monte carlo Skrevet August 23, 2005 Rapporter Share Skrevet August 23, 2005 lurte på ca hvor mye en overdrive til min th-400 hadde kosta..?? går det ann å kjøpe det brukt? er det billigere i sverige? takker for alle svar... :) Siter 74 Chevrolet Monte Carlo med oldsmobile 455 på 350hk...!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Perss Skrevet August 24, 2005 Rapporter Share Skrevet August 24, 2005 dersom det er "Gear Vendors" overdrive du ser etter ligger er nok de vanskelige å få tak i brukt og prisen for en ny ligger i USA $ 2500.- Kan du få en TH700 til å passe er kanskje det et alternativ, du får i hvertfall en overdrive. I Sverige finner du sånne brukt fra SEK 3-4000 og oppover. Siter '96 Chevy Impala SS Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
T/A 455 Skrevet August 24, 2005 Rapporter Share Skrevet August 24, 2005 Selger min hvis jeg får et meget bra bud. Forsåvidt så tviler jeg på at du finner den brukt i Sverige. Björn på Camarskroten sa det var den første han hadde hatt inne og han har holdt på noen år i bransjen ;). Såvidt jeg kan skjønne så er det ikke snakk om et overgir, men et overgir på samtlige gir, noe som vill si at man har 6gir. Siter 1966 Pontiac Catalina 421 Tri Power 1974 Pontiac Catalina Safari Wagon 1975 Pontiac Trans AM prosjekt 1977 Pontiac Catalina Safari Wagon Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
monte carlo Skrevet August 24, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 24, 2005 Selger min hvis jeg får et meget bra bud. Forsåvidt så tviler jeg på at du finner den brukt i Sverige. Björn på Camarskroten sa det var den første han hadde hatt inne og han har holdt på noen år i bransjen ;). Såvidt jeg kan skjønne så er det ikke snakk om et overgir, men et overgir på samtlige gir, noe som vill si at man har 6gir. veit ikke om dette er riktig, men er ikke overdrive bare et ekstra "cruise" gir...?? sånn at jeg får 4 gir.. Siter 74 Chevrolet Monte Carlo med oldsmobile 455 på 350hk...!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
T/A 455 Skrevet August 24, 2005 Rapporter Share Skrevet August 24, 2005 Hvis du kjøper en girkasse med overgir så er det det. Men det jeg her snakker om er en ekstra overgirkasse som monteres bak den girkassen du allerede har. Den gir deg et ekstra gir for hvert gir du har :) Siter 1966 Pontiac Catalina 421 Tri Power 1974 Pontiac Catalina Safari Wagon 1975 Pontiac Trans AM prosjekt 1977 Pontiac Catalina Safari Wagon Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
monte carlo Skrevet August 24, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 24, 2005 Hvis du kjøper en girkasse med overgir så er det det. Men det jeg her snakker om er en ekstra overgirkasse som monteres bak den girkassen du allerede har. Den gir deg et ekstra gir for hvert gir du har :) ossen kobles de girene inn da? en ekstra spak? :wonder Siter 74 Chevrolet Monte Carlo med oldsmobile 455 på 350hk...!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
T/A 455 Skrevet August 24, 2005 Rapporter Share Skrevet August 24, 2005 Har ikke prøvd den enda, men er i alefall automatisk, er helt sikkert mulighet for å slå den av og på også. Siter 1966 Pontiac Catalina 421 Tri Power 1974 Pontiac Catalina Safari Wagon 1975 Pontiac Trans AM prosjekt 1977 Pontiac Catalina Safari Wagon Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
monte carlo Skrevet August 24, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 24, 2005 det er vel kanskje billigere å kjøpe en kasse med overdrive, enn å skaffe det til den jeg har nå...? hvem kasse burde jeg ha da? Siter 74 Chevrolet Monte Carlo med oldsmobile 455 på 350hk...!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
T/A 455 Skrevet August 24, 2005 Rapporter Share Skrevet August 24, 2005 Skal du bruke ny kasse må du ha noen form for spacer som gjør at chevy girkassene passer. Eneste nyere girkassen som passer rett på er th200 og th200-R4. Disse er i utganspunktet alt for svak til en momentsterk 455cid, så må i såfall bygges om. Hvilken bakaksel utveksling er du har fra før. Kommer nok til å koste noen kr uansett , så hvis den ikke er helt for ille ville jeg vurdert å la ting være som det er. Siter 1966 Pontiac Catalina 421 Tri Power 1974 Pontiac Catalina Safari Wagon 1975 Pontiac Trans AM prosjekt 1977 Pontiac Catalina Safari Wagon Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CamaroCab Skrevet August 25, 2005 Rapporter Share Skrevet August 25, 2005 Skal du bruke ny kasse må du ha noen form for spacer som gjør at chevy girkassene passer. Eneste nyere girkassen som passer rett på er th200 og th200-R4. Disse er i utganspunktet alt for svak til en momentsterk 455cid, så må i såfall bygges om. Hvilken bakaksel utveksling er du har fra før. Kommer nok til å koste noen kr uansett , så hvis den ikke er helt for ille ville jeg vurdert å la ting være som det er. HAr ikke Oldsmotorer og Chevrolet samme boltsirkel?????????????????????? :cab :chevy Siter http://img216.imageshack.us/img216/9190/thattackmk0.gif Pay no mind to those who talk behind your back, it simply means you are 2 steps ahead. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
T/A 455 Skrevet August 25, 2005 Rapporter Share Skrevet August 25, 2005 Tror det er startmotor plasseringen som gjør at det ikke passer om hverandre. Er mulig bolt sirkelen er forskjellig men tviler litt. Startmotoren på Buick,olds, pontiac og caddilac er på motsatt side av på chevy Siter 1966 Pontiac Catalina 421 Tri Power 1974 Pontiac Catalina Safari Wagon 1975 Pontiac Trans AM prosjekt 1977 Pontiac Catalina Safari Wagon Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
monte carlo Skrevet August 25, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 25, 2005 utvekslingen er 3,08... det er vel kanskje best å la det være som det er... :) Siter 74 Chevrolet Monte Carlo med oldsmobile 455 på 350hk...!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Chevy350 Skrevet August 25, 2005 Rapporter Share Skrevet August 25, 2005 Chevy har sitt boltmønster og Buick/Olds/Pont/Cadillac sitt, riktig med at starteren er på "feil" side i forhold til Chevy :) Styretappene på blokka som sentrerer kassa er like, og 2 av boltene passer overens. Ellers er det bare surr, kan også være noen små forskjeller på flexplater/convertere. TH2004R har dobbelt boltsirkel, ser lett forskjellene der cheers 3.08 ja... Bør nesten ha lavere utveksling før du monterer overdrive. Vi har 2.79:1, "små" hjul og TH700R4 (0.7:1 4.gir) og det er for tungt allerede for norske motorveier. Perfekt i ca 120-130km/t da :) Siter Christian '77 Caprice Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
monte carlo Skrevet August 25, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 25, 2005 men viss jeg bytter bakaksel til en med 2,70:1 i utveksling ville bensin forbrukt gå noe særlig ned?? hadde tenkt å dra på noen lange turer til neste sommer med den når jeg får lappen..... hadde vært litt fint viss den ikke brukte så mye på langkjøring da.... Siter 74 Chevrolet Monte Carlo med oldsmobile 455 på 350hk...!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
epidemic Skrevet August 25, 2005 Rapporter Share Skrevet August 25, 2005 Morn du petter:P den utvekslinga du kjører med der er ganske mild, altså rimelig standard, hvis du går ned til 2,80 for eks eller noe sånn vil turtallet blir lavere, høyere toppfart, mindre bensin forbruk, men en del tregere akselerasjon (er jo det som er kult :fire: ) Tror det er billigere å kjøpe en ny th400 kasse eller th 700 enn å invistere i en gear vendor.....gear vendoren er seff bedere, men koster deretter. Siter 1973 Ford Pinto (med 302HO v8) sombrero 1968 Volvo 144 (75HK) :pimp V8 er tingen;) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.