Odd-Helge Skrevet August 23, 2005 Rapporter Share Skrevet August 23, 2005 har denne bilen noen spesielle svakheter i forstilling drivverk jeg burde være ops på?? hvordan er det med rust sånn utover de vanlige plassene på P10 modelen? mvh Odd Helge 91 p10GT Siter Livet er ikke bare en lek,det er også en dans på roser ;) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dulle Skrevet August 24, 2005 Rapporter Share Skrevet August 24, 2005 Jeg vet ikke om du teller litt høyt forbruk av foringer som en svakhet? Er vel den øverste bærearmen i forstillinga som har en tendens til å bruke opp foringer ganske fort, men det kommer an på hvordan du kjører og da ;) Ellers skal vel ikke rust være noe problem, hvis du vet om de vanlige stedene.. finner man en som har hatt en snill forrige eier, så kan nok disse bilene være tilnærmet lik rustfrie. Siter Nissan Primera P11 GT '98 [H6R, AGX, K&N, Under utvikling] Nissan Primera P10 LX '92 [solgt, sikkert død] http://www.nccn.no - Nissan Car Club Norway Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
GTPrimeraGT Skrevet August 24, 2005 Rapporter Share Skrevet August 24, 2005 Jeg vet ikke om du teller litt høyt forbruk av foringer som en svakhet? Er vel den øverste bærearmen i forstillinga som har en tendens til å bruke opp foringer ganske fort, men det kommer an på hvordan du kjører og da ;)Ellers skal vel ikke rust være noe problem, hvis du vet om de vanlige stedene.. finner man en som har hatt en snill forrige eier, så kan nok disse bilene være tilnærmet lik rustfrie. Vell... Stemmer ikkje helt dt.. uansett hvor snill eieren har vert så er det EN plass som bør sjekkes.. Ta av bakdekket på fører siden og vipp av dekselet som går opp langs bensinrøret. Helt øverst der vil det garantert være fullt av sand etc... se hvordan det står til med rust der.. + rundt selve bensinhullet ( på innsiden ) Dette har vert på så og si alle p10 Gtene eg har sett på. inkludert min egen.. skal få sveist det men spørs hvem som våger og sveise så nært bensinrøret. Ellers er det veldig lite rust på disse bilene ja. Men kanalene bakesrst.. når du åpner bakdørene.. av en eller annen merkelig grunn er det venstesiden det ruster.. Siter _/1994 Primera e GT\_ KN,Supersprint,chip Dvd,PS2,Rockford 230V,TV Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
primerasri Skrevet August 24, 2005 Rapporter Share Skrevet August 24, 2005 Der er det MYE sand ja...har jeg også lagt merke til på min SRI, men har aldri sett etter rust..kanskje jeg også bør gjøre det :thumb Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Odd-Helge Skrevet August 24, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 24, 2005 sammenføyningene generelt er rustsamlere på disse bilen. denne bilen har ikke hadd noen snill forige eier noe den bærer preg av men heldigvis fikk jeg den billig så har litt å gå på. kommer tilbake med en prosjekt-tråd angående rustsveising og annet på bilen så snart jeg setter i gang Siter Livet er ikke bare en lek,det er også en dans på roser ;) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
partypulp Skrevet August 24, 2005 Rapporter Share Skrevet August 24, 2005 Grunnen til at det er ruster mest på venstre side er pga møtende trafikk. Sprut osv. Siter http://www.mitsubishi-klubben.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
GTPrimeraGT Skrevet August 24, 2005 Rapporter Share Skrevet August 24, 2005 Grunnen til at det er ruster mest på venstre side er pga møtende trafikk. Sprut osv. Å? flott.. alltid lurt på det der.. :) takk for at du ordnet opp i dt for meg! :) Siter _/1994 Primera e GT\_ KN,Supersprint,chip Dvd,PS2,Rockford 230V,TV Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
GTPrimeraGT Skrevet August 24, 2005 Rapporter Share Skrevet August 24, 2005 Der er det MYE sand ja...har jeg også lagt merke til på min SRI, men har aldri sett etter rust..kanskje jeg også bør gjøre det :thumb Ja anbefaler det på det sterkeste! :) Kan selvfølgelig ha vert heldig du og ikkje ha fått rust der enda.. men da bør det rengjøres og tectyleres GODT! ellers vil det garantert før eller senere begynne og ruste. Siter _/1994 Primera e GT\_ KN,Supersprint,chip Dvd,PS2,Rockford 230V,TV Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fox Skrevet August 24, 2005 Rapporter Share Skrevet August 24, 2005 Jeg hadde også på venstre side på SRI'en mens det er begge sider på SE'n. De første primeraene ruster en god del om den ikke er passet på. Kanalene er desidert mest utsatt. Siter '07 Ford disConnect 220LX '98 Audi Cabrio x: V50 Sport, Laguna 1.6, Primera 2.0 GT, 2.0 SRI, 2.0 SE, 2.0 LX & 2.0 DLX, 2x Civic 1.4is, Focus 1.6, BMW 318i & Vectra 2.0 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Odd-Helge Skrevet August 24, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 24, 2005 hva er verdien på en slik GT da?? et eksemplar som har lite rust,hel og pen innvendig og ellers hel og pen i karrosseri?? begynner å bli såpass mange år siden jeg har hatt P10 nå så jeg er ikke helt inne på prisene lengre. prøvde Autodb men prisene dær kan mann vell ikke rette seg etter,var jo en differanse på over 50000kr der. Siter Livet er ikke bare en lek,det er også en dans på roser ;) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eGtTurbo Skrevet August 29, 2005 Rapporter Share Skrevet August 29, 2005 skal selge min eGT snart. Må bare sveise rusten bak der som ble beskrevet over.. Så trenger du ikke bekymre deg for det :) ... Og kan bekrefte det folk sier, 99% av P10 har, har hatt eller får snart rust der.. Jeg skal sveise og tektylere godt (tectyl mangler originalt) Siter - Nissan Primera eGT - 180SX TimeAttack x WRX x Carlos Sainz x Turbo Primera osv osv osv Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Odd-Helge Skrevet August 30, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 30, 2005 Har sjekket litt rundt og det visser seg at det er endel rust ute å går på p10(spesielt mod før -94) bilene har jo stort sett ingen rustbeskyttelse jo. I morgen starter jeg opp med rustsveising,skal prøve å ta noen bilder underveis. en liten kommentar bare,min p10 er rustfri på venstre side.....og ingen tegn på at det er oppsveist heller. Siter Livet er ikke bare en lek,det er også en dans på roser ;) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
GTPrimeraGT Skrevet August 30, 2005 Rapporter Share Skrevet August 30, 2005 Trenger ikkje se det, vist det er kanalene bak det er snakk om, Eg fjernet antydning på min, og er du litt nøyen så blir det usynlig. sveiste et hull på Venstresiden min mens på høgre bare pusset eg ned og grunnet. Og med sparkel og god lakkering så er det ikkje synlig. Så fremt du ikkje får den i perfekt lys og vett at det er der. Men, kjapt gå ut og jekk opp bilen, ta av bakdekket og se etter rust under dekselet med bensinrøret.. GARANTERER deg at det er rust der.. Si fra om du får fikset det, skal ta mitt også men ingen som føreløpigt har villa ta d. Siter _/1994 Primera e GT\_ KN,Supersprint,chip Dvd,PS2,Rockford 230V,TV Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Odd-Helge Skrevet August 30, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 30, 2005 null rust rundt tank lokket. har sjekket kanalene og hjulbuene på venstre side...slipet ned for å være sikker på at det ikke var noen jukserep under der...fant ingenting. høyre side derimot :( kanalen er opprustet ,hjulbue er kraftig angrepet både forran og bak a-stolpen rund dørhengslene er angrepet og støtdempertårnet er ikke helt fint, alt dette på høyre side...... merkelige greier. heldigvis fåes både hjulbuer a-stolpe og kanaler kjøpt og siden jeg er sveiser er det ingen problemer å fixe dette. :) Siter Livet er ikke bare en lek,det er også en dans på roser ;) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg