Gå til innhold

Alvor til slakke...

Ranger emnet

Kmo

Anbefalte innlegg

Har et alvor til slakke når jeg tar løst..

Har nettopp skifta clutch, kan dette være årsaken?

Skal denne justeres?

Er det waier eller hydraulisk clutch på en G60 90'?

Mvh Kristian

Volvo S60 2,0T 2001'

Volvo 460 -95'

VW Golf II -86'

VW Corrado G60 -90'

Volvo 740 85'

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har et alvor til slakke når jeg tar løst..

Har nettopp skifta clutch, kan dette være årsaken?

Skal denne justeres?

Er det waier eller hydraulisk clutch på en G60 90'?

Mvh Kristian

Tror nok det skal være hydraulisk clutch på Corrado'en...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror du det kan være den som er årsaken til slakket da? Er helt jævlig å kjøre med..

Er nok som CorradoBoy sier her at du må lufte den, er det luft i systemet vil du få mye dødgang på clutch`en...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som menes med at du må lufte clutchen er at du må sørge får at clutchsystemet er fritt får luft, ellers vil du få veldig mye dødgang på clutchen. Er akkurat det samme som gjelder bremsene.

Luftet bremsene nå får ikke så lenge siden, men da med hjelp av en mekaniker. Jeg pompet på bremsene, å han tok imot vesken fra bremseslangen han hadde koplet fra kalipteren elns.

Få noen som kan dette til å hjelpe deg, siden jeg ikke ble anbefalt å lufte bremsene selv.

Er ikke sikker på hvordan dette gjøres når man skal lufte systemet på clutchen. Få noen til å hjelpe deg :) Er såpass heldig at jeg har en mekaniker til nabo.. Kjekt visst mann vil lære, kjekt visst man vil ha hjelp :)

- '00 Audi A6 2.7tt

- '96 Nissan 200SX S14

x '92 Nissan 200SX S13

x '94 VW Corrado "Aquablau" 2.0 8V

x '95 Volvo 460

Lenke til kommentar
Del på andre sider