Gå til innhold

rå calibra

Ranger emnet

Michael_

Anbefalte innlegg

Jeg er blant de som virkelig hater Calibra. Men jeg skal innrømme at jeg har sett 2 stk Calibra i mitt liv som jeg faktisk synes var fine og begge tilhørte samme eier.

Den ene Calibra'en er den som buzz kom med og en blå cabriolet som samme fyren også eier. Men må jo ærlig innrømme at bilene var ikke akkurat så gode å kjøre da, men de var utrolig velholdt pene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 48
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Jeg er blant de som virkelig hater Calibra. Men jeg skal innrømme at jeg har sett 2 stk Calibra i mitt liv som jeg faktisk synes var fine og begge tilhørte samme eier.

Den ene Calibra'en er den som buzz kom med og en blå cabriolet som samme fyren også eier. Men må jo ærlig innrømme at bilene var ikke akkurat så gode å kjøre da, men de var utrolig velholdt pene.

men kamerat, en bil med 225/45ZR17 forran og 335/35ZR17 bak blir aldri god å kjøre.. vertfall ikke på slitte bergensveier og brostein :mad:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er din mening.

Jeg synes Mondeo stinker f.eks... :)

Javel, men hva i helvete har det med denne tråden å gjøre? Jeg begynner liksom ikke å slenge dritt om en Renault i en Volvo tråd liksom. Om du liker Mondeo eller ikke, det driter jeg i denne sammenhengen. Det jeg kom med hadde med tråden å gjøre!

buzz: sant nok. Men følte meg aldri helt komfortabel i bilen. Men smak og behag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, helt greit for meg. Det driter jeg i for å si det sånn.

buzz: sant nok. Men følte meg aldri helt komfortabel i bilen. Men smak og behag.

jada, selvfølgelig er det smak og behag.

men man føler seg vel egentlig aldrig helt komfortable når en driver og lærekjører med sjåførlærer i 17års alderen?!?!

vertfall ikke når en får beskjed om å ligge langt ute i rundkjøringer, fordi du ikke skal ta felgen bak.. hehe..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

den var fin den...

men norges fineste?? tja..kan diskuteres..

denne calibraen står høyt i kurs hos meg:

calibra-eirik2.jpg

calibra-eirik3.jpg

calibra-eirik8.jpg

eg syns denne calibraen er den finaste eg har sett. satt på med den ein gang og den dro godt og rå lyd. og heftige felger:)

-vw golf v 1,9 tdi (tddi)

-vw jetta rsgl 1,6Weber. soon clean 2l 16v

-vw golf II 1,6 cl Z-bra(rip)

-vw jetta gl 1,8 91-mod "tuva"/rip)

ligg unna vwcc / topcartuning.no. verdas største drittsekk driver dette firmaet. svindler

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=83010

dette er dne råeste jeg har sett noen gang, utrolig bra bygge.

Ja Tnt (Daniel) sin er rimelig fin ja :) Han har gjort det meget bra!

:wave men fortsatt ikke min ide på hvordan en calibra skal se ut. Like greit for hvis alle bygget bilene sine slik jeg vil ha dem så er det ikke noe særlig gøy å bygge selv ;)

Når min er ferdig utå vårparten til neste år så får dere se hva jeg mener :)

Kan f.eks nevne 2 stk. biler til som jeg er veldig spent på hvordan blir når de er ferdigbygget. Den ene kommer fra Tr.heim og den andre fra Kr.sand.

Perry

Lenke til kommentar
Del på andre sider

calibra er å blir calibra... er vel den bile etter chrysler voyager som har mest feil.. å så er den vist laget på Valmet (finsk traktor) fabrikken i finnland...

men smaken er som baken. delt på midten cheers

1998 Nissan Primera GT

K&N filter, stabbstag , lyktespoilere, sportsgrill , H&R senkesett ,vindavisere,osv

Ps: Livet starter ikke før ved 200km/t

Lenke til kommentar
Del på andre sider

calibra er å blir calibra... er vel den bile etter chrysler voyager som har mest feil.. å så er den vist laget på Valmet (finsk traktor) fabrikken i finnland...

men smaken er som baken. delt på midten cheers

Tror du skal sjekke etter en gang til... ble laget flere steder enn bare i finland.

Og Calibraen har noen standard feil i de eldste modellene (som de aller fleste biler som er så gamle har) mens de nyere skjeldent sliter med noe i det hele tatt.

Iallefall dette jeg har opplevd i min 5 år lange fartstid i Calibraens verden.

Eller har du noe egen erfaring du vil dele med oss`?

Perry

Lenke til kommentar
Del på andre sider