Gå til innhold

overdrive?

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

Morn du petter:P

 

den utvekslinga du kjører med der er ganske mild, altså rimelig standard, hvis du går ned til 2,80 for eks eller noe sånn vil turtallet blir lavere, høyere toppfart, mindre bensin forbruk, men en del tregere akselerasjon (er jo det som er kult :fire: )

Tror det er billigere å kjøpe en ny th400 kasse eller th 700 enn å invistere i en gear vendor.....gear vendoren er seff bedere, men koster deretter.

 

heisann du...

 

er nok billigere å kjøpe ny kasse ja... det er bare det å finne en kasse som passer og som ikke koster skjorta..... :(

74 Chevrolet Monte Carlo med oldsmobile 455 på 350hk...!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Din TH400 har vel 1:1 utveksling? Med 3,08 utveksling bak bör turtallet ligge der jeg er/var når jeg ikke bruker OD, dvs. ca. 22-2300rpm ved 100km/t.

I OD er jeg ca. 30% lavere.

 

Dette med 4L60E kasse (elektronisk/nyere versjon av TH700) og dekk med 27toms høyde.

 

:chevy

 

nå "ny og bedre" med 3,73 utveksling....

'96 Chevy Impala SS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det tror nok jeg også. Har lest mange plasser at nettop 3.08 utvekslingen er en utveksling som er veldig fin for økonomi. Bilen din vill uansett møte luftmotstands veggen ved ca 100km/t, så noe bensinøkonoimi i 120-130km/t tror jeg ikke du kan regne med uansett. Eneste grunnen til å bruke noe sånt ville i såfall være ved bytte til bakakselutveksling 3,73 eller noe.

 

Skulle du montert den på din bil, så bille utvekslingen i fjerde gir være tilsvarende 2.15, noe som ville tilsvare ned mot 1000rpm i 80km/t. Da ville du komme borti problemer med at at convertern slurer bort det meste av effekt og sannsyneligvis økt bensinforbruk.

 

 

Turtallet dit i 100 ligger rundt 2500 omdreininger nå...

 

 

OM du absolutt vill ha den gear vendor saken, så selger jeg den for 5000kr.

1966 Pontiac Catalina 421 Tri Power

1974 Pontiac Catalina Safari Wagon

1975 Pontiac Trans AM prosjekt

1977 Pontiac Catalina Safari Wagon

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anbefaller deg å ikke bytte til en th700 kasse, siden den er svakere enn din nåværende th400 kasse, 2500rpm i 100 km er ikke mye, bedere å bruke litt mer bensin enn å bytte til en kasse som ikke tåler så mye......th400 kasser kommer ikke med overdrive (4gir).....

1973 Ford Pinto (med 302HO v8) sombrero

1968 Volvo 144 (75HK) :pimp

 

V8 er tingen;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår