virtual Skrevet August 24, 2005 Rapporter Share Skrevet August 24, 2005 Har lenge tenkt å lage en prosjekt thread, men det har liksom aldri blitt noe av.. Men iallefall, her kommer den: Bilen er en Volvo 740 GLE 87- modell, registrert som 86- modell. Litt info: Motor: B230E Kilometerstand: 302000 Takluke Sentrallås Monroe hijackers støtdempere 8 x 15" alu felger Nye vinterdekk og sommerdekk Refleksplate Svart interiør Bilder av bilen slik den var når jeg fikk den: Har desverre ikke fått tatt noen bilder under repareringen.. Dette er resultatet etter ca 1 mnd arbeid: Loffsteiker skal man ha ;) Har stillet på festene i ettertid, slik at stussen ikke peker nedover :) Dette filteret er bare et midlertidlig filter, men har fått på et JR filter nå.. Og har selvsagt laget skikkelige fester til røret, ikke strips :P Har fått gjort endel andre ting som ikke er på disse bildene, men skal ta noen bilder i morgen hvis jeg får tid. Deler jeg har bestilt: 4 stk Eiker 17"x7,5" 2 stk Simex 215/45/17 2 stk Typhoon 225/45/17 Volvo klistremerker til senterkopper 60mm Classiv flame innvendig speil Kompressorhorn Momo nav til Volvo R-Sport rattet Oljefilter Endeledd Viftereimer Bremseklosser og bremseskiver Øyelokk 90' baklykter hvit Hvit frontblink og skjermblink Lesjöfors senkesett 35mm JR kon-filter Ting jeg har gjort siden jeg fikk den: Grundig polish, denne lakken er veldig utsatt for oksidering.. Fjernet mobilantennen, spaklet igjen hullet Ny refleksplate 90' baklykter og alle blinkers hvit Momo Volvo R-Sport ratt Eksos: Fjernet midtre og bakre lyddemper, monterte deretter en bakdemper fra et effektanlegg til en Mercedes 190e og sveiset et 50 cm langt 4,5" rustfritt rør på 3" rør og et JR kon-filter på luftinntaket Fjernet alle emblemer Og sikkert mye mer som jeg ikke kommer på i farten.. Er på utkikk etter refleksplaten som kom på 89- modellene forresten! Siter 1996 Volvo 945 Racewagon X 1986 Volvo 745 Racewagon Framhjulsdrift : Vem fan springer med händerna? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TIversen Skrevet August 24, 2005 Rapporter Share Skrevet August 24, 2005 Tøft. Det begynner og gå endel 740'er nå :) Det er jo bra etter min mening. Lykke til videre med prosjektet ditt. Driver selv og sysler litt med min. Fått dratt ut diesel motoren min og satt inn bensin turbo igjen, men nok om det. Dette kan bli spennende. Blir det no trimming på deg eller skal du holde deg til det orginale? :) Siter - Volvo 740 TIC, 87 mod. - Volvo 740 TIC, 89 mod. Kun gått 117.000km. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
virtual Skrevet August 24, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 24, 2005 Har jo selvsagt tenkt på å skifte motor, men tror det blir litt mye arbeid å skifte ut ledningsnettet osv.. Tror heller jeg skal finne meg en 740 med lav kilometerstand, med FT motor, og trimme den til omkring 250 hk.. Blir bedre det :) Siter 1996 Volvo 945 Racewagon X 1986 Volvo 745 Racewagon Framhjulsdrift : Vem fan springer med händerna? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TIversen Skrevet August 24, 2005 Rapporter Share Skrevet August 24, 2005 Har jo selvsagt tenkt på å skifte motor, men tror det blir litt mye arbeid å skifte ut ledningsnettet osv..Tror heller jeg skal finne meg en 740 med lav kilometerstand, med FT motor, og trimme den til omkring 250 hk.. Blir bedre det :) Har nettopp gjort dette selv jeg. Kjøpte en hel 740 i tyskland. Med Ny typen ft motor (940) og monterte alt over. Ledningsnett og alt. Er faktisk ikke så mye arbeid :) Siter - Volvo 740 TIC, 87 mod. - Volvo 740 TIC, 89 mod. Kun gått 117.000km. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
virtual Skrevet August 24, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 24, 2005 Huff, syns det høres ut som mye stress jeg.. Tror heller jeg går for å kjøpe en 740 med FT motor :) Siter 1996 Volvo 945 Racewagon X 1986 Volvo 745 Racewagon Framhjulsdrift : Vem fan springer med händerna? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Elgen- Skrevet August 24, 2005 Rapporter Share Skrevet August 24, 2005 Huff, syns det høres ut som mye stress jeg..Tror heller jeg går for å kjøpe en 740 med FT motor :) Han hadde et par slike uttrykk når TIversen byttet motor. alacocaina :hvaskjera damndamn :wonder drunk hehe Siter Du skal ikke stjele! Staten liker ikke konkurranse... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
virtual Skrevet August 24, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 24, 2005 Hehe, det regner jeg med :P Siter 1996 Volvo 945 Racewagon X 1986 Volvo 745 Racewagon Framhjulsdrift : Vem fan springer med händerna? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TIversen Skrevet August 24, 2005 Rapporter Share Skrevet August 24, 2005 Han hadde et par slike uttrykk når TIversen byttet motor. alacocaina :hvaskjera damndamn :wonder drunk hehe Neida, gikk jo fint det. Var litt knot men nå har det blitt ok. MEN back to topic. 740 turbomotorene er jo ikek de beste da. Men holder jo til 200 hk sikkert :) Siter - Volvo 740 TIC, 87 mod. - Volvo 740 TIC, 89 mod. Kun gått 117.000km. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
virtual Skrevet August 24, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 24, 2005 Nesj, en FT motor er god for sikkert 280 hk.. Skift intercooler, kamaksel, chip, eksos, luftfilter og sett på ekstra bensindyse.. Eventuelt grenrør. Så skal biffen være god :) Siter 1996 Volvo 945 Racewagon X 1986 Volvo 745 Racewagon Framhjulsdrift : Vem fan springer med händerna? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TIversen Skrevet August 24, 2005 Rapporter Share Skrevet August 24, 2005 Nesj, en FT motor er god for sikkert 280 hk..Skift intercooler, kamaksel, chip, eksos, luftfilter og sett på ekstra bensindyse.. Eventuelt grenrør. Så skal biffen være god :) Jepp dersom det er en ny FT motor med de nye og bedre rådene enn dem som på om B230ET og Tidlige FT motorer.. :) Siter - Volvo 740 TIC, 87 mod. - Volvo 740 TIC, 89 mod. Kun gått 117.000km. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
virtual Skrevet August 25, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 25, 2005 Er alt jeg har gjort, untatt motoren, så standard at det er ingen som gidder å skrive noe? :P Siter 1996 Volvo 945 Racewagon X 1986 Volvo 745 Racewagon Framhjulsdrift : Vem fan springer med händerna? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg