en bil til 9000kr eller noe sånnt pr år..

 

På bilen jeg har nå betaler jeg ca 900kr i mnd for 20 000km på en 2002 Mercerdes Vito, full kasko osv osv... (Terra forsikring)

2009 - Ford Mondeo Titanium Sport - Powershift
2000 - Ford Focus
2000 - VW Polo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Terra... Mer info?

 

Er det bra alternativ til Postanken og Gjensidige?

 

 

Alle kan forsikre bil der eller lukket?

 

 

Stort sett har alle foriskringsselskaper like regler.

Det lønner seg bare å ta en ringerunde (alle har nettsider):

 

Gjensidige

IF

Trygg Hansa

Vesta

Enter

Tennant

BS forsikring

Nordic insurance

Sparebank 1 skadeforsikring

Posten skadeforsikring

terra

vital skade

 

Finnes sikkert fler også som jeg ikke kommer på.

En ting er pris på forsikring , en annen ting er hva som skjer den dagen du trenger hjelp... Oftest er ikke det billigste best !

Det er som alt annet her i verden. Man får det man betaler for.

Hilsen cj

 

c¨,)

 

'01 Audi A4 1,9 TDI PumpeDyse avant

x '89 VW Golf MKII Lesjøfors senking

x '84 Volvo 240

 

...oppstarteren av:

-= forsikringstråden på forumet =-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skal ikke ødelegge tråden helt her, men bare et kjapt spm.

 

vil effektpotte/luftfilter påvirke forsikringspremien i noen stor grad?

 

Vil ikke påvirke premien i det hele tatt!

Ihvertfall ikke i der jeg jobber - og jeg tror det er ganske likt overalt.

I de fleste tilfeller gir det ikke så voldsom effektøkning heller.

Er vel mest lyd...men lyden er halve morroa (synes ihvertfall jeg)

:wave

Hilsen cj

 

c¨,)

 

'01 Audi A4 1,9 TDI PumpeDyse avant

x '89 VW Golf MKII Lesjøfors senking

x '84 Volvo 240

 

...oppstarteren av:

-= forsikringstråden på forumet =-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får en lapp fra firmaet du jobber i, på firmaets brevpapir med underskrift fra daglig leder om x-antall skadefrie kilometer..

 

Jeg dokumenterte selv 90 000km skadefritt og begynte derfor på 50% istedet for 20% som er vanlig.. Nå er jeg på 60% :)

 

Gikk fra 18 000 i året på en bil til 9000kr eller noe sånnt pr år..

 

På bilen jeg har nå betaler jeg ca 900kr i mnd for 20 000km på en 2002 Mercerdes Vito, full kasko osv osv... (Terra forsikring)

Det var jo egentlig ikke spesielt billig.

Jeg beregnet forsikring på din bil hos Gjensidige og havnet op 8048,- i året.

Full kasko, 4000,- i egenandel, 20000 km i året, ingen alarm eller startsperre, bosatt i Trondheim, ingen rabatt givende organisasjoner og jeg er eneste bruker av bilen. Skal dog nevnes at jeg har 10% mer bonus.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 6 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår