Gå til innhold

Purken på Fåvang dreit seg ut i dag!

Ranger emnet

toyofan

Anbefalte innlegg

har dere gjort noe "galt" og blir tatt for det, vær voksne nok og ta konsekvensene av det og ikke: " å han drittpurken der og han purken der" osv...

og forresten så hadde ikke faren min teknisk sett gjort noe feil....det var politiet..

-1983 Volvo 240, 2,3l 8V Turbo:http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=61998

X-1996 Opel Corsa B 1,2l 8V

X-1986 Daihatsu Charade G11 1,0l 6V Turbo (Hugd)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 64
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

har dere gjort noe "galt" og blir tatt for det, vær voksne nok og ta konsekvensene av det og ikke: " å han drittpurken der og han purken der" osv...

og forresten så hadde ikke faren min teknisk sett gjort noe feil....det var politiet..

hihi..som alle vet er det skole osv igjen i disse tider og da VELDIG utbredt med fartskontroller på vegene med forholdsvis lav fartsgrense, såh nå skal dere høre: pappan min kjørte min yngre bror på skolen i dag, ante fred og ingen fare og kom inn mot Fåvang sentrum og ser dusten med stor D stå med laserern pekende ubønnhørlig mot hans sorte Volvo 855 som kom i 57km/t i 40 sone..MENTE DE! i panikk av synet av purken, hugger han på bremsene og blir selvfølgelig vinket inn...faktisk utrolig at han ikke kom i 80 eller noe der, er ganske vanlig..de har dessuten ikke kontroll der mer enn èn gang i året eller noe..SKUMMELT!

jaja..pappa veiver opp ruta forbannet på seg selv og den mørkledde som tror han kan være svær i kjeften fordi han har blanke knapper kommer bort..ja-a! ble 57km/t i 40 sona det gitt! pappa får en tanke i underbrevisstheten om at noe er galt.. 4200kr og 2 prikker ble straffen..enda mer forbannet på seg selv kjørte han bruttern på skolen og reiste hjem..etter en stund, ringte samme betjent som stoppa pappa og virket mistenkelig ydmyk..: "ja, du vet..ehh..den bota du fikk før idag kan du bare rive i stykker!" det viste seg at det er 50 sone nordgående retning, og 40 sone i sørgående retning gjennom Fåvang sentrum og det visste ikke purken!!! HAHAHAAAAA(pappa kom forresten i nordgående retning som dere sikkert skjønte)hihihi...jævelig bra p.s den purken er den samme som busta meg i å kjøre moped uten lappen for noen år tilbake, så det ble enda litt bedre av det..hehe

Nei for all del, han har jo overhode ikke gjort noe straffbart faren din.... du motsier jo deg selv da gutten min... fartsgrensa var vist 50 isteden for 40? faren din kjørte i 57?, da bryter han fartsgrensa med 14%..... så han SKULLE hatt 500 i bot om politiet hadde ville gitt/hatt full rett til å gi han....

Og det er heller ikke vits å henge ut forskjellige personer her på forumet pga at de gjør jobben sin.. uansett om de overdriver den eller ikke..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Politiet her i Kongsvinger er stort sett greie. Hadde en stygg episode for noen år siden da jeg kom driftende gjennom et kryss og passerte ambulansen på gangdelen. Mens onkel smurf så på. Mistet lappen i 2 timer bare men fikk en bot på 2500. Syns ikke det var så gæli egentlig. Og hele tiden så var dem hyggelige. Dem er alltid det når jeg blir stoppet, for jeg smiler og er blid mot dem selv om jeg har grisekjørt eller gjort noe annet ;)

Kommer ann på holdningen man har ovebfor dem. Aldri gøy å bli tatt for noe men hva hadde du gjort hadde du vært politi og jobben din gikk ut på å stoppe slike ting da?

Liker ikke politiet selv men det er min egen feil lol

Real muscles, real power!

Prosjekt: http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=94304

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg og en kompis var ute å trilla på en moped som ikke gikk en gang..

En politibil med 2 snuter i kjørte forbi og stoppa.. han som kjørte er en jævla hissigpropp.. og bjynte å brøle og skrike om at vi ikke hadde låv å kjøre.. ble drit sur.. vi hadde ikke kjørt og var ikke tenkt å kjøre.. den jikk jo ikke..

Han hissa seg opp som bare det!

Somme politibetjenter skulle ikke hatt låv til å ha skiltet ! :deng

MERK: Somme, et par.. Noen..

- BMW 530da Touring M-Tech 2003

x Volvo V70 AWD T5 motor +++

x Flere Volvo 240'er, en 740 Turbo og en BMW 316 80 modell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

-Ja, politiet er veeeldig forskjellige fra sted til sted. Sånn som hos HPfreak der virker det jo bare som om dem er heeelt greie :) Men personligheten til en politibetjent har veldig mye å si. Jeg og en kamerat kom kjørende her en kvell og fikk pluteslig noen tusenmetre + fjernlys rett inn i øya. Jeg blinka maaange ganger med fjernlyset, for at bilen utenfor motgående felt skulle få slått av det j*vla lyset, kjørte forbi og la merke til at det var snuten som hadde stoppa en bil, så ja, dem bli lært opp til å sette på fjernlysa når dem stopper folk, samma med maglite'n.. den tar dem alltid med å lyser inni bilen, baksetet, dashbord ++ Noen ganger stiller dem MASSE dumme spørsmål om "hva er den tingen til, hva er det til" o.s.v om ting du har inni bilen. Andre ganger er dem skikkelig hyggelige når du blir stoppet av på ha kjørt litt over fartsgrensa en lørdagskvell og spørr om hvor jeg skal og hva jeg har gjort, og "du får ha en fin kvell" o.s.v... Er veedig forskjellig fra politimann til poltimann hva dem gjør.

Er også en del folk som misbruker makta si på fritiden som toyofan har sagt -"off duty". Også har vi dem som kun er ute etter å tjene penger som olehenri sier, tar dynamoen for å være turbo :P

-940(TURBOdiesel!)Med Tysk oljebrenner under huven, 6syl på rekke og turbo;DTråd

-745TIC hehe :P

x740TIC 86 modTråd

x245TIC

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Politibilen vil ikke stå mange meteren bak den bilen de stopper (maks 2-3m) og den bilen de stopper vil blende av for det meste av lyset for møtende bilister[/qoute]

Der har du akkurat det jeg også skulle skrive... men om du skal være så sinnsykt trangsynt og klage og diskutere på alt, så kan du eventuelt bare holde deg hjemme og ikke kjøre i det hele tatt... det er jobben dems, dem har gjort det i alle år og blir lært opp til å gjøre det...

Og vær så snill og dropp SMS språket her.... j meg her og j meg der....

SMS-språket, skal vi begynne å diskutere det nå a? herregud nasteboy, hold deg i det minste til det du diskuterer om da...!

å diskutere på alt? som hva da? fordi noen andre har andre formeninger enn det du har? notin

er det ikke det forumet er til a? diskutere?

745 Turbo - 275,5 HK / 476 Nm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Politibilen vil ikke stå mange meteren bak den bilen de stopper (maks 2-3m) og den bilen de stopper vil blende av for det meste av lyset for møtende bilister[/qoute]

Der har du akkurat det jeg også skulle skrive... men om du skal være så sinnsykt trangsynt og klage og diskutere på alt, så kan du eventuelt bare holde deg hjemme og ikke kjøre i det hele tatt... det er jobben dems, dem har gjort det i alle år og blir lært opp til å gjøre det...

hva med j?!? mange som har forskjellig dialekt vettu, å skriver på dialekta si!

slutt å heng dere opp i bagateller (gjelder meg selv og! :D )

back to topic nå

-- 99`200sx S14A Racing Edition
-- 93 200sx S13 - Solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hva med j?!? mange som har forskjellig dialekt vettu, å skriver på dialekta si!

slutt å heng dere opp i bagateller (gjelder meg selv og! :D )

back to topic nå

takk for forståelsen, olehenri...! :pray

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takk for forståelsen, olehenri...! :pray

hehe.. snakker dialekt selv, så blir provosert når jeg ser at folk rakker ned på skrive måten til folk her inne..

er en bilforum for faaaan! skjønneru itte å j skriv forno, kæinn du bærre ha d så godt! :D

-- 99`200sx S14A Racing Edition
-- 93 200sx S13 - Solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei for all del, han har jo overhode ikke gjort noe straffbart faren din.... du motsier jo deg selv da gutten min... fartsgrensa var vist 50 isteden for 40? faren din kjørte i 57?, da bryter han fartsgrensa med 14%..... så han SKULLE hatt 500 i bot om politiet hadde ville gitt/hatt full rett til å gi han....

Og det er heller ikke vits å henge ut forskjellige personer her på forumet pga at de gjør jobben sin.. uansett om de overdriver den eller ikke..

Fartsgrensa ER skilta med 50km/t, purken hadde ikke fått med seg dette og trodde det var 40km/t, og stoppa faren min for å ha kjørt i 57km/t i 40 sone, mens han EGENTLIG kun hadde kjørt 7km/t for fort..og når purken sier at han bare kan rive istykker bota regner jeg med at han ikke har gjort noe galt allikevel..kanskje han var grei fordi han tok feil eller noe..vet da faan jeg..

syns bare at det var litt gøy at et rasshøl av èn politimann dreit seg ut..snakker ikke om norges politistyrke her nå, kun en person som er berykta oppi dalen her for sin EKSTREMT gode iver i jobben sin..du ser jo, han hadde det så travelt med å begynne å fakke stakkarer at han ikke fikk orientert seg ordentlig engang..

-1983 Volvo 240, 2,3l 8V Turbo:http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=61998

X-1996 Opel Corsa B 1,2l 8V

X-1986 Daihatsu Charade G11 1,0l 6V Turbo (Hugd)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Artig tråd dette!

Har hatt sertifikatet siden 1992 (først på lett MC). Og kan med hånden på hjertet si at politiet aldri har plaget meg! Når jeg har har kontakt med politiet er dette stort sett i forbindelse med "ballongblåsing". Ble tatt i 90 i en 70-sone i 94, min skyld, ikke politiet. Det virker som om noen av dere er ute etter å tøye grenser og oppsøke myndigheten? Kjører dere som folk (der hvor folk kan se dere), og tenker over lovligheten av tuninga ++ dere gjør, vil aldri politiet gidde å bruke tid på dere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg kan si med 100% sikkerhet, at snuten der j bor, er alt fra behjelpelig og hyggelig!

har selv blitt stoppa 3-4 ganger, og j har opptred hyggelig, ganske hyggelig, og det eneste du får tilbake fra de jævlene, er frekkhet og idiotiske spørsmål som er i en egen klasse for seg...!

så da sier det seg selv, gidder ikke å prøve å være hyggelig en gang heretter...

samma søren om de skal være der for ordne opp, noe de ikke vet hva er, og samtidig som at de er frekke som pokker, da ser j ikke vitsen i å være hyggelig tilbake...

men sikkert mange hyggelige snuter rundt omkring i landet, men der j bor er det ikke mange av dem...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til dere som skal beskytte purken, har dere fått hjelp av dem når dere har trengt det?

Hilsen en som aldri har fått det :fire:

j har blitt stoppa nermere 40 ganger iløpet av 4 år som j har hatt lappen, både moped og bil.. Kjørte trimma moped i 2 år, kjørte ofte for fort, både med bil og moped, men aldri fått 1 eneste bot... KUN møtt på hyggelige politifolk, pga at J har vært hyggelig mot dem...

Og JA J har fått hjelp av politiet når J har trengt D, da kom de fort også..

Og grunnen til at de lyser inn i bilen din og stiller dg masse dumme ? e fordi at de ofte kommer over stjålne biler og ting som ligger og slenger i biler til folk.. Den dagen de finner noe som U har mista eller blitt frastjålet så bytter u nok mening..

og toyofan, U skrev jo at faren din ike hadde gjort noe straffbart... teknisk sett... men praktisk sett så har han nok gjort det gitt...

dæven, J skal bli god på å snakke dialekt/sms språk...

Lenke til kommentar
Del på andre sider