Gå til innhold

Purken på Fåvang dreit seg ut i dag!

Ranger emnet

toyofan

Anbefalte innlegg

• Svar 64
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Pappa kom kjørende over eidet som det heter her på øya, ned mot hareid, hadde vel en del over 80 tror jeg, så kom det plutselig en bil i passelig stor fart bak og so kom det på noen blålys..

Han svinga inn og purken parkerte litt opp på sida.. MED FULLE LANG LYS med tusen metere og hele pakka.. Springer ut av bilen og spør etter navn og adresse, og sier han er på utrykning og har ikke tid til å gjøre mer.

Tingen var at han stoppa med MYE lys.. Og blendet fergekøa som kom oppover :hammer

grunnen til at de alltid stopper deg med langlysene på, er for å ha bedre oversikt om det skjer noe.. om det skjer noe inni bilen, og du kaster noe osv..

det er standard at de ALLTID har på langlys...

Er det mulig med ulik fartsgrense i hver sin retning da? Har aldri hørt om før; finnes det andre plasser i dette molbolandet tro?

Dette er det på E18 også.... mellom sandvika og holmen, er det 90 mot oslo, og 80 mot asker...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

grunnen til at de alltid stopper deg med langlysene på, er for å ha bedre oversikt om det skjer noe.. om det skjer noe inni bilen, og du kaster noe osv..

det er standard at de ALLTID har på langlys...

Dette er det på E18 også.... mellom sandvika og holmen, er det 90 mot oslo, og 80 mot asker...

Vil si det er temmelig dumt da.. Tenk på bilene som kommer i mot som ikke ser den dritt pga, politiet skulle ha på langlys.. Kunna jo risikert at den fremste i køen kjørte av veien for han ikke så noe, så kommer alle andre bilene å krasjer i han ijen.. så har du det gående cheers

- BMW 530da Touring M-Tech 2003

x Volvo V70 AWD T5 motor +++

x Flere Volvo 240'er, en 740 Turbo og en BMW 316 80 modell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil si det er temmelig dumt da.. Tenk på bilene som kommer i mot som ikke ser den dritt pga, politiet skulle ha på langlys.. Kunna jo risikert at den fremste i køen kjørte av veien for han ikke så noe, så kommer alle andre bilene å krasjer i han ijen.. så har du det gående cheers

Nå lager du bare en stor ting ut av noe som er standard rutine,, har du ikke lært at du ikke skal stirre rett i lysa på noen som kjører med langlys ? det lærte ihvertfall jeg på mørkekjøringskurset jeg var på..

virker bare som du som mange andre, driver å jakter på ting dere kan "ta politiet" for....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når d gjelder politiet i norge så er de innmari greie i forhold til hva de er i enkelte land. Så der trenger vi ikke klage så grådig. Men Når d gjelder fartsgrenser å sånne ting så har jeg litt andre meninger. For nå har det seg sånn at de som setter fartsgrensene er en gjeng med tosker. De har tydeligvis ikke sett åssen veiene ser ut. Grensene er aaalt for lave, de kan hvertfall sette de opp med minimum 10km/h. Purken gjør bare jobben sin, så d ekke de vi skal anngripe. Ta heller de pokkers politikerne..

Honda civic 89'modell

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå lager du bare en stor ting ut av noe som er standard rutine,, har du ikke lært at du ikke skal stirre rett i lysa på noen som kjører med langlys ? det lærte ihvertfall jeg på mørkekjøringskurset jeg var på..

virker bare som du som mange andre, driver å jakter på ting dere kan "ta politiet" for....

en ting j lærte på mørke-kjøringskurs var å SKRU av langlysene på en hvis lengde for møtende trafikk og der det ikke var behov for langlys, så j ikke skulle blende møtende trafikk...! og at j ikke skulle stå parkert med hverken nærlys/fjernlys, men med parklys pga trafikken...

at politiet "opererer" med å bruke langlys som standard rutine når de har stoppa noen langs veien, er jo helt feil! da lager de jo mer problemer for trafikken...! tenk deg selv at du kommer i mot en politi-bil som står med stille med tusen-metere og lang-lys på, hvor god sikt har møtende trafikk eller for den slags skyld du da??

745 Turbo - 275,5 HK / 476 Nm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehehehe.. fåvangsnuten slår til igjen.. :D

stoppa meg med 2r golfen oppi der engang, fordi de hadde hørt rykter om en golf med vinyl som hadde turbo (er vel den fra tretten med sjakkbrett de mente).. I følge de var det dynamoen som var turboen min.. :D

-- 99`200sx S14A Racing Edition
-- 93 200sx S13 - Solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehehehe.. fåvangsnuten slår til igjen.. :D

stoppa meg med 2r golfen oppi der engang, fordi de hadde hørt rykter om en golf med vinyl som hadde turbo (er vel den fra tretten med sjakkbrett de mente).. I følge de var det dynamoen som var turboen min.. :D

syns det er så bra med han snuten her j i distriktet, som kjører rundt med solfilm rundt hele (les:alle rutene bortsett fra frontruta...) på sin volvo V70R, og stopper andre som har solfilm fordi det ikke er lov... :hammer

og NEI, det er ikke orginalt tona ruter...!

745 Turbo - 275,5 HK / 476 Nm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

at politiet "opererer" med å bruke langlys som standard rutine når de har stoppa noen langs veien, er jo helt feil! da lager de jo mer problemer for trafikken...! tenk deg selv at du kommer i mot en politi-bil som står med stille med tusen-metere og lang-lys på, hvor god sikt har møtende trafikk eller for den slags skyld du da??

Politibilen vil ikke stå mange meteren bak den bilen de stopper (maks 2-3m) og den bilen de stopper vil blende av for det meste av lyset for møtende bilister

Lenke til kommentar
Del på andre sider

en ting j lærte på mørke-kjøringskurs var å SKRU av langlysene på en hvis lengde for møtende trafikk og der det ikke var behov for langlys, så j ikke skulle blende møtende trafikk...! og at j ikke skulle stå parkert med hverken nærlys/fjernlys, men med parklys pga trafikken...

Politibilen vil ikke stå mange meteren bak den bilen de stopper (maks 2-3m) og den bilen de stopper vil blende av for det meste av lyset for møtende bilister[/qoute]

Der har du akkurat det jeg også skulle skrive... men om du skal være så sinnsykt trangsynt og klage og diskutere på alt, så kan du eventuelt bare holde deg hjemme og ikke kjøre i det hele tatt... det er jobben dems, dem har gjort det i alle år og blir lært opp til å gjøre det...

Og vær så snill og dropp SMS språket her.... j meg her og j meg der....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Politibilen vil ikke stå mange meteren bak den bilen de stopper (maks 2-3m) og den bilen de stopper vil blende av for det meste av lyset for møtende bilister[/qoute]

Der har du akkurat det jeg også skulle skrive... men om du skal være så sinnsykt trangsynt og klage og diskutere på alt, så kan du eventuelt bare holde deg hjemme og ikke kjøre i det hele tatt... det er jobben dems, dem har gjort det i alle år og blir lært opp til å gjøre det...

Og vær så snill og dropp SMS/dialekten her.... j meg her og j meg der....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

haha... for en gjeng med hårsåre drittunger dere er....

har dere gjort noe "galt" og blir tatt for det, vær voksne nok og ta konsekvensene av det og ikke: " å han drittpurken der og han purken der" osv...

er dere så motstandere av politi, så se til helvete å oppfør dere og ikke gjør sånn at dere kommer i kontakt med dem.....

tilfeldigvis så er han som stoppa faren min en overivrig drittsekk ja..

han har tilogmed stoppa biler utenfor huset sitt off duty..stoppa mopeder off duty...OG han har også fått tilsnakk fra kolleger om å roe seg ned..så klapp igjen kjeftsmella di...purken er folk de også, ikke perfekte supermennesker..mange takler ikke å få litt makt mellom fingrene

-1983 Volvo 240, 2,3l 8V Turbo:http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=61998

X-1996 Opel Corsa B 1,2l 8V

X-1986 Daihatsu Charade G11 1,0l 6V Turbo (Hugd)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vet du hva han politimannen het? hehe har en onkel i ringebu som jeg er **SÅ** glad i som er politibetjent der oppe :D haha

hmm...heter han bjørge? kun en politimann som bor i fåvang..resten bor i ringebu..!

-1983 Volvo 240, 2,3l 8V Turbo:http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=61998

X-1996 Opel Corsa B 1,2l 8V

X-1986 Daihatsu Charade G11 1,0l 6V Turbo (Hugd)

Lenke til kommentar
Del på andre sider