Gå til innhold

Turle eller autoglym?

Ranger emnet


Pater

Anbefalte innlegg

larsen bilpleie bruker et produkt som heter fireglaze, og dette er ikke en voks polering, så man slipper å gå over bilen og finpusse på hvite flekker, og ja jeg vet at autoglym ikke legger igjen hvitfarge på svarte detaljer som enkelte poleringer gjør, men den fireglaze trenger man ikke å vente til at den tørker og blir hard, og er veldig lett å jobbe med. etter min mening et kjempe produkt, og ser ut til å holde også. har alltid før brukt autoglym, og er godt fornøyd med den, men denne foretrekker jeg fremover nå.

- 2002 Passat TDI 4 Motion

- 1996 Golf GTi 16V http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?p=924976&posted=1#post924976

- 1989 Golf G60 Rallye http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?p=924951#post924951

(x) 1993 Golf 3 GTD Special

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må nesten bare kjøpe og prøve deg frem selv. :)

 

Jeg gikk over HELE bilen med en slik liten keramikk-kloss sak her om dagen jeg. Hadde litt lakkstøv på bilen. Og nå ble den blank gitt. :D

 

Men om meguiars eller autoglym er best får du nesten finne ut av selv. Dem er ganske like. Jeg liker Meguiars best. :)

 

(Men min mening står i denne tråden fra før)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har brukt Turtle til å begynne med... Men fant fort ut at Autoglym er tingen selv om den er klart dyrere enn Turtle. Jeg pleier å polere bilen minst 4 ganger i året( kanskje litt lite) og da er Autoglym definitivt det jeg kjøper.. Bilen ser akkurrat som den er kommet ut av produksjon. Anbefales for de som bryr seg om bilen sin...

BILEN MIN: http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=86456

 

K&N innsats filter selges!

 

Det er bagatellene som skaper de store konfliktene, fordi prinsippene teller mer enn sunn fornuft.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har brukt det meste turtle, men blir alldrig helt fornøyd med resultatet. siste gangen jeg tenkte jeg skulle ta en shine på bilen, gikk jeg først over med "extreme car wash, så "extreme colour re-newer"(eller hva den heter), og til slutt "extreme car wax". men etter jeg ble ferdig var det hakket før jeg tok turen inn-i-klesskapet-og-aldri-kom-ut-igjen! var fremmdeles hås og ugjevn overflate!

 

men har i alle år brukt den røde autoglym på fattern sine bile(e en smule høyere standard på de enn på 740'n sier han :iik)

men så nå etter jeg har lest igjennom denne tråden, har jeg bestemt at om være blir bra til helgen, får jeg kose noen timer med bilen. så lurer jeg på om jeg skal kjøpe maskin..? og er det godt nok med de billige jallagreiene(som går ed 3000rpm) sånne de har på f.eks biltem og obs. hva skal jeg isåfal bruke sammen med maskinen? noen som kunne gitt en 1.2.3. for behandling med maskin?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har brukt det meste turtle, men blir alldrig helt fornøyd med resultatet. siste gangen jeg tenkte jeg skulle ta en shine på bilen, gikk jeg først over med "extreme car wash, så "extreme colour re-newer"(eller hva den heter), og til slutt "extreme car wax". men etter jeg ble ferdig var det hakket før jeg tok turen inn-i-klesskapet-og-aldri-kom-ut-igjen! var fremmdeles hås og ugjevn overflate!

 

men har i alle år brukt den røde autoglym på fattern sine bile(e en smule høyere standard på de enn på 740'n sier han :iik)

men så nå etter jeg har lest igjennom denne tråden, har jeg bestemt at om være blir bra til helgen, får jeg kose noen timer med bilen. så lurer jeg på om jeg skal kjøpe maskin..? og er det godt nok med de billige jallagreiene(som går ed 3000rpm) sånne de har på f.eks biltem og obs. hva skal jeg isåfal bruke sammen med maskinen? noen som kunne gitt en 1.2.3. for behandling med maskin?

 

Poleringsmaskinene fra obs og biltema er bare søppel.. rett og slett.. kjøp en skikkelig en om du først skal kjøpe deg maskin.. :)

oppiær på flåa uten kløtsjn iården ama.. der liggænni grøftotern å kava mæns turbogrævlingen riv agåle så asfalten skava ta i svinga

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Poleringsmaskinene fra obs og biltema er bare søppel.. rett og slett.. kjøp en skikkelig en om du først skal kjøpe deg maskin.. :)

 

De er nok ikke av verdens beste kvalitet. Men de fungerer :) Rubba og polert to biler nå med en slik maskin fra biltema med topp resultat begge gangene. Synes maskinen var verdt prisen på 149,- ;)

Mvh Tony

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min erfaring tilsier at de billigmaskinene ikke fungerer.. ikke til skikkelig rubbing ihvertfall.. men ødelegge lakken gjør du nok ikke.. om du da ikke skulle finne på å bruke drill med polerskive.. uansett.. bare gyv på med autoglym du

oppiær på flåa uten kløtsjn iården ama.. der liggænni grøftotern å kava mæns turbogrævlingen riv agåle så asfalten skava ta i svinga

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår