Gå til innhold

Intervaller for registerreimbytte, 2.0 og 2.3

Ranger emnet

Daudi

Anbefalte innlegg

Vet ikke helt om jeg har plassert denne riktig, menmen..

Noen som vet ved hvilke intervaller registerreima bør byttes for motorene 2.0 (både 90 hk og 115 hk) og 2.3 som satt i 80 og 100 på 90-tallet?

Er det ellers noen svære greier som må byttes for biler med disse motorene som har gått 240'-280' km?

Takker og bukker for alle svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke helt om jeg har plassert denne riktig, menmen..

Noen som vet ved hvilke intervaller registerreima bør byttes for motorene 2.0 (både 90 hk og 115 hk) og 2.3 som satt i 80 og 100 på 90-tallet?

Er det ellers noen svære greier som må byttes for biler med disse motorene som har gått 240'-280' km?

Takker og bukker for alle svar.

Vet ikke om det er noe forskjell på bytte av reimene på 85modell 2.2 liter og di på 90 tallet jeg?...men ved nærmere 300 000 km burde du sikkert bytte noen reimer og bakhjulslagre?...di b egynner vel å bli slitt...kanskje..er mye som kanskje burde ses over hvertfall..av lagre og bærekuler og slikt tenker jeg...

- '02 BMW 525DAT M-Sport

- '99 Audi A6 2.7BiTurbo Quattro

- '02 VW Golf 1.9TDI

- '01 VW Caddy 1.9TDI

[thread=129069]- '90 Audi 200 20v Turbo quattro[/thread]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke om det er noe forskjell på bytte av reimene på 85modell 2.2 liter og di på 90 tallet jeg?...men ved nærmere 300 000 km burde du sikkert bytte noen reimer og bakhjulslagre?..

300000 km? Er du ikke riktig mann?

Om motoren har gått på samme reima fra den var ny, ville den ha vært havarert for lenge siden! Sannsynligvis er den skiftet både en og to ganger tidligere.

Intervallene for skifte av registerreim er på de fleste motorer er 120000 km, men i nordisk klima med hyppig småkjøring kan dette reduseres til 90000 km. Dette er en enkel, rask og billig affære, i hvertfall på rekkefirerne, noe mer og til dels veldig mye mer arbeid på femmerene.

Ny reim og strammehjul koster rundt 500+. På enkelte femmere er vannpumpa drevet av registerreima, den må da også skiftes.

Hjullagrene trenger du ikke skifte uten at de lager lyd (og/eller er slarkete framme på fwd). Bak kan de tightes.

Kan tenke meg enkelte foringer kan trenge en utskifting samt støtdemperene om de ikke er skiftet allerede?

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider