Gå til innhold

male en bil?

Ranger emnet

haakka

Anbefalte innlegg

hei.

Dette er muligens et rart spørsmål, men shit la gå :P

hvordan blir det hvis du maler en bil?

en kamerat av meg malte volvoen sin, med vanlig maling, og pussa ned, og lakket med klarlakk over. det så egentlig ganske bra ut.

er dette en dum ide?

da jeg har bare en volvo 360 GL som skal kommer mest sansynligvis å bli skrotet om et år eller noe, men jeg tenkte jeg skulle få den så fin som muligt uten å legge så mye tid eller penger i det, hvis dere skjønner :P

Mvh Haakka

Lenke til kommentar
Del på andre sider

pusset du ned bilen da eller?

hvilken maling brukte du?

lakket du over med klarlakk eller noe da?

hvordan ble finishen ?

og forsten

Hils raymond fra Håkon fra fredly, hvis du møter han.

lakkerte rett på lakken... pussa ikke en dritt.... fargen ble spesialblanda når jeg ba om masse maling til en hvis pris... brukte ikke klarlakk...

Skal hilse til han...

95' Opel Omega 2.5 V6

89' Toyota Celica 1.6GT "konebilen"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

man kan bruke bengalakk eller quick lakk...koster ca 150 kr litern..Den vil famle etter ca 1 år med min erfaring, men det smuuude da er at du kan kjøre klar billakk og metalldryss...legge et lag klar lakk,drysse metalic på,så fortsette med flere lag klar til du får dybden du vil ha..Gjort det på noen biler og det blei ganske bra...rulla nettop halve bilen min gul/orange og det blei jeg ganske fornøyd med faktisk :)

- 76 Datsun 100a, Bygges opp

- 73 Opel GT, Bygges opp,Nyeste:Skinnseter

- 91 Opel Kadett E, RIP

-94 Mitsubishi Galant

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg bare tok vannslipe papir(biltema 20kr eller noe) og pussa hele bilen for og få feste til lakken, dermed rullemalte jeg den :) skal du ha klarlakk ville jeg brukt på boks, ikke "maling" klarlakk lixom, tenker lixom så du sprayer i steden for male, tenker de blir best resultat

Hørtes kjempesmart ut, lakker bilen i bengalakk eller noen annen emaljelakk og spray på klarlakk over. Blir veldig kult resultat når hele dritten koker!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OT: er en fyr her i heggedal som har malt sin 360 svart, også vinduene sine, ser såååå jævla harry ut.. spamspam

Med Pirelli toppstripe i ruta, og STRIPSA på frontfanger, nedenfor den originale??

Går på skolen min (Bleiker), blir litt oppgitt ass... usj! :hammer

'86 BMW E30 M3 (S50B30 prosjekt)

'90 VW Golf mk2

'82 VW Golf mk1

'83 VW Golf mk1

'86 VW Golf GTI 16V

Lenke til kommentar
Del på andre sider