|Massern| Skrevet September 19, 2006 Rapporter Share Skrevet September 19, 2006 Det kan faktisk være farlig å skifte lyspære. jeg kjenner en som ble vedlig blenda i ene øye etter å ha sett RETT på pæra når han skrudde den i. Han hadde selvfølgelig glemt å slå av bryteren før han skifta den. Han var nesten blind i flere minutt etterpå... FARLIGE Greier! Dermed så ble du forumtrollet denne gangen:) Jeg velger å tro at det var med vilje, da du skrev så useriøst:) Hehe. 1 forum troll som svarer på første posten 6 måneder etter topicen ble laget, og så starter alt på nytt igjen... Siter "The devil on my shoulder got a devil on his back" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
|Massern| Skrevet September 19, 2006 Rapporter Share Skrevet September 19, 2006 :hammer Føler meg truffet Me5. Noen som vet om det har kommet noen nye lyspærer som har tilnærmet likt lys som lys pærer? Nemlig på utkikk etter dette. Mattblå overledning er ikke noe problem, da jeg kjenner en som fikser dette svart for meg. Billig billig.. Siter "The devil on my shoulder got a devil on his back" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mr.TransAm Skrevet September 19, 2006 Rapporter Share Skrevet September 19, 2006 OMG jeg hadde glemt denne tråden! På tide den kom opp! Siter 1984 Recaro T/A 350 X - 1982 Recaro T/A X - 1984 Chevy G20 X - 1969 Custom Beetle Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
|Massern| Skrevet September 20, 2006 Rapporter Share Skrevet September 20, 2006 Når sant skal sies, så var det på høy tid at den kom opp igjen. Den tar for seg mye spennende som jeg vet mange lurer på. Siter "The devil on my shoulder got a devil on his back" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wicky124 Skrevet September 20, 2006 Rapporter Share Skrevet September 20, 2006 dere har såååå lite å gjøre as..blir vel stengt denna... Siter ✔Mercedes C220cdi 2009 ✔Mercedes E220cdi 2007 ✔Mercedes S320 2000 __________________________________________________ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LLH Skrevet September 20, 2006 Rapporter Share Skrevet September 20, 2006 Det man mangler i den førster posten er: 10 moderatoere som formaner at en må holde seg til topic ellers blir tråden steng:D det jeg tør påstå er at vis denne tråden hadde vart laget i går... så tør jeg påstå at den hadde vært stengt... hehe Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Audi RS80 Skrevet November 26, 2006 Rapporter Share Skrevet November 26, 2006 så denne ble ikke stengt da? Men funderer på en ting, om baklys pærer som har 2 tråder (kjørelys og bremselys tror jeg) Vist den ene tråden ryker, vil den enda funke? Kan man f.eks bruke den til ryggelys eller vil motsanteden i den bli helt feil? Hva mener dere er best av Wurth pærer eller Bosch pærer. Noen som har erfaringer med billigpærer? Siter Prosjekt Audi 80 B4 Kanskje til salgs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
300ZX Skrevet November 26, 2006 Rapporter Share Skrevet November 26, 2006 så denne ble ikke stengt da? Men funderer på en ting, om baklys pærer som har 2 tråder (kjørelys og bremselys tror jeg) Vist den ene tråden ryker, vil den enda funke? Kan man f.eks bruke den til ryggelys eller vil motsanteden i den bli helt feil? Hva mener dere er best av Wurth pærer eller Bosch pærer. Noen som har erfaringer med billigpærer? Pærer med en og to tråder har forskjellig innfestnig, De passer ikke overens i "pæreholderene" hvis du skjønner... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Freemason Skrevet November 26, 2006 Rapporter Share Skrevet November 26, 2006 Rmm Siter "Hvorfor kan ikke kvinner rygge?" Gutten bygger amatør anlegg: http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=111618 http://www.bilforumet.net/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Audi RS80 Skrevet November 26, 2006 Rapporter Share Skrevet November 26, 2006 Pærer med en og to tråder har forskjellig innfestnig, De passer ikke overens i "pæreholderene" hvis du skjønner... hmm, når du nevner det så stemmer det nokk :yummy: Men det må da vel kunne modifiseres på en måte? noen som gjort det før eller har en "how to" ? :) Siter Prosjekt Audi 80 B4 Kanskje til salgs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
300ZX Skrevet November 26, 2006 Rapporter Share Skrevet November 26, 2006 hmm, når du nevner det så stemmer det nokk :yummy: Men det må da vel kunne modifiseres på en måte? noen som gjort det før eller har en "how to" ? :) Er det pæremangel i Alta siden du skal lage slikt styr over utbrendte lyspærer??? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
otis Skrevet November 26, 2006 Rapporter Share Skrevet November 26, 2006 Pærer med en og to tråder har forskjellig innfestnig, De passer ikke overens i "pæreholderene" hvis du skjønner... Det er riktig, men om man vil så kan man lage en pæreholder som man kan montere den defekte pæra i, og deretter sette strøm på den og riste litt på pæra lik at, kanskje tråden fester seg igjen på den andre enden av ledern. Da har man kanskje en lyspære som virker i 1 sek. til kanskje 1 år. Veldig smart hva? Og så til han over deg... Har ikke prøvd Bosch pærer, men Osram, Phillips og Tungsra. Osram cool blue pærer gir et rimelig bra hvitt lys, lyste bedre enn no-name pærer som var på bilen min da den ble kjøpt, og bedre en Phillips 30%+ pærer. Men Osram pærer varte ikke lenge i min bil, den første røyk etter vel 100 timer, pære nummer 2 røyk etter vel 105 timer. Da ble begge 2 byttet ut med Tungsra gold pærer, i forbindelse med vinter. Da de produserer veldig bra gult lys som er ganske bra for kontrasten sin del på snø. Disse pærerene er sinnsykt gode og varer og varer, har hatt dem siden år 2001 og de er enda i live. Bruker dem kun om vinteren, da gult lys¨på våt asfalt ikke er kult, eller praktisk. Phillips pærer, virker for meg som en helt grei pære som bare lyser, ingen negative sider eller positive sider, ihvertfall ikke utenom det vanlige. Har nok prøvd noen andre pærer også, men husker ikke dem noe spesielt. Eller jo, eller, det var ikke jeg som hadde pærene, men en kompis. Det var noe "plasma xenon white ultra cool" pærer som var farget noe sinnsykt blått, også var watt styrken økt til 110 watt eller 100W på nærlys og nærmere 150 watt på langlys. Uansett hvordan man ser på det så var det noe av det verste jeg hadde sett, det lyste jo blått og jæ.... mye blått! Men det var så mørke blått at det var tilogmed helt ubrukelig på snø, må asfalt vistes det nesten ikke. Og det må jo sies at reflektorene liker vel ikke så mye watt heller. Nok fra meg, men det er jo litt interesant å se hva som skjer med denne tråden, ettersom det jeg skriver er vel off-topic...? Yeye, gjør ikke noe... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mordach Skrevet November 27, 2006 Rapporter Share Skrevet November 27, 2006 Denne tråden hører vel strengt tatt hjemme i "elektrisk" forumet... :chicken: Siter - I like my women as I like my cars - clean and good looking, quiet when idle and loud when driven hard. - Nothing is foolproof to a sufficiently talented fool. '95 Audi Coupé ACE (x)'91 Opel Calibra 20XE (x)'91 Opel Vectra C18NZ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
knopfler Skrevet November 27, 2006 Rapporter Share Skrevet November 27, 2006 mee 2 Siter BMW E30 VW 1965 boble Hilux Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Audi RS80 Skrevet November 27, 2006 Rapporter Share Skrevet November 27, 2006 Er det pæremangel i Alta siden du skal lage slikt styr over utbrendte lyspærer??? jepp :) nå er vinteren kommet, så alle pære trærne er forlengst visnet Bra innlegg otis! :pimp dine erfaringer kan alle lære av. Men mon tro om det er lett å bytte sokkel? hmm Siter Prosjekt Audi 80 B4 Kanskje til salgs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg