opel freak Skrevet August 23, 2005 Rapporter Share Skrevet August 23, 2005 Dette er ikke kødd en gang, jeg lurer rett å slett på hva som er den mest spesielle: -forsterkeren -Subben -Frontsettet -hovedenheten Du noen gang har vert borti. Da mener jeg ikke nødvendigvis det beste men, kansje heller at f.eks en høytaler er helt forskjellig fra andre p.g.a at oppbygningen er helt annerledes enn det andre produsenter har. Skjønner derehva jeg mener? Bra, sett igang å skriv........ Siter K.I.S.S Keep It Simple Stupid Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TransMedia Skrevet August 24, 2005 Rapporter Share Skrevet August 24, 2005 Her fikk jeg ihvertfall en flashback til den Phoenix Gold-bassen fra endel år tilbake... den med ...ehh... propell-designen... hva var det den het igjen?? Siter www.transmedia.no www.transthule.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Earthquake Skrevet August 24, 2005 Rapporter Share Skrevet August 24, 2005 Tja, det finnes jo mye rart på markedet. Men noe av det rareste jeg har sett må vel være Oxygen Audio sin Jet² basser, leveres i 15 og 18" og har ikke "kurv", magneten henger fritt i enden av elementet finnes link til langt bedre bilde her Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TransMedia Skrevet August 24, 2005 Rapporter Share Skrevet August 24, 2005 Phoenix Gold Cyclone, for pokker... link HER!!! Endelig noe nytt... for 6 år siden... :( Med denne kunne man tørke håret... Siter www.transmedia.no www.transthule.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ePiFaNT Skrevet August 24, 2005 Rapporter Share Skrevet August 24, 2005 Oxygene-bassene bygges av engelske (?) Volt, som har disse snedig kontruerte chassiene på elementene sine. Ved å la chassiet gå langs utsiden av membranen kan man feste det hele i "midten" av svingspolen, og derved oppnå bedre kjøling i forhold til konvensjonelle chassis. Så magneten henger EGENTLIG ikke i løse luften, selv om det kan se sånn ut. Den sære og svært spesielle Phoenix Gold-bassen er en såkalt Rotary Woofer. HER er en tråd om konseptet, som til og med inkluderer etpar innlegg av mannen som konstruerte pre-produksjonsmodellene for Phoenix Gold, Tom Danley. Disse elementene ble opprinnelig konstruert i MYE større versjoner for å kansellere lyden fra noen enorme kjølevifter ved et elektrisitetsverk, så Cyclonen er en slags miniutgave av disse. "Ulempen" ved å bruke slike Rotary Woofere til audiobruk er at man har svært høy bevegelig masse i forhold til konvensjonelle element. Frekvensresponsen er derfor svært begrenset over 50-60 hz. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ePiFaNT Skrevet August 24, 2005 Rapporter Share Skrevet August 24, 2005 En spennende teknologi som forhåpentligvis kommer på markedet om ikke så altfor lenge, er Tymphany`s LAT, Linear Array Transducer, som bl.a. Ken Kantor (kjent fra NHT) har hatt en finger med i. Disse elementene fungerer omtrent som mange basselementer montert "over hverandre" i en åpen baffel, hvor annethvert element har åpning "utover" mens resten har åpning "innover". Halvparten av elementene drives av en magnet i den ene enden, mens den andre halvparten drives av en magnet i.. ja.. den andre enden. Forøvrig ikke helt nytt, ettersom Oskar Heil tok patent på noe liknende så tidlig som 1976. Heil er for mange bedre kjent som mannen bak Heil AMT, Air Motion Transformer, et konsept som blir brukt av diverse produsenter den dag i dag, bla. Mundorf og ETON: Vas på Tymphany-elementene er HØY, men membranarealet på den største modellen (foreløpige spesifikasjoner) tilsvarer nesten fem 12-tommere... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opel freak Skrevet August 24, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 24, 2005 Går det ann å få kjøpt disse "rotasjons subbene"? Siter K.I.S.S Keep It Simple Stupid Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TransMedia Skrevet August 24, 2005 Rapporter Share Skrevet August 24, 2005 Et googlesøk avslører litt info her og her litt nede på siden. Den kostet ihvertfall 5995,- på HiFi-klubben for snart 10 år siden... du finner kanskje en på ebay av og til... google etter: "phoenix gold" cyclone, så dukker det nok opp noe. Siter www.transmedia.no www.transthule.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opel freak Skrevet August 25, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 25, 2005 Intressant lesning dette du ja. Vet du om noen firmaer som selger disse subbene da? gjerne utlandet.... Vert fint om noen eksisterende firma kunne tatt opp en import av slike elementer.......... Et googlesøk avslører litt info her og her litt nede på siden. Den kostet ihvertfall 5995,- på HiFi-klubben for snart 10 år siden... du finner kanskje en på ebay av og til... google etter: "phoenix gold" cyclone, så dukker det nok opp noe. Siter K.I.S.S Keep It Simple Stupid Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opel freak Skrevet August 25, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 25, 2005 Forresten, vert gøy å hatt noe slikt i en bil da, Phoenix Gold sin spiller opp til 60Hz. Kan jo dele den fra 50 og nedover...... Tor jeg må rote rundt å se om jeg kan få importert en tror jeg. Sikle sikle; yummy yummy Siter K.I.S.S Keep It Simple Stupid Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rockford Seat Skrevet August 25, 2005 Rapporter Share Skrevet August 25, 2005 Dette er ikke kødd en gang,jeg lurer rett å slett på hva som er den mest spesielle: -forsterkeren -Subben -Frontsettet -hovedenheten Du noen gang har vert borti. Da mener jeg ikke nødvendigvis det beste men, kansje heller at f.eks en høytaler er helt forskjellig fra andre p.g.a at oppbygningen er helt annerledes enn det andre produsenter har. Skjønner derehva jeg mener? Bra, sett igang å skriv........ Soundstream DaVinci 7 kanaler med 24karat gulltopp er vel noe spesiell forsterker. Ellers så hadde vel McIntosh ett beist av en dobbel din cdspiller med 2 digre VU metere på.. Siter Mvh Lars Engen lars76@online.no http://members.cardomain.com/arosa Team Bling Bling: Pioneer P9+P9 DSP Pioneer DVD+DAB Soundstream TR forsterkere Soundstream Van Gogh subbere Soundstream kondensator Eton Midbass/Mellomtone MT diskant Monster Cable Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
matador Skrevet August 26, 2005 Rapporter Share Skrevet August 26, 2005 Da syns jeg at Adcom sin 2x70watt er utenom det vanlig... i bildet selve forsterkeren som var over halv meter langt -om jeg ikke husker feil- og "vesle" 2x70watt og selve strømsforsyningen var like stor i samme type utsende... Selve forsterker delen Siter --kjøper/reparerer alt (nesten) av defekt elektronikk-- *send PM* -Project SQ-, om DYNAMO og Enkelt SQ med 6x9" kicpanel frontsett Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rockford Seat Skrevet August 26, 2005 Rapporter Share Skrevet August 26, 2005 Da syns jeg at Adcom sin 2x70watt er utenom det vanlig... i bildet selve forsterkeren som var over halv meter langt -om jeg ikke husker feil- og "vesle" 2x70watt og selve strømsforsyningen var like stor i samme type utsende... Selve forsterker delen Husker min første forsterker Adcom GFA4404 eller noe slikt :-) Den så omtrent sånn ut :-=) Siter Mvh Lars Engen lars76@online.no http://members.cardomain.com/arosa Team Bling Bling: Pioneer P9+P9 DSP Pioneer DVD+DAB Soundstream TR forsterkere Soundstream Van Gogh subbere Soundstream kondensator Eton Midbass/Mellomtone MT diskant Monster Cable Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
matador Skrevet August 26, 2005 Rapporter Share Skrevet August 26, 2005 Adcom GFA4404 er på "pinglete" 4x40watt og ca 64cm lang DC koblet hele veien=ingen kondensator i signal veien... cheers Siter --kjøper/reparerer alt (nesten) av defekt elektronikk-- *send PM* -Project SQ-, om DYNAMO og Enkelt SQ med 6x9" kicpanel frontsett Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mr. SQ Skrevet August 27, 2005 Rapporter Share Skrevet August 27, 2005 Av forsterkere nå for tiden, vil jeg klart hevde at Phass RE2, HSS Fidelity HT230 og et par Abola konstruksjoner, er noe utenom det man ser hver dag. mvh Glenn Siter Mine uttalelser er basert på den erfaring som er opparbeidet gjennom flere år. Subjektive opplevelser vil selvsagt influere. Jeg tilstreber en ærlig og balansert fremstilling. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg