Gå til innhold

Valg 2005

Ranger emnet

Fres

Anbefalte innlegg

90-300te: jeg er overasket over hvor godt du kjenner meg.. sitter du å spionerer på meg eller? :hello:

Nei, bare god hukommelse... Du har skrevet at du er arbeidsløs i flere innlegg, du klager over at det ikke er noen jobber ledig for deg!

la også meker til hvor fort du gikk fra politisk diskusjon til personangrep barefordi noen truet din FRP idyll......

Om du hadde lest innleggene her istedenfor å leve i din egen drømmeverden hadde du fått med deg at jeg IKKE har planer om å stemme frp!

Jeg bare påpeker historiske fakta ang mislighold og vanstyring fra AP og SV...

Og jeg er lei av skittkasting uten historiske fakta eller bakgrunn.

|Adeel: Høyre har kansje en sunn pengepolitikk.. men de har en jævla politikk på resten .. de er som den store KRF... de tror vi har det så bra nå at vi ikke trenger fler sykepleiere osv..

Høyre et naivt parti

(hjelper lite å ansette 50% fler sykepleiere til de eldre om de eldre på pleiehjem øker med 300%)

hjelper lite å prøve å ansette flere sykepleiere når det allerede er stort antall ledige stillinger innenfor den sektoren!

Ser daglig at det annonseres etter sykepleiere og hjelpepleiere. Importert arbeidskraft fra sverige og danmark har jo vært tilfellet i de siste 10 årene!

OG en viktig ting. Borgerlige partiene og FRP ønsker å slanke unødvendig papirflytting og administrasjon!

Jeg anser historie som ett av de viktigste fagene på skolen!

Dersom man kan lære av historien, så vil man unngå de samme feilene i fremtiden!

Dessverre virker det som om altfor mye har gått i glemmeboken hos nordmenn allerede!

02 MB C220T CDI Avantgarde

93 MB 220E

x - 86 MB 230E

x - 90 MB 300TE

x - 88 MB 230E

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 156
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Og noen spørsmål til de som har studert litt økonomi:

-Dersom man setter opp skattenivået, fyrer oppunder renta og ansetter flere mellomledere i offentlig sektor; Hva skjer da?

1. Vil folk sette høyere lønnskrav for å opprettholde noenlunde livsstandard?

2. Vil folk være fornøyd med økonomien sin?

-Og dersom vi sier at det første alternativet går gjennom; Hva skjer da?

1. Vil vi bare få mer penger å rutte med?

2. Vil vi ende opp med inflasjon?

-Hva vil høyere rente gjøre for folk med lav inntekt og gjerne høye lån på bolig?

-Hva vil høyere rente gjøre for "rike" folk med endel penger tilovers og svært lite i lån? (de som står for det store forbruket i norge)

93 MB 220E

x - 86 MB 230E

x - 90 MB 300TE

x - 88 MB 230E

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvordan kan et land bli bedre å bo i ved å gjøre det værre for vanligemennesker å holde på jobben sin?

hvordan kan inflasjon gjøre et land bedre å bo i ?

hvordan kan dere virklig være så naive?

la oss heller ikke glemme at FRP Faktisk stemte FOR å øke avgiftene på bensin tidligere i år ..

de har virkleig dratt ulla over øynene på folk .. det skal de ha ..

Det der får du bevise istedenfor bare å si det.

Mange her vet at det med bensinavgiften ikke kan stemme når det gjelder frp.

Du snakker om å beholde jobben og stemme sosialistisk for at da blir ting bedre, men hvem var det som importerte masse utenlandsk arbeidskraft før, som gjør at nettopp DU kanskje ikke har jobb? det var sossene det, mens FRP hele tiden var imot arbeidsinnvandringen.

JEg vet ikke hva som er galt eller hva du har misforstått, mens noe elementært er det. Antagelig er du bare en av de hjernevaskede sauene som følger flokken.

Jeg derimot er stolt av å tørre å ha min egen mening, og være en av de som stemmer FRP. Men nå sank jeg atter engang ned på ditt lavmål: drittslenging.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du snakker om å beholde jobben og stemme sosialistisk for at da blir ting bedre, men hvem var det som importerte masse utenlandsk arbeidskraft før, som gjør at nettopp DU kanskje ikke har jobb? det var sossene det, mens FRP hele tiden var imot arbeidsinnvandringen.

JEg vet ikke hva som er galt eller hva du har misforstått, mens noe elementært er det. Antagelig er du bare en av de hjernevaskede sauene som følger flokken.

Jeg derimot er stolt av å tørre å ha min egen mening, og være en av de som stemmer FRP. Men nå sank jeg atter engang ned på ditt lavmål: drittslenging.

Hehe, Det er jo det hele valgkampanjen har stått på fra første stund ifra rødgrønne siden (SP er vel unntaket)

Sleng mest mulig dritt uten basis i virkeligheten, stå på det, helt til en gjeng med sauer tror på det!

93 MB 220E

x - 86 MB 230E

x - 90 MB 300TE

x - 88 MB 230E

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grunne til at jeg ikke har jobb har ikke en dritt å gjøre med utenlandskarbeidskraft .. jeg er elektriker og det er ingen elektrikerfirma i norge som ansetter polakker.. hvis dere vet om en så kan dere ikke ta de seriøse ettersom reglene i norge for dette feltet er stengere enn østblokklandene og .. vel det er et beskyttet yrke..

grunnen til at jeg ikke har jobb har ingenting med denne valgkampen å gjøre .. og jeg har ikke sytet over det..

grunne jeg ikke har jobb nå er fordi jeg mistet jobben rett før sommeren og sommeren er den tregeste tiden for mitt yrke...

(og hvis norn lurer så har jeg 3 intervjuer neste uke :P)

La oss se litt på FRP .. de ville faktisk ha en regel for ansettelse av utlendinger innen norsk sjøfart .. de ville faktisk ha en lov om det ..

og hva skjedde.. jo karl snudde på flisa og stemte mot sit egent lovforslag.. han fikk nemlig litt penger ..

FRP sin politikk for arbeid i norge åpner faktisk for at FLER kan komme å jobbe i norge fra utlandet..

de sier at de vil ha mindre polakker .. men politikken demmes sier noe annet...

de vil at vi på grassrota rett og slett skal imitere poalkkene og selge oss billig som midlertigid ansatte ... "uten" rettigheter..

er ikke rart at de store gutta som eks Røkke stemmer AP .. Aker har altid vert en bedrift som bryr seg om sine ansatte..

og det er hygglig å se at røkke ikke har snudd ryggen til sine ansatte for å få litt billigere bensin..

[*] 2003 Lexus IS200

[*] 1999 BMW 318i - Solgt

[*] 1998 Mitsubishi Carisma GDI - Knust

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja her sank du lav ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

(og hvis norn lurer så har jeg 3 intervjuer neste uke :P)

Og da ønsker jeg deg lykke til!

de vil at vi på grassrota rett og slett skal imitere poalkkene og selge oss billig som midlertidige ansatte ... "uten" rettigheter..

De åpner for lettere bruk av det. Ikke at alle skal bli det.

Brukes jo allerede i dag av de fleste firmaer i industrien! Kalles adecco-vikarer.

Det som er greia er at dersom du gjør en god jobb, så får du fast ansettelse etterhvert. Og prøvetid utgår da man har hatt det gjennom vikarbyrå (brukes aktivt hvor jeg jobber, og det er ikke enestående!)

93 MB 220E

x - 86 MB 230E

x - 90 MB 300TE

x - 88 MB 230E

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen spørsmål å tenke gjennom før valget.

Hvem gir en økonomisk garanti for prøverally i Norge, for å muligens få det største årlige sportsarrangemanget til Norge? Og dette uten at det vil koste skattebetalerene ei krrone, men gi store ringvirkninger for indre østland.

