Gå til innhold

overdrive?

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

dersom det er "Gear Vendors" overdrive du ser etter ligger er nok de vanskelige å få tak i brukt og prisen for en ny ligger i USA $ 2500.-

 

Kan du få en TH700 til å passe er kanskje det et alternativ, du får i hvertfall en overdrive. I Sverige finner du sånne brukt fra SEK 3-4000 og oppover.

'96 Chevy Impala SS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selger min hvis jeg får et meget bra bud. Forsåvidt så tviler jeg på at du finner den brukt i Sverige. Björn på Camarskroten sa det var den første han hadde hatt inne og han har holdt på noen år i bransjen ;). Såvidt jeg kan skjønne så er det ikke snakk om et overgir, men et overgir på samtlige gir, noe som vill si at man har 6gir.

1966 Pontiac Catalina 421 Tri Power

1974 Pontiac Catalina Safari Wagon

1975 Pontiac Trans AM prosjekt

1977 Pontiac Catalina Safari Wagon

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selger min hvis jeg får et meget bra bud. Forsåvidt så tviler jeg på at du finner den brukt i Sverige. Björn på Camarskroten sa det var den første han hadde hatt inne og han har holdt på noen år i bransjen ;). Såvidt jeg kan skjønne så er det ikke snakk om et overgir, men et overgir på samtlige gir, noe som vill si at man har 6gir.

 

veit ikke om dette er riktig, men er ikke overdrive bare et ekstra "cruise" gir...?? sånn at jeg får 4 gir..

74 Chevrolet Monte Carlo med oldsmobile 455 på 350hk...!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du kjøper en girkasse med overgir så er det det. Men det jeg her snakker om er en ekstra overgirkasse som monteres bak den girkassen du allerede har. Den gir deg et ekstra gir for hvert gir du har :)

1966 Pontiac Catalina 421 Tri Power

1974 Pontiac Catalina Safari Wagon

1975 Pontiac Trans AM prosjekt

1977 Pontiac Catalina Safari Wagon

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du kjøper en girkasse med overgir så er det det. Men det jeg her snakker om er en ekstra overgirkasse som monteres bak den girkassen du allerede har. Den gir deg et ekstra gir for hvert gir du har :)

 

ossen kobles de girene inn da? en ekstra spak? :wonder

74 Chevrolet Monte Carlo med oldsmobile 455 på 350hk...!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal du bruke ny kasse må du ha noen form for spacer som gjør at chevy girkassene passer. Eneste nyere girkassen som passer rett på er th200 og th200-R4. Disse er i utganspunktet alt for svak til en momentsterk 455cid, så må i såfall bygges om.

 

 

Hvilken bakaksel utveksling er du har fra før. Kommer nok til å koste noen kr uansett , så hvis den ikke er helt for ille ville jeg vurdert å la ting være som det er.

1966 Pontiac Catalina 421 Tri Power

1974 Pontiac Catalina Safari Wagon

1975 Pontiac Trans AM prosjekt

1977 Pontiac Catalina Safari Wagon

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal du bruke ny kasse må du ha noen form for spacer som gjør at chevy girkassene passer. Eneste nyere girkassen som passer rett på er th200 og th200-R4. Disse er i utganspunktet alt for svak til en momentsterk 455cid, så må i såfall bygges om.

 

 

 

Hvilken bakaksel utveksling er du har fra før. Kommer nok til å koste noen kr uansett , så hvis den ikke er helt for ille ville jeg vurdert å la ting være som det er.

HAr ikke Oldsmotorer og Chevrolet samme boltsirkel?????????????????????? :cab :chevy

http://img216.imageshack.us/img216/9190/thattackmk0.gif

Pay no mind to those who talk behind your back, it simply means you are 2 steps ahead.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror det er startmotor plasseringen som gjør at det ikke passer om hverandre. Er mulig bolt sirkelen er forskjellig men tviler litt. Startmotoren på Buick,olds, pontiac og caddilac er på motsatt side av på chevy

1966 Pontiac Catalina 421 Tri Power

1974 Pontiac Catalina Safari Wagon

1975 Pontiac Trans AM prosjekt

1977 Pontiac Catalina Safari Wagon

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Chevy har sitt boltmønster og Buick/Olds/Pont/Cadillac sitt, riktig med at starteren er på "feil" side i forhold til Chevy :) Styretappene på blokka som sentrerer kassa er like, og 2 av boltene passer overens. Ellers er det bare surr, kan også være noen små forskjeller på flexplater/convertere. TH2004R har dobbelt boltsirkel, ser lett forskjellene der cheers

 

3.08 ja... Bør nesten ha lavere utveksling før du monterer overdrive. Vi har 2.79:1, "små" hjul og TH700R4 (0.7:1 4.gir) og det er for tungt allerede for norske motorveier. Perfekt i ca 120-130km/t da :)

Christian

'77 Caprice

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men viss jeg bytter bakaksel til en med 2,70:1 i utveksling ville bensin forbrukt gå noe særlig ned?? hadde tenkt å dra på noen lange turer til neste sommer med den når jeg får lappen..... hadde vært litt fint viss den ikke brukte så mye på langkjøring da....

74 Chevrolet Monte Carlo med oldsmobile 455 på 350hk...!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Morn du petter:P

 

den utvekslinga du kjører med der er ganske mild, altså rimelig standard, hvis du går ned til 2,80 for eks eller noe sånn vil turtallet blir lavere, høyere toppfart, mindre bensin forbruk, men en del tregere akselerasjon (er jo det som er kult :fire: )

Tror det er billigere å kjøpe en ny th400 kasse eller th 700 enn å invistere i en gear vendor.....gear vendoren er seff bedere, men koster deretter.

1973 Ford Pinto (med 302HO v8) sombrero

1968 Volvo 144 (75HK) :pimp

 

V8 er tingen;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår