Gå til innhold

Valg 2005

Ranger emnet

Fres

Anbefalte innlegg

for det hadde ingenting med at kommunen som var norges eneste FRP kommune var på randen av konkurs? neida

klassisk eksempel på FRP sin politikk som gikk feil ..

120 fikk sparken i komunen fordi FRP politikerene sløste port 80 millioner

faktisk etter 2 år var de i 56millioner i minus!

Du har tydeligvis voldsom inngående kunnskap om en kommune som ligger langt unna sin økonomi og sysselsettingssituasjon...eller så bare videreformidler du en eller annen versjon som opposisjonen har kommet med...

Bastante utsagn krever generelt veldig mye kunnskap for å holde vann, i dette tilfelle tror jeg det er få her på forumet som burde uttale seg så sikkert... ;)

Vennlig hilsen RK

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 156
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Og grunnen til at de hadde store problemer med økonomien var vanstyring av AP i mange år..

Ble rettet opp ved salg av aksjer i BKK.

Økonomisk gjekk den ordinære drifta med marginalt overskott, og resultatet for året er nær 9,9 mill etter gode finansinntekter

Hentet fra Os kommunes årsmelding for 2004

Se side 4

Forøvrig er kommunen jeg bor i nå (kongsvinger) satt under styring pga underskudd i 15-20 millioners klassen, selv etter bruk av fond etter salg av aksjer i eidsiva energi. (Heas) Dette er en kommune som er AP-styrt og de presset gjennom budsjett etter budsjett med enorme underskudd, selv om borgerlige partiene var i mot dette.

02 MB C220T CDI Avantgarde

93 MB 220E

x - 86 MB 230E

x - 90 MB 300TE

x - 88 MB 230E

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hentet fra Os kommunes årsmelding for 2004

Se side 4

Og leser du litt til i denne årsmeldingen står det at kommuneøkonomien var på bedringens vei allerede for 3-4 år siden. Da hadde Frp klart å rette opp en skikkelig skakkkjørt kommuneøkonomi.

Mannen uten hake ble jo gjenvalgt med 45% av stemmene under valget i 2003.

Kebab gud, kom med fakta på tallene du presser fram, samt hvem som styrte butikken da det gikk så skeis!

93 MB 220E

x - 86 MB 230E

x - 90 MB 300TE

x - 88 MB 230E

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det god politikk for komunen å selge aksjer i et energiselskap som putter penger i komunekassen hvert eineste år. På kort sikt er det god økonomi, og det vil sørge for gjenvalg for partiet som solgte vekk inntektene.

Jepp,kortsiktig og uøkonomisk tenking! og her i området har alle kommunene styrt av venstresidene solgt unna som bare f..n.

Alle kommuner i hele landet har gjort dette. Uavhengig av partitilhørighet

93 MB 220E

x - 86 MB 230E

x - 90 MB 300TE

x - 88 MB 230E

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En korttenkt handling blir ikkje betre om du meiner at venstresida og har gjordt det i like stor grad som frp vil, men det betviler eg sterkt at venstresida har gjordt, for da hadde Røkke, Reitan og Rimi Hagen eigt Norge i dag.

Så du sier at glåmdalen (lokalavisa her) bare skriver tøv? jaja..

Kongsvinger, eidskog og grue kommune har alle gjort det, alle partiene er styrt av sosialistiske partier.

Forøvrig ble pengene først satt inn i fond, det er disse pengene som sittende ap-styret her i bygda har brukt plenty av, mot protestene fra borgerlige (og sv) partiene.

93 MB 220E

x - 86 MB 230E

x - 90 MB 300TE

x - 88 MB 230E

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hva sier FRP folka til dette da? sitert innlegg i lokalavisa her:

Når skal vanlige folk våkne?

Regneringen med støtte av Fremskrittspartiet har vedtatt ny arbeidsmiljølov som gir eierne større mulighet for å bruke midlertidige ansettelser. Den nye loven gir arbeidsgiverne anledning til midlertidige ansettelse inntil 12 måneder.

Dette har vært prød å flere land som har ført til en eksplosiv økning av midlertidig ansettelser, som igjen fører til usikkerhet blant arbeidstakerne. En får ikke lån i bank på grunn av ansettelsen som igjen gjør at en ikke får startet opp med etableringen av familie, hus og hjem. Dette fører ikke til at flere ungdom kommer i arbeid, men at de blir utnyttet med arbeid utover fastsatt arbeidstid, uten betaling i verste fall. Vi har erfart at ungdom ansettes for et år og byttes ut med annen ungdom for et nytt år. Dette har vi sett i flere land i Norden og Europa.

De ansatte:

-Får ingen fast ansettelse, kun midlertidige jobber

-Får kun korte arbeidskontrakter uten reelle oppsigelsesvern.

-Får problemer med å planlegge fritid/feriene på grunn av korte arbeidskontrakter.

-Får dårligere opplæringsvilkår som igjen gjør at en blir mer utsatt for arbeidsulykker.

-Får generelt dårligere lønns- og arbeidsvilkår som ikke fast ansatt.

-Får problemer med banklån til boligkjøp og lignende.

Dette er vedtatt men blir ikke satt ut i livet før nyttår. Det rød/grønne regjeringsalternativet med Arbeiderpartiet i spissen har sagt og vedtatt at hvis de kommer til makten ved valget 12. september så skal denne loven ikke settes ut i livet.

Så min oppfordring til folk må være: støtt de rød/grønne ved valget 2005

Svein Ose, distriktssekretær

EL & IT Forbundet Møre og Romsdal.

FRP har slagordet "for folk flest", syns ikke dette gagner folk flest så mye, er vel bare toppsjefene som tjener mer på ei slik ordning.

:boxing

1996 BMW 520i

x 1992 VW Passat stv

x 1984 Opel Senator 3.0E

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svartmaling og drittkasting til side; jeg har tillit til Hagen og jeg tror han er mannen som kan gjøre Norge til et bedre land å bo i. Jeg er hjertens enig i mange av sakene; uenig i noe, men når alt kommer til alt er det Fremskrittspartiets politikk jeg kan best identifisere meg med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svartmaling og drittkasting til side; jeg har tillit til Hagen og jeg tror han er mannen som kan gjøre Norge til et bedre land å bo i. Jeg er hjertens enig i mange av sakene; uenig i noe, men når alt kommer til alt er det Fremskrittspartiets politikk jeg kan best identifisere meg med.

bra svar.. har allerede stemt frp jeg.. er bare en jeg har prata med og, som ikke skulle stemme frp (en svenske)..

MeSs

98' E36 Stasjonsvogn. x - 2006 VW Golf GT TSI 170HK, x- 03 E46 320i Sport

x- Toyota Hiace trekkbil, x- 91 200SX S13 Driftbil.

x - NA 1994 Mazda Miata 1.8

x - Mange BMW E28.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har me råd til videre styring av politikere uten klar industripolitikk?

http://www.tu.no/nyheter/samfunn/article39661.ece

Aktiv næringspolitikk betyr vel i 9 av 10 tilfeller overføringer fra annen lønnsom næringsvirksomhet... Dvs at vi skal ta penger fra overskuddbedrifter og gi til ulønnsomme bedrifter og kalle det politikk, distriktsstøtte e.l.

Disse stålverkene har i alle år i Norge hatt ganske gunstige strømpriser, at de skal legge ned pga litt økte priser og sterk krone nå sier vel kanskje bare at det er en fortidens bedrift.

Vennlig hilsen RK

Lenke til kommentar
Del på andre sider