Gå til innhold

Girkasse ulyd! :(

Ranger emnet

FiveTen

Anbefalte innlegg

Hei!

Må bare beklage om dere allerede har svart på dette i en tidligere tråd! :)

Men jeg har nå merket en u-lyd som jeg går utfra kommer fra girkassen når jeg ligger på ca 4100 til 4200 rpm i 1. og 2. gir (ikke prøvd i høyere gir da jeg er over fartsgrensa her), og kun da! Tror jeg har en M45 kasse!

Jeg har aldri giret "feil" eller "helseskadelig" for kassa EN gang, og det er en gamling som har hatt bilen, som ikke har kjørt den hardt....den er gått 185000 KM!

Noen som vet hva dette kan være?

Alle svar mottas med takk!

MVH Five Ten

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har masse lyder i m46 kassa mi også.. dunker som fan, hørers nesten ut som sinna rådebank..men som lars_b sier, ting holder ofte lenger enn det høres ut som..hehe.. jeg kjører iallefall til det er helt slutt..

har bytta olje, og det hjalp ikke..

who cears, volvo kasser gror jo på trær til en billig penge :hammer

* Volvo 242,355chevy v8,prosjekt,80mod++

* Volvo S60T5 ®,02mod, bruksbil

X Vovlo 240TIC, 83 mod, B230FT, 405topp++

Kadett V8 morro prosjekt. 350 smallblock. kamerat og jeg som hadde lite å finne på :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg også har en jævli kakkelyd til tider, men det er når bilen står i fri og cluchen er ute.. Lageret til akslingen som kommer inn på motoren (der cluchen sitter)

Skraper og kakker på tomgang:D Men ikke når jeg kjører.. Trykker jeg inn pedalen da blir det stilt.. Har en slik gåent lager suselyd når pedalen er ute. Trykker den inn, da forsvinner det.. slipper jeg den sakte ut hører jeg at lyden kommer mer og mer .. hehe

- BMW 530da Touring M-Tech 2003

x Volvo V70 AWD T5 motor +++

x Flere Volvo 240'er, en 740 Turbo og en BMW 316 80 modell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg også har en jævli kakkelyd til tider, men det er når bilen står i fri og cluchen er ute.. Lageret til akslingen som kommer inn på motoren (der cluchen sitter)

Skraper og kakker på tomgang:D Men ikke når jeg kjører.. Trykker jeg inn pedalen da blir det stilt.. Har en slik gåent lager suselyd når pedalen er ute. Trykker den inn, da forsvinner det.. slipper jeg den sakte ut hører jeg at lyden kommer mer og mer .. hehe

Utløse/trøste lageret det....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Takk for mange svar! :)

har undersøkt litt, men siden det er først på litt over 4000 rpm det høres, er det ikke så lett, men tror det bare er resonans/vibrasjoner i den første lyd-potta, for den begynner sikkert å ruste litt!

Er ikke sikker, men det er det mest narurlige!

Men takk for svar uansett! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider