Gå til innhold

Det mest spesielle....

Ranger emnet

opel freak

Anbefalte innlegg

Av forsterkere nå for tiden, vil jeg klart hevde at Phass RE2, HSS Fidelity HT230 og et par Abola konstruksjoner, er noe utenom det man ser hver dag.

mvh

Glenn

Er det noen som har bilder av de ?

Mvh

Lars Engen

lars76@online.no

http://members.cardomain.com/arosa

Team Bling Bling:

Pioneer P9+P9 DSP

Pioneer DVD+DAB

Soundstream TR forsterkere

Soundstream Van Gogh subbere

Soundstream kondensator

Eton Midbass/Mellomtone

MT diskant

Monster Cable

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For the Google-challenged:

Phass RE 2

ser jeg feil ellr er det et push pull med transformator utgang?? hehe... trodde det var slutt på det siden de siste germaniums transistorer ble brukt?? isåfall ikke mye å bruke til en subb. :deng ellers ser jeg en del tantal kondiser med forspenning... :pray

HSS HT230:

rør forsterker med den utsende kan vel neppe fungere så lenge feilfritt i en bil?? dessuten, hvor lenge holder gløddetråden på de rørene tror du?? mikrofoni?

hvor er strømsforsyningen til disse??

--kjøper/reparerer alt (nesten) av defekt elektronikk-- *send PM*

-Project SQ-, om DYNAMO og Enkelt SQ med 6x9" kicpanel frontsett

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Av forsterkere nå for tiden, vil jeg klart hevde at Phass RE2, HSS Fidelity HT230 og et par Abola konstruksjoner, er noe utenom det man ser hver dag.

mvh

Glenn

Så ikke ut som at Phass hadde de beste terminalene akkurat da. er det tilfellet?

Så i ettertid at det var et større bilde av Phass forsterkeren her. Jeg hadde rett da, ikke all verdens til terminaler.

K.I.S.S

Keep It Simple Stupid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel ikke store forskjellen fra hva som sitter på svært mange hjemme-forsterkere? Bruk spadeterminaler eller uisolert kabel og skru dem godt til. Bananplugger som sitter godt bør også gå fint. Tviler uansett på at du vil oppleve noen forskjell :)

Skruetilkoplinger er jo ti ganger bedre da.....

K.I.S.S

Keep It Simple Stupid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så ikke ut som at Phass hadde de beste terminalene akkurat da. er det tilfellet?

Så i ettertid at det var et større bilde av Phass forsterkeren her. Jeg hadde rett da, ikke all verdens til terminaler.

Tror ikke du skal bry deg så veldig mye om akkurat dette. Flere av de aller beste forsterkerprodusenene i verden benytter akkurat disse strømterminalene. Jeg kan nevne Celestra, Zapco, ARC audio m.f.

Når det gjelder høyttalerterminalene står disse på ingen måte tilbake for ting benyttet av andre.

Terminaler kan på mange måter også være en markedsføringsjippo.

mvh

Glenn

Mine uttalelser er basert på den erfaring som er opparbeidet gjennom flere år. Subjektive opplevelser vil selvsagt influere. Jeg tilstreber en ærlig og balansert fremstilling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skruetilkoplinger er jo ti ganger bedre da.....

Jaha? Jeg kan ikke si jeg ser den store konstruksjonsmessige forskjellen her.. Begge typer terminaler benytter seg av en midtre "stang" for å forankre trykkflaten til selve terminalen. Det som holder kabelen fast er at man skrur trykkflaten mot kabelen/spaden for å holde den fast. Den eneste forskjellen er at "vanlige" skruetilkoblinger har en midtre stang som roterer sammen med trykkflaten, mens Phass` løsning ikke gjør.

Phass-terminalene har grei innbyrdes avstand slik at man får tak (ikke 3mm fra hverandre, slik mange hjemmehifi-komponenter har..). Dersom stigningen på gjengene er riktig skal man slett ikke trenge å bekymre seg for at ledningene løsner. Ja, det er vibrasjoner i en bil, men dersom du har +/- 5 cm vandring på forsterker eller kabel har du bare montert det dårlig...

Man trenger tross alt ikke skru til terminalene med momentnøkkel for at kablene skal sitte fast...

Lenke til kommentar
Del på andre sider