Gå til innhold

Byttet motor, bilen fusker...

Ranger emnet

antevalente

Anbefalte innlegg

Har hatt et prosjekt i sommer, hvor jeg har tatt en 87mod gc 626 med

forgasser motor og puttet inn en 2,0 gt motor med direkte innsprøytning.

Etter mye skruing har jeg endelig fått start på vidunderet, og må si at den

går som ei kula:D Eneste problemet hittil er at når den kommer på ca 3000

rpm så mister den turtall nesten helt og når jeg øker turtallet igjen så blir den normal igjen.

Kan det være galt med tenningen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt et prosjekt i sommer, hvor jeg har tatt en 87mod gc 626 med

forgasser motor og puttet inn en 2,0 gt motor med direkte innsprøytning.

Etter mye skruing har jeg endelig fått start på vidunderet, og må si at den

går som ei kula:D Eneste problemet hittil er at når den kommer på ca 3000

rpm så mister den turtall nesten helt og når jeg øker turtallet igjen så blir den normal igjen.

Kan det være galt med tenningen?

Har du noen GT delemotor liggende eller vet om noen som har? På jakt etter en liten motordel. :)

Får jeg lov til å skrive dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hey!

Hvor mye jobb var det egentlig å bygge om til GT motor? (Har selv en 87 2.0 forgasser :D)

Trodde ikke at det skulle være så mye arbeid som det ble. Kjøpte først en 87 mod LX med (sentrallås og power windows) en gåen forgasser motor. Fikk tak i en GT motor fra en 86 Coupe som skulle på opphøggeri. Tok ut motoren fra LXen og la inn GT motoren, bensinpumpa og chip boxen og tenkte at det va bare å starte, men så enkelt va det ikke. Fant ut etterhvert at hele ledningsnettet måtte byttes og Coupen var høgget:( Men heldigvis fikk jeg tak i en GT combi med komplett ledningsnett. Så va det å begynne å skru, ut med alt innteriør, dashbordet, høyre fram skjerm og dør.

Ville ikke kalle meg selv noe super mekanikker, men fikk det til ved hjelp av en kamerat og mest av alt Haynes Car Manual Her sår det meste om hvordan man bytter eller reparere deler.

Er ikke ferdig med bilen enda, har begynt på skole. Ska hjem om 2 uka får å sette på skivebremser bak, støydempe hjulbrønnan bak, kansje sette inn servo og senke den hvis jeg får tak i senkesett til den bilen. Så er det bare å få den til biltilsynet og få den typegodkjent.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du trenger iallefall følgende:

GT motor (DAH!)

bensinpumpe

lokket til bensintanken under baksetet (har større bensinslange)

komplett ledningsnett fra en innsprøytnings bil

skive bremser bak (biltilsynet krever det) større motor vettu:)

databoks (du finner den under dashbordet i midten)

Og får å gjøre det enklere så ha delebilen i nærheten så du hente de delan du trenger og bruke den som referanse. Og kjøp den boka!

Vil anbefale deg å gjøre det, bilen går som i kula nu! dragcar

Bare å spørre hvis det noe, kanskje jeg kan hjelpe...

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har faktisk den motoren fra GTen jeg tok ledningsnettet, men ska nok desverre ikke selge den. Har planer om å totaloverhale den i vinter og bytte den med den jeg har i nu.

Kordan motor del tenkte du på?

Gass giveren som ligger på innsugspjeldet. En liten svart boks med ett kontaktstykke på. Min er ødelagt og mazda norge greier ikke få tak i ny.. :(

Får jeg lov til å skrive dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider