T0mmen Skrevet August 24, 2005 Rapporter Share Skrevet August 24, 2005 Hey. Var på "dB drag" i helgen, ikke offisielt med med dommer med dommerbevis og hele pakka. Det var kunn for de som bodde i området Fosen som fikk stille. Og det kom flere enn forventet, med anlegg alt ifra 5000,- til 70 000,-. Jeg spillte først på kavlifisering på Fredag og oppnådde 139.2dB i min Golf II. Anlegget består av Lanzar OPTIDRIVE 1400D(400wrms mer en normalt) og 2x15" JL Audio 15w6, disse står i en kasse på 84L lukka. Så var det fest på kvelden, og morgenen etterpå på Lørdagen var det en mld på mobilen, med gratulasjoner for at jeg kom til Finalen. Ja, ok tenkte jeg, jeg ringte halve telefonliste og tilslutt fikk endelig en sjåfør på bilen, for jeg var IKKE kjørbar selv. Fikk justert så smått på frekvensen, og så kom måleren i bilen og kom til 139.5dB. Og jeg havna på 3.Plass. Med tanke på at det er lukka kasse, og SQ subber er jeg fornøyd. Med litt finjusteringer og lydmatter over hele bilen, passerer jeg 140dB, og skal da være fornøyd med tanke på SQ anlegg jeg har. Det var en Volvo 940 stv med 2x15" RF av største serie og 2xRF 3001bD og 1x1501bD og han spillte 144dB på kvalifiseringa og 142dB på finalen. Mange gratulasjoner til Gjøran Overland fra Ressa:D PS: Synd det med dere ALJ_GSI:( Bedre lykke neste gang;) Mvh Tommen Siter Vw Golf '86 Rat Look 16vT - prosjekt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zetec Skrevet August 25, 2005 Rapporter Share Skrevet August 25, 2005 Hey. Var på "dB drag" i helgen, ikke offisielt med med dommer med dommerbevis og hele pakka. Det var kunn for de som bodde i området Fosen som fikk stille. Og det kom flere enn forventet, med anlegg alt ifra 5000,- til 70 000,-. Personlig synes jeg din bil burde spillt høyere, selv om det er SQ, men det er mulig at du hadde litt lite forsterkerkraft eller at du spillte feil frekvens. Brukte dere termlab eller mic når dere målte? Siter 2009 - Ford Mondeo Titanium Sport - Powershift 2000 - Ford Focus 2000 - VW Polo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
T0mmen Skrevet August 25, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 25, 2005 Var ikke mik nei. Forsterkeren er vell på 1400wrms i 1 ohm, og elementene er på 2x6 ohm pr element, og de er parallellkobbla. Bruker også en stk 1F kondis. Er nok heller ikke verdens beste signalkabel..! Menmen, alt til sin tid:D Håper jeg finner en 15" til brukt, så er det noen så rop ut!!!:) Mvh Tommen Siter Vw Golf '86 Rat Look 16vT - prosjekt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ALJ_GSi Skrevet August 25, 2005 Rapporter Share Skrevet August 25, 2005 tommen: hva het de folka som arrangerte igjen? De burde i hvertfall få inndratt dommerlisense og retten til å holde konkurranse på livstid. Mer useriøs og ikke minst FARLIG konkurranse har jeg aldri sett! Tror det ikke var en eneste regel i boka som ble fulgt! For det første så ble det brukt en cd som spilte ett spor på ca 10 sek med frekvenser fra 40-80hz. greit nok, en måte å gjøre det på, men det er jo ikke sånn en "ordentlig konkurranse" holdes. Har du feks en peak på 60Hz har du brukt opp nesten hele batteriet før peaken treffes. MEN så kommer det som virkelig sjokka meg. Jeg fikk ikke med meg de to første som spilte men når bilen ved siden av meg skulle spille så jeg at karen satte seg inn UTEN HØRSELVERN og vrengte opp. jeg løp fram for å stoppe det, men ble sendt tilbake av dommerne med beskjed om at hørselvern er valg fritt!!! GÅR DET ANN SIER NÅ JEG! anger2 Det er jo borti natta. Folka spilte over 140db og det er ikke sundt for øra i det hele tatt. Hvertfall når man tenker på at en svenske ble lagt inn på sykehus samme dagen i sverige pga sprengte ører og ustabil hjertefrekvens. skal ta det opp på db drag racing forumet også, men er det noen som vet om det blir gjort noe med folka i denne sammenhengen? Siter Opel entusiast? Bli med i Opel Motorsport Club Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jan Erik Johansen Skrevet August 25, 2005 Rapporter Share Skrevet August 25, 2005 det med å bruke egen CD mens alle andre må bruke den offisielle likte jeg dårlig. men når det gjelder hørselværn er det jo valgfritt, men scoren blir ikke mer en 140 uansett om du sitter inni bilen, så de som spiller høyere har jo egentlig ikke noe valg annet enn å komme seg ut. men er enig at det burde vært påbudt hørselværn ved en lavere db. opp til 130db uten for eks, og 140db med hørselværn. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tor Steinar Aamodt Skrevet August 25, 2005 Rapporter Share Skrevet August 25, 2005 Var ingen dB Drag Racing konkurranse den helga i Norge....... Siter *Norges Bilstereo og Multimedia Forbund (NBMF) Bli medlem i Norges største bilstereoorganisasjon du også: http://www.dbdragracing.no/medlemskap.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ALJ_GSi Skrevet August 25, 2005 Rapporter Share Skrevet August 25, 2005 Var ingen dB Drag Racing konkurranse den helga i Norge....... nei vet det. det var kun for de som bodde der. Siter Opel entusiast? Bli med i Opel Motorsport Club Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jan Erik Johansen Skrevet August 25, 2005 Rapporter Share Skrevet August 25, 2005 i såfall er dte den desidert dårligste beskrivelsen av en db-drag konk jeg noengang har hørt. ikke følger de reglene, og ikke får folk som komer fra andre steder være med? øøøøh, noe stemmer ikke helt her... alacocaina de kan da vel umulig få samlet poeng for å ha deltatt på den konken vel, Tor Steinar? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ALJ_GSi Skrevet August 25, 2005 Rapporter Share Skrevet August 25, 2005 i såfall er dte den desidert dårligste beskrivelsen av en db-drag konk jeg noengang har hørt. ikke følger de reglene, og ikke får folk som komer fra andre steder være med? øøøøh, noe stemmer ikke helt her... alacocaina de kan da vel umulig få samlet poeng for å ha deltatt på den konken vel, Tor Steinar? den delen er helt grei, for det var dette var på Ørlandsdagene og de ville kåre Ørlandets beste bilstereo bil (altså db) Siter Opel entusiast? Bli med i Opel Motorsport Club Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
T0mmen Skrevet August 25, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 25, 2005 Det var Børnes Lyd og lysutstyr som hadde utstyret og målte, men det var en lydteknikker ifra her som arrangerte det, men han var kunn arrangør. Så vidt jeg har hørt fra deg også Andreas, at hørselvern er påbudt over 150dB?! Jeg har tidligere hørt at det er ved 140dB. Menmen, nok om den saken. Dette arrangemanget var for å kåre Fosens største bilstereo, noe jeg og ALLE andre uttpå Fosen, satt VELDIG stor pris på. Dette kommer også tilbake ved neste år på Ørlandsdagene. Dette var ingen offisiel dB konk, kunn for artighets skyld og kåre Fosens største bilstereo som sagt, og jeg ble nr 3:D Mvh Tommen Siter Vw Golf '86 Rat Look 16vT - prosjekt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jan Erik Johansen Skrevet August 25, 2005 Rapporter Share Skrevet August 25, 2005 ok, men da blir det jo en helt annen sak... :P trodde dette var en vanlig db-drag konkuranse jeg, hehe. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zetec Skrevet August 25, 2005 Rapporter Share Skrevet August 25, 2005 Dette var ingen offisiel dB konk, kunn for artighets skyld og kåre Fosens største bilstereo som sagt, og jeg ble nr 3:D Mvh Tommen Det som er litt snodig er at det virker som folk har det mer moro på en offisiell konkurranse enn en uoffisiell konk.. Siter 2009 - Ford Mondeo Titanium Sport - Powershift 2000 - Ford Focus 2000 - VW Polo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zetec Skrevet August 25, 2005 Rapporter Share Skrevet August 25, 2005 Hey. Var på "dB drag" i helgen, ikke offisielt med med dommer med dommerbevis og hele pakka. Glemte denne jeg, da var du ikke på en "dB-drag" konkurranse, men en SPL konkurranse.. Siter 2009 - Ford Mondeo Titanium Sport - Powershift 2000 - Ford Focus 2000 - VW Polo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
T0mmen Skrevet August 25, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 25, 2005 Jaja, beklager for det uttykket. Det var karnsje feil av meg å si..! Men for alle andre som ikke har tilgang eller årker å kjøre ned til Oslo eller langt oppe i Nord for å teste anlegget sitt, var det ganske bra at de kunne arrangere en slik SPL konkuranse uttpå her:D Mvh Tommen Siter Vw Golf '86 Rat Look 16vT - prosjekt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
audioteam Skrevet August 25, 2005 Rapporter Share Skrevet August 25, 2005 Vi har regel om at alle bruker hørselvern i våre db konkurranser i Acap . Aldri hatt problemer med å få folk til å godta det . Mvh Siter Driver Audioteam . Leder i Acap . Agent for Ice Audio Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg