Gå til innhold

Hvordan skifte lys i dashbordet?

Gnom

Anbefalte innlegg

Hvordan skifte lys i dashbordet/speedometer?

Jeg vet at dette spørsmålet sikkert virker latterlig enkelt for de som kan Mondeo, men jeg spør istedet for å ødelegge.... :-)

: Jeg har to mørke lys bak speedometeret - hvordan skal jeg på best mulig vist få skiftet disse? Noen som har tips?

Jeg har en meget pen -95 Mondeo som kun har gått 93000" siden ny. Var så heldig å få tak i denne bilen i fjor høst og den har bare vært helt konge.

Bilen har kun hatt to eiere inkl. meg, oppfulgt servicehefte og selvsagt helt fri for rust. Mondeo`n er en 2.0 GLX med org. RS-Styling.

Har lite erfaring med Ford, så dette har vært en meget positiv erfaring....

Men det var dette lyset bak speedometeret da.... :-) :hammer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må av med plastpanelet rundt instrumenthuset, så må du skru ut de fem skruene til instrumenthuset, koble av de to ledningene, og på baksiden kan du vri ut pæreholderene.

Siden du har en 95modell så regner jeg med at du har elektrisk speedometer, da slipper du wire og slikt. Du kan sjekke dette ved at triptellerreset'en er på høyre side (under 240km/t).

Er mulig du må av med plastdekselet rundt vifte/radio/etc før du kan ta av det øverste.

Lykke til

1998 BMW 318i

2005 BMW 116i

1995 Ford Mondeo

1991 Mazda 323

1983 Golf Diesel (52hk)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk skal du ha!!!

... Men jeg har skrevet feil. Bilen min er en -94 mod. reg. 04.1994. Såvidt jeg kan forstå er da speddeometeret analogt? Triptelleren er analog og står midt i speedometerskiva.

Er det noen ekstra hensyn jeg bør ta hvis speedometeret ikke er digitalt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk skal du ha!!!

... Men jeg har skrevet feil. Bilen min er en -94 mod. reg. 04.1994. Såvidt jeg kan forstå er da speddeometeret analogt? Triptelleren er analog og står midt i speedometerskiva.

Er det noen ekstra hensyn jeg bør ta hvis speedometeret ikke er digitalt?

Midt på?

Den skal stå under speedometernåla når den ligger på 0.

Jeg har aldri tuklet med speedowire før, så det må du spørre noen andre her om. Her er mange med 93 og 94-mondeoer :)

Tror ikke det skal være noe pes

1998 BMW 318i

2005 BMW 116i

1995 Ford Mondeo

1991 Mazda 323

1983 Golf Diesel (52hk)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan sjekke dette ved at triptellerreset'en er på høyre side (under 240km/t).

Hmmm Min Mondeo er en 96 CLX, jeg har eletrisk speedometer, men jeg mener da at reset-knotten sitter til venstre for trippteller-talla. Sikker på at du ikke mikser om høyre og venstre nå twinflower? Min er sånn som denne (bilde lånt fra Lockwood), men vises da ikke i engelske miles, men du fatter vel tegninga :D

400LMM2.JPG

2004 Ford Mondeo 1.8 Trend

1996 Ford Mondeo glx 2.0 (Død 21 August 2009)

1986 Yamaha XJ-600

http://www.my-ride.com

Alle bilder på min side er digitalt signert og kopibeskyttet ifølge åndeverksloven

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...sikkert bare viceguy som skrøyter på seg el-speedo fatality

:D

HA.. HA...HA :D

Stemte det twinflower, var nok meg som hadde blingsa. Har knappen under 320 Km/t .... ehhh 240 km/t jeg også :D

2004 Ford Mondeo 1.8 Trend

1996 Ford Mondeo glx 2.0 (Død 21 August 2009)

1986 Yamaha XJ-600

http://www.my-ride.com

Alle bilder på min side er digitalt signert og kopibeskyttet ifølge åndeverksloven

Lenke til kommentar
Del på andre sider