Hvem ønsker at Norge skal slutte å dilte i utenriksen, men faktis si vår meining i saker som er viktige for oss?

Hvilke to parti vil legge ei sterk religiøs føring på deler av politikken sin?

Hvem stiller opp og holder tale for ei sterkt fundamentalistisk menighet i Bergen?

Hvem øsker et samfunn som ikkje skaper vinnere og tapere, mulige framtidige kriminelle.

Hvem meiner at det er meiningsløs sløsing å kjøpe mat fra et sultende Afrika, frakte det halve kloden for å spare en tier, samtidig som store deler av landet gror igjen og andre deler av Afrika lider av matmangel?

Vil norsk turistnæring tjene på at det er krattskog der det i dag er bosetning og beite?

Hvem har mana fram at forurenser skal betale, men påstår det motsatte under stemmesanking(bensinavgiftene)?

Hvem vil at dyrenes lov skal gjelde med den sterkestes rett?

Hvem klarte å si at "Det ikkje er komersielt nok" med baneanlegg på direkte spørsmål om Frp ville støtte bane, når det i dag er planer om to nye 100 millioners fotballbaner i Rogaland?

Obs, den siste svarte eg visst på selv. :thanks for at du tenker gjennom disse spørsmåla før valget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

en ting jeg må spørre .. jeg har hørt folk har snakket om det men aldri funnet noe info .. kan bare være rykte og derfor spør jeg om noen her vet noe ..

men har ikke AP sagt at de vil gi økt støtte til motorsportanlegg i norge?

(jeg gjentar har ikke sett noe info på det .. har bare hørt noen sa det.. kan være rykter som har svirret frem etter at AP stilte seg bak WRC runde i norge..)

[*] 2003 Lexus IS200

[*] 1999 BMW 318i - Solgt

[*] 1998 Mitsubishi Carisma GDI - Knust

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=283293

Ap-politikeren var på Hamar for å bli informert om den planlagte norske VM-runden i rally som skal ha base i mjøsbyen. Stoltenbergs parti har gått i bresjen for å garantere for pengene som trengs til testløpet som skal arrangeres i februar

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=283293

Det skal være en tråd på http://www.rally.no som eg ikkje finner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns det er litt rart vi har denne diskusjonen her på et bilforum egentlig.

Sosialistene og sosialisme har alltid vurdert alt som har med bil og gjøre som et nødvendig onde. Sossene har funnet opp ett sykt system for at norges bilpark skal være den dårligste i Europa, hvilket den også er.

For meg begynner denne diskusjonen å ligne på dobbeltmoral i fri flyt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor er det dobbelmoral å ha bil og motor som hobby og livsstil samtidig som en erkjenner fakta om global oppvarming og er for at dei av oss som ikkje liker bil kan få muligheten til å ta tog og buss i stedet for å ligge forran og lage kø. Eg elsker å kjøre bil, men kommer til å bruke tog/buss en del når eg starter i ny jobb på mandag. Fordi det ikkje er kjekt å kjøre i tett trafikk i 40-80 i tett trafikk.

Er det dobbelmoral å like bil samtidig som at en ønsker å strekke ut en hand til alle som faller utenfor det normale tilbudet med fotball, idrett og korps?

Er det dobbelmoral å like bil samtidig som en ønsker den regjeringa som faktisk støtter Rally Norge?

Er det dobbelmoral å like bil og samtidig ikkje vil ha prestestyre i landet?

Er det dobbelmoral å like bil og samtidig meine at alle skal ha samme muligheter, enten en er sjokoladebrun eller rosa som en grisunge, nordlending eller fra Bærum?

Er det dobbelmoral å ha to tanker i hodet på samme tid???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det som er galt er at folk som ikke har jobb blir ikke rike..

FRP vil gjøre forandre arbeidslovene slik at ingen har fast arbeid lengre .. de vil gjøre så hele landet blir fylt av midlertidig ansatte .. noe som gjør det lettere for bedrifter å sparke folk når de har de årlige rolige periodene om vinteren..

har du lyst til å gå arbeidsledig hver vinter ? og ikke bare det .. men hva om en annen er litt mer kvalifisert til din jobb enn deg våren etter.. joda.. da får han din jobb ..

de vil rett og slett gjøre så de som produserer ikke har rettigheter og de som sløser (sjefene) rett og slett har makt til å gjøre nesten alt de kan over deg

dette landet vil gå under med FRP ved roret .. derfor vil jeg hvis FRP vinner flytte til et annen land med mer sosial regjering .. i england har de det bra.. og der vant nettop arbeiderpartiet nye 4 år..

I god sosialistisk ånd, er dette rett og slett pisspreik fra ende til annen, kebabgud. Hvor i helvete har du det fra at frp vil at ingen skal ha fast arbeid? man går heller ikke arbeidsledig hver vinter selvom man har vikariat. Poenget med midlertidige ansettelser er at det skal bli lettere for en bedrift å ansette ungdom, og at terskelen for å ansette folk blir lavere. Går bedriften bra, får man etterhvert fast arbeid. og det teller mer enn ikke noe arbeid. DET er tanken. Du sier også at det er dumt at folk som ikke jobber ikke blir rike. Herregud mann, hvor tar du det fra? I dag vil jeg faktisk påstå at de som ikke jobber i norge, rett og slett ikke gidder eller ikke kan. De som ikke gidder er det ikke synd på. og selvsag skal ikke folk som ikke jobber bli rike. De skal få akkuat nok penger til å overleve, slik at de samtidig er i stand til å søke seg en jobb. Det er problemet i dag. Sosialistene syr puter under armene på folk som ikke jobber. Og hva om en annen som er bedre kvalifisert eller er mer interessert i å jobbe enn deg selv? såklart du får sparken til forde for han som er flinkere. skulle da bare mangle. Det er jo ment som et spark i ræva til de osm faktisk ikke gidder å gjøre en god jobb.

Og hvor har du det fra at sjefene sløser? tror du rett og slett er misunnelig fordi du selv ikke er smart nok til å noengang få en sjefsjobb:) jeg kan fortelle deg at hvis en sjef sløser, går dette ut over bedriften, men sjefen får sparken av eiere(styret), altså de som sitter på aksjene. Sjefen får instrukser fra styret om hva slags resultat som forventes. Da er det stort sett ikke rom for sløsing. Veldig enkelt. Markedsøkonomi kalles det. Tilbud og etterspørsel osv. Og å sammenlikne norsk arbeiderparti med arbeiderpartiet i england er også bare dumt. De har en helt annen struktur på politikken enn det vi har her. Jeg vil faktisk påstå at labour i england tilsvarer høyre i norge:)

Menneh. nå gidder jeg ikke å hisse meg opp over sosialistpreiket ditt lengre, du kan godt svare, og vinne debatten, men jeg vet jeg har rett;)

mvh oddi

Saab 900 snurrbo cab solgt! :( :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Midlertidig ansettelse og overtid har både fordeler og ulemper, og det er nødvendig med begge deler i en viss grad. Men blir det store oppmykninger der vil det skape tapere som faller utenfor, mens det uten den fleksibiliteten som det gir ville blitt store problem for næringslivet. Med dei reglene som er nå er det stor mulighet for firmaer å bruke prosjektansatte når det er behov for det, samtidig som det er stor mulighet å bruke stor grad av overtid.

Men en oppmykning der en som arbeidstaker ikkje vet kor lenge en har inntekt, når en blir bytta ut vil gi et psykisk press som kan gi misstrivsel og faktisk føre til stress og psykisk sjukdom. Men det er vel et tegn på latskap å bli psykisk sjuk på arbeid og dermed falle utenfor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider