Gå til innhold

Dårlige kjøre-egenskaper på GD

Ranger emnet


Mazda626

Anbefalte innlegg

Har nå fått i en motor som skal holde følge med resten av trafikken m'm

Masser av drag, og morsom i aksen. Problemet oppstår på veier (hastigheten er: "fort") med en del kurver. Bilen blir rett og slett for ustabil og upresis. Har senket den 40/40, og det sitter 215/45 17'' på bilen.

Tror kanskje GD-utgaven er litt lett i baken? Kan jo prøve å flytte batteriet bak, men tviler på at dette retter alt.

Tips?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmmm, har kjørt litt med mor sin (sedan 2.0 12v 109hk) så kvast som det går, men der er det ganske utslitte dekk på... og der kan eg kjøre gaaanske kvast for å si det slik, har kjørt fra en del andre biler som var sprekere enn min... (går kansje mer på galskapen min det ?)

x 86 Mazda RX7 Turbo II

- 88 Mazda 626 2.0i 16v (prosjekt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Problemet oppstår når farten begynner å bikke 180-190, da er det ikke mye som skal til for å bikke bilen av vegen.

 

NB: Kjører aldri så fort! Kremt!

 

Ford'en min ligger som klistret på vegen, og oppfører seg som em smidig katt på vegen.

 

Mulig nye foringer og dempere er tingen? Sammen med en tightere servostyring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har en 88-mod 626 med nå 8x18 se bilde under

ff2e5560.jpg

Disse felgene nå på vår:

IMG_0148.jpg

 

Denne bilen ligger meget godt på veien... den er senket 35mm, og er i meget god stand teknisk... Tenker spesielt på fòringer og bærekuler og "kjøtt-bein"

og ellers alt dette har jo med kjæreegenskapene å gjøre.

Og ikke minst hjulstillingen...dette er viktig etter man har montert andre fjører,.og at de gamle demperne blir byttet ut... skal være meget bra før man setter på s.sett.

Vi bruker BFGoodrich 225/35 R 18 Sitter som støpt til veien og meget gode i forhold til " sporing" hellothere

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sammenlignet med nye biler er GD-utgaven noe ustabil! Problemet mitt var at den progressive servoen ikke fungerte optimalt, dårlig kontakt. Dette gjorde at bilen virket noe ustabil. Tenker også at jeg dekkene som sitter på er for myke, merker dette i kurver. Bytte av foringer skal gjøres i høst, noe som helt klart bringer bilen tilbake til bedre tider.

Kunne også tenkt meg en spoiler som trykker bilen mer mot bakken, når hastigheten bikker 200 km/h (kjører aldri så fort, selvsagt………….)

 

Husker enda den dagen den kom ny i 88', og det skal sies at GD 2,0i 16V var langt forut for sin tid…… Det skal nevnes at katalysator var ekstrautstyr, og kostet flesk! Kan tenke mange kjøpte på dette! Tror ikke det! Man kunne også få ABS-bremser, noe jeg selv kunne tenke meg på bilen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man må jo sette opp bilen slik man vil ha den... Min kom standard med 195/60 R 15,er 88 mod,standard med ABS og denne bilen skal sies at ligger meget godt på veien... også den dag i dag... Men jeg har satt på gass-dempere 40mm senkesett,alle foringer er nye,og stab stag og "kjøttbein" og nye 18 toms hjul med BRA dekk.... sammen er dette viktig§!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vektfordelingen er også et problem på GD'n, men merkes ikke så godt på sommerføre. I tester der GD'n var med, ble det påpekt at den kunne slippe rompa, uten forvarsel på vinterføre og ekstrem kjøring. Opplevd dette under kontrollerte forhold, og da skjedde det fort.

 

Men du verden for en morsom bil å kjøre, da mener jeg den med FE3 motor eller 2,2i Turbo, de andre blir for meg kjedelige greier.

Byttet foringer nå, så kan jeg igjen slappe av litt i kurvene.

 

Skal kjøpe inn nye vinterdekk, pigg. Noen som har erfaring med 215/45-17 på vinterhjul? Er jo ingen terrengbil, så jeg tipper bredden vil passe bra?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøper piggfritt i 215/45 R 17

 

Har kjørt dette selv i vinter som var,greit nok det, ser mest bra ut men helt greit å kjøre på og... Kjørte på Vålerbanen for å teste dette også like etter nyttår da jeg jobber med dekk og felg og gjort det en god stund.

Men har det på 92 2,5 I V6 626 med manuelt gir og senket....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bytte av foringer skal gjøres i høst, noe som helt klart bringer bilen tilbake til bedre tider.

Kunne også tenkt meg en spoiler som trykker bilen mer mot bakken, når hastigheten bikker 200 km/h (kjører aldri så fort, selvsagt………….)

QUOTE]

 

De hær tror jeg er bra for folk som kjører tillatt hastighet ganger 2, det gjelder jo selfølgelig ikke oss ....

 

MX6 tilsvarer vel 626 coupe i europa, så dem passer vel kanskje på bilen din..?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bytte av foringer skal gjøres i høst, noe som helt klart bringer bilen tilbake til bedre tider.

Kunne også tenkt meg en spoiler som trykker bilen mer mot bakken, når hastigheten bikker 200 km/h (kjører aldri så fort, selvsagt………….)

QUOTE]

 

De hær tror jeg er bra for folk som kjører tillatt hastighet ganger 2, det gjelder jo selfølgelig ikke oss ....

 

MX6 tilsvarer vel 626 coupe i europa, så dem passer vel kanskje på bilen din..?

 

Ja, dette var noe! Passer helt sikkert foran, men noen som kjener til om bakstillingen er ulike på MX6 og combi'n?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår