Gå til innhold

Problemer med B21ET( K-Jetronic).

Ranger emnet

LarsJ

Anbefalte innlegg

Hva er galt ? Suggen her på forumet har peil... han fikset min b230et

Går dårlig/ugjevn gange på tomgang når bilen blir varm, drar ikke godt når man laster motoren. Skyter og hoster litt på gasspådrag...Og bruker 3-4 liter på mila. Og har ikke så mye erfaring med K-jetronic`en..

"98 Volvo V70 T5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil tro at alle bosch bilverksteder fixer k-jetronic.

Ting du kan sjekke:

Har du nok/stabilt bensintrykk

Er dysene rene og IKKE tette. (Dem har en tendens til å tette seg hvis dem står lenge uten å bli brukt)

Er alt som det skal med bensintrykksregulatoren (Sitter under innsuget) -Er blant annet en vakuum-slange som skal på den...

-Åssen er det med kaldstart-dysa/ventilen din?

-940(TURBOdiesel!)Med Tysk oljebrenner under huven, 6syl på rekke og turbo;DTråd

-745TIC hehe :P

x740TIC 86 modTråd

x245TIC

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil tro at alle bosch bilverksteder fixer k-jetronic.

Ting du kan sjekke:

Har du nok/stabilt bensintrykk

Er dysene rene og IKKE tette. (Dem har en tendens til å tette seg hvis dem står lenge uten å bli brukt)

Er alt som det skal med bensintrykksregulatoren (Sitter under innsuget) -Er blant annet en vakuum-slange som skal på den...

-Åssen er det med kaldstart-dysa/ventilen din?

Har ikke tilgang til å måle bensintrykket. Har sjekket membranen på styretrykksreg, den var ikke ødelagt som jeg kunne se... Skal sjekke kaldstart-dysa og vakumslanger..

"98 Volvo V70 T5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke tilgang til å måle bensintrykket. Har sjekket membranen på styretrykksreg, den var ikke ødelagt som jeg kunne se... Skal sjekke kaldstart-dysa og vakumslanger..

Sjekk også alle slanger til fra turbo.. falsk luft noe sted, og K.Jet`n tror det kommer så mye luft inn i motoren, og den gir mere bensin.

Har du mulighet for å få målt Co ? Om du har så gjør det.. kan hende denne er alt for høy.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tips: kvitt deg med alt som heter k.jet..... sparer deg for mye tull og kødd......

hvis du ikke har funnet ut av det enda kan det godt være bensinfordeleren din som kødder... noe jeg har 3 stk liggendes av

-Hørte jeg datasprut? -Er noe som fungerer greit, og som ikke koster skjorta og som gir deg en del mer justeringsmuligheter (og hester?) som heter Haltech F9, man har jo også megasquirt +++

-940(TURBOdiesel!)Med Tysk oljebrenner under huven, 6syl på rekke og turbo;DTråd

-745TIC hehe :P

x740TIC 86 modTråd

x245TIC

Lenke til kommentar
Del på andre sider