monte carlo Skrevet August 25, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 25, 2005 Morn du petter:P den utvekslinga du kjører med der er ganske mild, altså rimelig standard, hvis du går ned til 2,80 for eks eller noe sånn vil turtallet blir lavere, høyere toppfart, mindre bensin forbruk, men en del tregere akselerasjon (er jo det som er kult :fire: ) Tror det er billigere å kjøpe en ny th400 kasse eller th 700 enn å invistere i en gear vendor.....gear vendoren er seff bedere, men koster deretter. heisann du... er nok billigere å kjøpe ny kasse ja... det er bare det å finne en kasse som passer og som ikke koster skjorta..... :( Siter 74 Chevrolet Monte Carlo med oldsmobile 455 på 350hk...!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
epidemic Skrevet August 25, 2005 Rapporter Share Skrevet August 25, 2005 brukte th 400/700 kasser får man jo nesten kasta etter seg:P er ikke dyrt Men hvordan er turtallet ditt i 100 km a? mye ligger du på da ca, er det høyt eller? Siter 1973 Ford Pinto (med 302HO v8) sombrero 1968 Volvo 144 (75HK) :pimp V8 er tingen;) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
monte carlo Skrevet August 25, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 25, 2005 har ikke turteller så er ikke helt sikker.... men det kan sikkert bli lavere.... Siter 74 Chevrolet Monte Carlo med oldsmobile 455 på 350hk...!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Perss Skrevet August 26, 2005 Rapporter Share Skrevet August 26, 2005 Din TH400 har vel 1:1 utveksling? Med 3,08 utveksling bak bör turtallet ligge der jeg er/var når jeg ikke bruker OD, dvs. ca. 22-2300rpm ved 100km/t. I OD er jeg ca. 30% lavere. Dette med 4L60E kasse (elektronisk/nyere versjon av TH700) og dekk med 27toms høyde. :chevy nå "ny og bedre" med 3,73 utveksling.... Siter '96 Chevy Impala SS Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
T/A 455 Skrevet August 26, 2005 Rapporter Share Skrevet August 26, 2005 Ja, det tror nok jeg også. Har lest mange plasser at nettop 3.08 utvekslingen er en utveksling som er veldig fin for økonomi. Bilen din vill uansett møte luftmotstands veggen ved ca 100km/t, så noe bensinøkonoimi i 120-130km/t tror jeg ikke du kan regne med uansett. Eneste grunnen til å bruke noe sånt ville i såfall være ved bytte til bakakselutveksling 3,73 eller noe. Skulle du montert den på din bil, så bille utvekslingen i fjerde gir være tilsvarende 2.15, noe som ville tilsvare ned mot 1000rpm i 80km/t. Da ville du komme borti problemer med at at convertern slurer bort det meste av effekt og sannsyneligvis økt bensinforbruk. Turtallet dit i 100 ligger rundt 2500 omdreininger nå... OM du absolutt vill ha den gear vendor saken, så selger jeg den for 5000kr. Siter 1966 Pontiac Catalina 421 Tri Power 1974 Pontiac Catalina Safari Wagon 1975 Pontiac Trans AM prosjekt 1977 Pontiac Catalina Safari Wagon Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
epidemic Skrevet August 27, 2005 Rapporter Share Skrevet August 27, 2005 Anbefaller deg å ikke bytte til en th700 kasse, siden den er svakere enn din nåværende th400 kasse, 2500rpm i 100 km er ikke mye, bedere å bruke litt mer bensin enn å bytte til en kasse som ikke tåler så mye......th400 kasser kommer ikke med overdrive (4gir)..... Siter 1973 Ford Pinto (med 302HO v8) sombrero 1968 Volvo 144 (75HK) :pimp V8 er tingen;) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.