Gå til innhold

Spm ang Finish..!

Ranger emnet

Canepa

Anbefalte innlegg

Hei som bildet viser driver jeg og lager til litt morsomheter i dørene til vitoen min..! Det er en blanding av Polyestersparkel, finsparkel og glassfiber sparkel. Alt dette er bygd opp på avstandsringer som da ligger under. Spm mitt er som følger, er det noen som har tips på hvordan man best mulig kan få en skikkelig finish på dette. Er det finsparkel og pussing som gjelder eller er det noen andre som har noen forslag ? Pusser som en gud om dagen.

Polk.jpg

Raymond

Mercedes Vito 110 CDI

Bilen

Crossern Suzuki 250 RMZ

Hvis en jente skal vise seg fra sin beste side, må hun ikke sitte på den..!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 41
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Hei som bildet viser driver jeg og lager til litt morsomheter i dørene til vitoen min..! Det er en blanding av Polyestersparkel, finsparkel og glassfiber sparkel. Alt dette er bygd opp på avstandsringer som da ligger under. Spm mitt er som følger, er det noen som har tips på hvordan man best mulig kan få en skikkelig finish på dette. Er det finsparkel og pussing som gjelder eller er det noen andre som har noen forslag ? Pusser som en gud om dagen.

puss puss puss

Raymond

Jeg fikk tips om at jeg skulle bruke topcoat til slutt.

Skulle vist ta bort alle riper. Men har ikke testa det enda. Men Skal snart bruke det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Topcoat..!

Hva er det for slags type morsomhet da ? Hard plast, sparkel type eller hva ?

Hvor er Anders Fleischer når man trenger han :) The man with the mad finsih..

her er jeg:)

skal dette lakkeres??

legg på fyller, slip det med p800-p1000 vannslip, eller p400-p500 maskin, så er det klart til lakk:)

skal det trekkes så tenger du ikke gjøre noe mer, bare å trekke:)

men jeg er litt usikker på overgangen mellom "plasten" og delen du har støpt på, kan bli problemer i overgangen.. det kan sprekke, men jeg vet ikke hva underlaget er så jeg skal ikke dømme det:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg å har tenkt vannvittig mye på den overgangen. Det er Hardplast det her. Det var\er i utgangspunktet lakk som var planlagt ja. Tror det blir helt håpløst å trekke det her.. tanken var innom vinyl men det slo jeg fra meg nokså fort..

Men holdt på å si vann på sparkel.. vil ikke det bli ei smørje a ?

Mercedes Vito 110 CDI

Bilen

Crossern Suzuki 250 RMZ

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ikke vannslipe sparkel nei, det er FY!!! men fylleren kan du vannslipe. hvis det er hardplast kan det gå bra å lakkere, men husk plastprimer, problemet kan som sagt bli overgangen mellom delen du har laget og orginaltrekket, men hvis det er ganske solid så bør det holde:) (en stund) :)

bør heller ikke være noe problem å trekke det, har ikke sett hele døra men. den delen du har laget er ikke noe problem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei hodet mitt fikk ikke det til å stemme hehe :)

Ok handleliste er da som følger:

Fyller.

Plastprimer.

Har brukt Glassfiber sparkel nøye i overgangene.. Og den virker veldig Hard og Solid. Men som sagt hvem vet om 3 mnd..!

Mercedes Vito 110 CDI

Bilen

Crossern Suzuki 250 RMZ

Lenke til kommentar
Del på andre sider