Gå til innhold

Min 740TIC 88

Ranger emnet


Mogwai

Anbefalte innlegg

  • Svar 317
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

har en såkalt "jark" på foten... leddet til storetåa har sklidd så langt ut under oppveksten at tåa er helt skeiv... har vært operert for det, og operasjonen var i tillegg mer eller mindre mislykket. Påførte meg bare masse smerte og trøbbel!

 

Pluss at jeg dro fram noen andre små skavanker og sa at jeg så veldig mørkt på å være alene ute i felten med våpen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Da har det vel blitt på høy tid med en update igjen egentlig!

 

Sitter på Gardermoen for øyeblikket så det blir dårlig med bilder.

 

 

Forrige søndag fikk vi skrudd sammen så og si alt av blokk og topp, grenrør og innsug monteres i motorrom da det skal brukes oppigjen som det står. Skal selvfølgelig bytte over til e46 turboen.

 

Når jeg kommer hjem nå senere bærer det rett til Stryn Hotell for å spille på Scala - så er ikke hjemme igjen før søndag. Søndag eller tirsdag blir det nok fyring på kjærra igjen, da jeg har fikset opp i det som skranglet.

 

Kommer til å legge ut litt bilder av både grunnen til skranglelyder og annet, men kan jo alltids nevne hva som ikke var som det skulle:

 

Adapteret mellom girkassa og clutchhuset hadde dårlige gjenger, så en av skruene som skrur clutchhuset fast i adapterplata hadde løsnet og lå frem mot trykkplata. Trykkplata så heldigvis ikke ut til å ha tatt noe betydelig skade, men man vet jo ikke helt før det eventuelt raser ;)

 

Fikk heldigvis med en ekstra adapterplate med andre bilen min, så skrudde kassa rett opp igjen med ny adapterplate. I den gamle blir det satt i løsgjenger, og den blir nok brukt til å montere getrag 265 på 245'en.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...
  • 4 weeks later...

En liten update, siden jeg har litt tid til overs her jeg sitter i Estland :)

 

Bilen har vært kjørt med en del i det siste, har bare hatt litt trøbbel med ustabilt tenningssignal. Girkassa kom ganske kjapt opp igjen, måtte bare bruke en ny adapterplate mellom clutchhus og girkasse som faktisk var skikkelige gjenger i. Det som skranglet var faktisk en m10 bolt som lå og hoppet og spratt mot trykkplata :/ Heldigvis gikk det bra!

 

Motoren som skal i står ferdigskrudd og klar til montering, og før jeg reiste til Estland hadde jeg vel et par timer arbeid igjen før jeg var ferdig å montere TrueTrac diffen min.

 

Etter at jeg fått testet å kjøre bilen med diffbrems og ser at det virker, begynner jeg straks å rive ut motoren som står der nå - for å montere god-motoren. Begynner å haste nå!! :knock:

 

Krengestag fremme byttet fra 21mm med råtne gamle orig. foringer som var sprukket her og der til IPD 25mm med poly...

 

 

 

Legger ut litt bilder omsider!

 

DSC00161.jpg

 

Mont av tonehjul til speedometer på TrueTrac'en. Delt i to og punktet på, da TrueTrac'en må dreies av veldig mye for å få den inn på hvis ikke. Alternativet hadde vært å dreie av 5mm på diffen og kjøpe nytt tonehjul for Volvo's LSD og bytte speedometer for å passe med 48 tenner.

 

Giver shimset ut i baklokk for å ikke ta i selve ringen. Ikke testet ennå, håper det funker.

 

DSC00084.jpg

 

Innsugsporten på 531'en på godmotoren. Har vært med på over 300hk før :)

 

DSC00080.jpg

 

Xænonljus! :)

 

DSC00043.jpg

 

Bolten som skranglet rundt mot trykkplata. Litt skadet?

 

DSC00035.jpg

 

Noen som sa at Simons effektanlegg ruster fortere enn andre ting eller? En liten bit Simons inni JT anlegget mitt... fyda!!!

 

DSC00027.jpg

 

Portet opp wg-hullet litt på nye turboen, da det som var der var altfor lite. Hadde nok ikke klart å lade mindre enn 2 bar slik som det var, hehe!!

 

DSC00026.jpg

 

Litt varm turbo på 245'en min etter å ha kappet med en viss Skyline GTS Turbo R33 som skal ha 250hk som ikke klarte å dra fra kassa mi! :) Synd å skam at jeg ikke fikk kjørt forbi pga møtende trafikk. Hadde vært kult å gjenta nå som clutchen på 245'en ikke slurer lenger :D alacocaina

 

blokkmedarpstuds.jpg

 

Blokka før vi monterte på toppen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det med supersterke pakninger på rødblokk er egentlig bare tull etter min mening, da orig.pakning riktig tildratt holder til 400hk+

 

Blir litt som å sette i en 20ampere sikring i stedet for 10ampere for å prøve å omgå et problem, for å ta et eksempel.

 

Vil liksom heller ha toppakningen som en "sikring" som går om noe er galt, i stedet for en superpakning som gjør at jeg eksempelvis ødelegger stempel/råde...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

haha fine gira dine var da :P klarte å kverke 1,2,3 + R jeg :P det så ikke mye fint ut ! :P sleit ganske mye uten revers :S hehe!

Volvo v70 2.5TDI 2001mod

Volvo 760 chevy 350 1985mod

xVolvo 740 TDI 1989mod

xVolvo 740 TDI 1987mod
xMazda 323 GT-R 1993mod til ombygging!
xVolvo 740 Turbo 1985mod B230ET
xVolvo 740 GL 1987mod B230K

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår