Gå til innhold

innpress...

Ranger emnet

volvo242TIC

Anbefalte innlegg

en liten fråga...

a. hvordan måles innpresset?

en kamerat trodde det var noe sånt som dette, men jeg får det ikke til å stemme helt :hammer :

måle hele bredde på huset.

måle fra felgens annleggsflate til innerst i huset (må jo da ta utgangspunkt i innerste delen av huset og "forlenge" den når man måler sia den stopper høyere opp.(tenk vertikalt her)

så ta avstanden fra annleggsflate MINUS halve bredden av huset..

som sagt får ikke dette til å stemme i hue mitt, noen som vet? helpme

b. innpresset på 240'n er 20mm orginalt... kan jeg sette på felger med større innpress, feks. +40 og felger som har mindre ET enn 20mm?

c. åssen funker innpress målinga, hva er forskjellen på feks. -15 og +20 og +40 ET?? har det noe med åssen felgen bygger, eller hva?? :hammer

litt tillegsinformasjon :

bilen er bredda 35mm utover bak (er plass til ca 10,5" bred felg med riktig ET), så vet ikke hvem vei jeg kan ta innpresset her?

og forran kommer det muligens s60r bremser, disse bygger mer utover enn org. 240 (så må vel ha noe alla 850 titanfelger i formen for å få plass til calipperen??)

vil helst ha mulighet for felger med dybde, men vet jo ikke om dette funker med feks. s60r calippere forran...

aner ikke om dette går ann å forstå (jeg skjønner såvidt hva jeg spør om selv, dvs. vet hva jeg lurer på, men er ikke lett å forklare det)

sikker ikke bare jeg som lurer på dette...

så hvis noen tror de vet noe / vet noe / mener noe : SPYTT UT! hellothere

* Volvo 242,355chevy v8,prosjekt,80mod++

* Volvo S60T5 ®,02mod, bruksbil

X Vovlo 240TIC, 83 mod, B230FT, 405topp++

Kadett V8 morro prosjekt. 350 smallblock. kamerat og jeg som hadde lite å finne på :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I og med at du har dratt i gang henna tråden så låner jeg den litt;

Hva for ett inpress bør jeg ha på felgene mine? kan velge i-og-med at det er compo felger. Skal ha 17x8 og snakka med en som hadde -11 i inpress, tok i når han svinga mye og den var senka mye med stor M. Noen som har peil?

92' 945 Turbo brukis

92' 240 Turbo prosjekt

82' Golf mk1 "GTI" 16V prosjekt

75' 242 (gjemt men ikke glemt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

feks :

du har en et+20 felg og en et+15 felg (med SAMME BERDDE!!) et15 felgen vil komme 5mm lengre ut mot skjermen enn et20.

se bilder :

felginfo_2.jpg

felginfo_1.jpg

innpressen blir mindre jo bredere felgen er. Grunnen er dette er klaring til fjørbenet. hvis du hiver på en felg med for stort innpress vil felgen ta i fjørbenet foran :deng

det lønner seg uansett å måle med org. felg..så ser du jo hva du har plass til.. både innover og utover...

du mør ha MINIMUM en tomme klaring på hver side av felgen..

jeg har bredda min 35mm bak utover, og hvis vi da later som jeg har en tomme mer å gå på innover vil jeg få ca. -50 i inpress.. med 10tom felg

her står det masse fint : http://home.netpower.no/pberg/felginformasjon.html

* Volvo 242,355chevy v8,prosjekt,80mod++

* Volvo S60T5 ®,02mod, bruksbil

X Vovlo 240TIC, 83 mod, B230FT, 405topp++

Kadett V8 morro prosjekt. 350 smallblock. kamerat og jeg som hadde lite å finne på :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider